۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

مدیر عامل آزول آینده هوش مصنوعی جاوا را درخشان می بیند

Exec Scott Sellers می گوید جاوا در نهایت با پایتون در فضای هوش مصنوعی رقابت خواهد کرد و می گوید حذف sun.misc.Unsafe از جاوا مدت هاست که به تعویق افتاده است.

Exec Scott Sellers می گوید جاوا در نهایت با پایتون در فضای هوش مصنوعی رقابت خواهد کرد و می گوید حذف sun.misc.Unsafe از جاوا مدت هاست که به تعویق افتاده است.

Azul Systems در ارائه فناوری‌های جاوا از ساخت‌های OpenJDK پشتیبانی‌شده تا Azul Intelligence Cloud، ارائه اطلاعات عملی از داده های زمان اجرا جاوا. این شرکت روابط فنی و رقابتی را با Oracle، مباشر جاوا حفظ می کند. ویرایشگر InfoWorld در Large پل کریل اخیراً با اسکات سلرز، مدیرعامل Azul مصاحبه کرده است، مصاحبه زیر به جایگاه جاوا در فضای در حال رشد هوش مصنوعی و جاوای جاوا در دنیای نرم افزار امروزی می پردازد.

InfoWorld: جاوا معمولاً اولین زبانی نیست که با هوش مصنوعی به ذهن می رسد. معمولاً Python خواهد بود. آیا فکر می‌کنید جاوا آنچه را که برای رقابت در فضای هوش مصنوعی لازم است دارد؟

فروشندگان: وقتی به استفاده پایتون با هوش مصنوعی نگاه می‌کنید و به آنچه که انجام می‌دهد نگاه می‌کنید، واقعاً مانند کد چسب است. واقعاً کار زیادی وجود ندارد که پایتون انجام می دهد. در واقع بیشتر با کتابخانه های بومی یا کتابخانه های GPU تماس می گیرد. رابط کاربری نکته کلیدی است. شکی نیست که جاوا از نظر هوش مصنوعی، به نظر من، به اندازه پایتون در طول زمان محبوب خواهد شد. هر چه هوش مصنوعی بیشتر در منطق تجاری سنتی و چیزهایی که باید در سطح برنامه واقعی اتفاق بیفتد، بیشتر وارد نقطه شیرین جاوا و محبوبیت جاوا می شود. پایتون از نظر عملکرد و مقیاس و این نوع چیزها بسیار محدود است.

Deno تبدیل JSX، پشتیبانی WebAssembly را بهبود می بخشد

InfoWorld: جاوا را به کجا می‌بینید؟

فروشندگان: فکر می‌کنم تغییری که جامعه با جاوا ۹ در این حرکت شروع کرد و به رشد انتشار شش ماهه و ترکیب آن آغاز شد. تکامل سریع زمان اجرا جاوا و پلتفرم جاوا به طور کلی با نسخه‌های پشتیبانی بلندمدت شناسایی شده، من فکر می‌کنم که فوق‌العاده خوب پیش رفته است. روزهایی را به خاطر می آورید که سه، چهار سال به طول انجامید تا نسخه اصلی جاوا منتشر شود و دردناک بود. جامعه از نظر پذیرش واقعاً فلسفه پشت روش و ذهنیت قطار رهاسازی فوق العاده بوده است.

در نتیجه، آنچه می‌بینید سرعت بسیار خوبی از نوآوری است که از پلتفرم جاوا می‌آید. ما اکنون این توانایی را داریم که برای پاسخگویی به نیازهای در حال تغییر توسعه دهندگان، تکامل پیدا کنیم. مواردی مانند Foreign Function & Memory API که با Java 22 ایجاد شد، بسیار مهم است که به پلتفرم جاوا اجازه دهیم برخی از محدودیت ها را برطرف کند. شما APIهای برداری و مواردی از این قبیل را مشاهده می‌کنید. فکر می‌کنم همه این چیزها به چرخش چرخ طیار کمک می‌کنند.

نحوه ارسال ایمیل با استفاده از SendGrid در ASP.NET Core

InfoWorld: تا آنجا که نسخه آتی JDK 23، آیا با روش‌های sun.misc.Unsafe که در حال حذف شدن هستند آشنا هستید؟

فروشندگان: بله. این یک معامله بزرگ است. خیلی دیر شده همانطور که از نام آن پیداست، بسیار ناامن است و بسیاری از مزایای خود پلتفرم جاوا را که کاملاً محافظت شده، قوی، ایمن و سخت است، از بین می برد. ناامن یک spigot ناامن ایجاد می‌کند که تا APIها و رابط‌هایی مانند خارجی Function & Memory API جدید، توسعه‌دهندگان در زمانی که نیاز به انجام کاری خارج از جاوا داشتند، چاره‌ای جز عبور از این رابط بسیار ناامن نداشتند. مدتهاست که از نظر پاکسازی آن و اجازه دادن راه هایی برای برنامه های جاوا برای ارتباط با چیزهای غیر جاوا (مانند GPU) دیر شده است. قطعا یک حفره امنیتی را می بندد. یک سوراخ استحکام را می بندد. اما فکر می‌کنم این انتقال چالش‌برانگیز دیگری خواهد بود زیرا برنامه‌ها باید برای حذف آن کار واقعی انجام دهند.

معرفی Qwik: یک چارچوب جاوا اسکریپت فوق سریع

InfoWorld: می‌توانید درباره Azul Intelligence Cloud و معنای آن برای شرکت به من بگویید؟

فروشندگان:  Intelligence Cloud اولین پیشنهاد SaaS Azul است. ایده پشت آن این است که بتوانیم اطلاعاتی را که در داخل JVM های در حال اجرا وجود دارد در ناوگان یک شرکت منتقل کنیم و به روشی شفاف بتوانیم داده ها را به ارائه هوشمند Cloud SaaS ارسال کنیم و بتوانیم آن ها را حفظ کرده و تجزیه و تحلیل و تحلیل های جالب انجام دهیم. چیزی را که ما آن را هوش عملی می نامیم برای کاربران Intelligence Cloud فراهم می کند. امروزه دو مورد استفاده اصلی وجود دارد. اولین مورد، تشخیص آسیب پذیری در تولید است. مورد دیگر مربوط به مقداردهی اولیه و نگهداری کد و ابتکارات کلی نوسازی است.