۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

برنامه شما برای شکاف مهارت های ابری چیست؟

این خبر قدیمی است که هیچ کس در IT نمی تواند استعداد کافی برای ساخت و اجرای راه حل های مدرن IT پیدا کند. هوش مصنوعی شما را نجات نمی دهد، بنابراین به دنبال گزینه های دیگر باشید.

این خبر قدیمی است که هیچ کس در IT نمی تواند استعداد کافی برای ساخت و اجرای راه حل های مدرن IT پیدا کند. هوش مصنوعی شما را نجات نمی دهد، بنابراین به دنبال گزینه های دیگر باشید.

حدس بزنید چیست؟ ۹۵ درصد از تصمیم گیرندگان فناوری اطلاعات می گویند که تیم آنها تأثیر منفی شکاف مهارت های ابری. اگر این خبر به اندازه کافی بد نیست، تا سال ۲۰۳۰، بیش از ۸۵ میلیون نقش ممکن است خالی بماند زیرا افراد ماهر کافی برای پر کردن آنها وجود ندارد.

البته، این ارقام جدید نیستند. ما در ۱۵ سال گذشته مهارت‌های خون‌ریزی کرده‌ایم، و ظهور محاسبات ابری – و اکنون تجدید حیات هوش مصنوعی – به لطف چندین عامل، اوضاع را بدتر کرده است:

  • تکامل و گسترش سریع فناوری‌های ابری از توانایی نیروی کار برای کسب مهارت‌های لازم پیشی گرفته است.
  • رایانش ابری یکی از پرطرفدارترین مهارت هاست و تقاضا از عرضه پیشی گرفته است.
  • روش‌های یادگیری سنتی اغلب کنار گذاشته می‌شوند و نیروی کار را به اندازه کافی با مهارت‌های متنوع و متقابل مورد نیاز برای محاسبات ابری آماده نمی‌کنند.
  • علاقه فزاینده به هوش مصنوعی بسیاری را به استقرار سیستم‌های هوش مصنوعی در پلتفرم‌های رایانش ابری سوق می‌دهد.
الاستیک به حرکت خود ادامه می دهد

فقط تسلیم شوید؟

اگرچه این یک چالش برای بسیاری از سازمان‌های فناوری اطلاعات است، اما غیرقابل حل نیست. ترفند این است که برنامه ریزی را خیلی زودتر از نیاز شروع کنید. اکثر شرکت ها این کار را انجام نمی دهند. در عوض، آنها به نیازهای تاکتیکی واکنش نشان می دهند و بنابراین وارد بازاری می شوند که برنامه بازی خوبی برای یافتن مهارت های مهم ندارند.

این منجر به رضایت کارکنان با کیفیت پایین‌تر می‌شود که احتمالاً اشتباهات مهمی را مرتکب می‌شوند که ارزش استقرار رایانش ابری را کاهش می‌دهد. در واقع، بیشتر جنبش بازگشت به وطن توسط فناوری اطلاعات با تکیه بر معماران و توسعه دهندگان رایانش ابری کمتر از مهارت انجام شده است. شرکت‌ها اکنون در حال پاکسازی این اشتباهات هستند، اما اشتباهات هرگز نباید از ابتدا مرتکب می‌شدند.

رهبری فناوری اطلاعات، کار با منابع انسانی، باید در نحوه ارتقاء مهارت و استخدام خلاقیت داشته باشد. متخصصان فناوری اطلاعات برای پر کردن شکاف دانش باید در جریان آخرین پیشرفت‌ها باشند و شرکت‌ها باید به اندازه کافی برای افزایش آموزش و استخدام برنامه‌ریزی کنند. رویکردهای ارتجاعی امروزی آن را از نظر یافتن مهارت‌هایی که به موقع برای استفاده مؤثر از آنها نیاز دارید، کاهش نمی‌دهد.

پروژه‌ها به تأخیر می‌افتند و بدتر از آن، شرکت‌ها به نامزدهای کمتر مطلوب رضایت می‌دهند. در برخی موارد، استخدام‌کنندگان به‌جای یافتن فردی که بتواند کار را به طور مؤثر انجام دهد، فقط برای پر کردن یک صندلی، پاداش دریافت می‌کنند. بعد از چند سال دیگر چه اتفاقی می‌افتد، وقتی شکست‌های بیشتری داشته باشیم؟

شرکت ها همچنان منتظر بازگشت سرمایه ابری خود هستند

به کار انداختن آن

دو نوع شرکت با موفقیت با کمبود مهارت مقابله می کنند. یک گروه آن را به عنوان یک واقعیت بازار جهانی می بینند که قدرت کمی برای رفع آن دارند. گروه دوم با وجود چالش‌ها، موضعی فعالانه اتخاذ می‌کنند و چیزهایی را کشف می‌کنند. می‌خواهید کدام یک باشید؟

اتوماسیون می تواند بار کارکنان فناوری اطلاعات را کاهش دهد و نیاز به مهارت های تخصصی را کاهش دهد. باید تا جایی که ممکن است استفاده شود. با این حال، این تصور که هوش مصنوعی و توسعه برنامه، عملیات و اتوماسیون مدیریت داده شما را نجات می دهد، بر اساس واقعیت نیست.

در عوض، باید از اتوماسیون برای افزایش وظایف موجود استفاده کرد و کارگران ماهر را بهره‌ورتر کرد. به عنوان مثال، خودکارسازی فرآیندهای تست، عملیات و امنیت افراد را آزاد می‌کند تا مهارت‌های خود را برای مسائل بزرگ‌تر به کار ببرند. این کار بهره‌وری را افزایش می‌دهد و به IT اجازه می‌دهد با منابع کمتر کارهای بیشتری انجام دهد.

Wasm: 5 چیزی که توسعه دهندگان باید دنبال کنند

نحوه ادامه دادن

کسانی که در بازی کسب مهارت‌ها برنده می‌شوند، برای حل این مشکل پول سرمایه‌گذاری می‌کنند. آنها برای آموزش، استخدام پیش از نیاز، استخدام کارگران سطح پایین تر که می توانند آموزش و راهنمایی شوند، پیدا کردن مربیان، و سرمایه گذاری روی مدیرانی که می دانند چگونه همه اینها را انجام دهند، هزینه می کنند. همچنین به این معنی است که حدود ۴۰٪ بیشتر برای ارتقاء مهارت های غیرمولد هزینه کنید که منجر به بهره وری بیشتر می شود.

بردها و سطوح C اغلب برای درک چگونگی حل این مسائل به کمک نیاز دارند. در عوض، آنها بر تعداد استفاده و درصد هزینه های فناوری اطلاعات مربوط به “استانداردهای صنعت” تمرکز می کنند.

این شرکت‌های کوته‌بین و متمرکز بر تاکتیک‌ها به مرگ هزاران بریدگی جان خود را از دست خواهند داد و نمی‌فهمند چگونه این اتفاق افتاد. پاسخ کوتاه این است که آنها کسب مهارت را در اولویت قرار ندادند. اکنون آنها قادر به ادامه دادن نیستند و فاقد نوآوری هستند. آنها در غیر این صورت پیچ هستند. من گمان می کنم که شما نمی خواهید آن شرکت باشید. شما باید چند انتخاب داشته باشید.