۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

Deno پشتیبانی از رجیستری های خصوصی NPM را اضافه می کند

Deno 1.44 همچنین افزایش عملکرد، توانایی اجرای برنامه های Next.js و توانایی اتصال به سرویس های gRPC را به ارمغان می آورد.

Deno 1.44 همچنین افزایش عملکرد، توانایی اجرای برنامه های Next.js و توانایی اتصال به سرویس های gRPC را به ارمغان می آورد.

Deno Land Deno 1.44 را منتشر کرده است، آخرین نسخه JavaScript، TypeScript و WebAssembly رقیب Node.js . این ارتقا پشتیبانی از رجیستری های NPM خصوصی را اضافه می کند و به توسعه دهندگان اجازه می دهد از بسته های داخلی با Deno با پیکربندی یک فایل npmrc. استفاده کنند. عملکرد زمان اجرا Deno نیز بهبود یافته است.

Deno 1.44 ۳۰ می معرفی شد. توسعه‌دهندگان می‌توانند با اجرای فرمان deno upgrade در ترمینال خود، به Deno 1.44 ارتقا دهند.

در توضیح پشتیبانی از ثبت‌های NPM خصوصی، Deno Land گفت بسیاری از سازمان‌های بزرگ برای مدیریت بسته‌های داخلی، ثبت‌های NPM خصوصی را میزبانی می‌کنند. Deno اکنون از یک فایل npmrc. برای پیکربندی Deno برای واکشی بسته های خصوصی از یک رجیستری خصوصی پشتیبانی می کند. این قابلیت هنگام استفاده از بسته‌های خصوصی در package.json یا هنگام وارد کردن بسته‌ها به طور مستقیم با استفاده از مشخص‌کننده‌های npm: در دسترس است.

نحوه استفاده از فیلترهای مدیریت مسیر در حداقل APIها در ASP.NET Core 7

Deno 1.44 همچنین بهبودهایی را در عملکرد از جمله کاهش استفاده از حافظه با فشرده سازی نشانگر V8 به ارمغان می آورد و به موتور جاوا اسکریپت V8 اجازه می دهد تا نشانگرها را به طور موثرتری ذخیره کند. Deno Land گفت که این بهبود به ویژه برای سناریوهایی با تخصیص اشیا قابل توجه مفید است که منجر به کاهش مصرف حافظه می شود. سایر بهبودهای عملکرد شامل بارگیری سریعتر ماژول، راه اندازی سریعتر در AWS Lambda و عملکرد سریعتر سرور زبان است.

نحوه استفاده از IEnumerable، ICollection، IList و IQueryable در سی شارپ

Deno 1.44 همچنین بهبودهای متعدد سازگاری Node.js از جمله توانایی اجرای برنامه های Next.js را به ارمغان می آورد. Deno Land گفت: هنوز مشکلاتی مانند نیاز به استفاده از DENO_FUTURE=1 وجود دارد، اما توسعه دهندگان مطمئن هستند که می توانند به سرعت این مشکلات را حل کنند.

Deno 1.44 از Deno 1.43 پیروی می کند که در ۱ می با یک سرور زبان پیشرفته ارائه شد. سایر ویژگی ها و پیشرفت های جدید در Deno 1.44:

  • Deno می‌تواند با استفاده از کتابخانه مشتری @grpc/grpc-js به سرویس‌های gRPC، مانند Google Cloud Platform متصل شود.
  • کتابخانه استاندارد Deno به تثبیت نزدیک‌تر می‌شود.
  • یک API جدید و پایدار DenoexitCode امکان دریافت و تنظیم کد خروج یک برنامه را می دهد.
  • سرور زبان بهبودهایی در عملکرد و رفع اشکال دریافت کرده است، از جمله کش کردن نشانه‌های معنایی برای اسناد باز و اصلاح نمایش JSDoc در نمونه‌های نام‌گذاری شده.
  • FFI (رابط عملکرد خارجی)، برای فراخوانی کتابخانه‌های بومی از کد جاوا اسکریپت، مدیریت انواع u64 و i64 را از کد بومی به روز می کند. با شروع Deno 1.44، آنها همیشه از نوع bigint خواهند بود و API را با جاوا اسکریپت با اعداد صحیح بزرگ تراز می‌کنند و عملکرد و سازگاری نوع بهتری را تضمین می‌کنند.
نسل افزوده بازیابی، گام به گام