۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

Multicloud: اوراکل برای سرعت بخشیدن به عملیات با گوگل و مایکروسافت ارتباط برقرار می کند

اوراکل با ابر گوگل ارتباط برقرار می کند تا خدمات پایگاه داده خود را به طور گسترده در دسترس قرار دهد، در حالی که مایکروسافت خدمات Azure خود را در فضای ابری Oracle گسترش می دهد تا به OpenAI به ظرفیت بیشتری دسترسی داشته باشد.

اوراکل با ابر گوگل ارتباط برقرار می کند تا خدمات پایگاه داده خود را به طور گسترده در دسترس قرار دهد، در حالی که مایکروسافت خدمات Azure خود را در فضای ابری Oracle گسترش می دهد تا به OpenAI به ظرفیت بیشتری دسترسی داشته باشد.

Oracle در حال اتصال ابر خود به Google است تا به مشتریان Google دسترسی پرسرعت به خدمات پایگاه داده را ارائه دهد. این اقدام تنها ۹ ماه پس از انعقاد قرارداد مشابه با مایکروسافت برای ارائه خدمات پایگاه داده خود در Azure انجام شد. به طور جداگانه، مایکروسافت در حال گسترش پلت فرم Azure خود در فضای ابری Oracle است تا به OpenAI دسترسی به ظرفیت محاسباتی بیشتری برای آموزش مدل های خود بدهد.

«آنچه به عنوان یک اتصال ساده آغاز شد، تبدیل شدن به یک استراتژی چند ابری تعریف‌شده‌تر برای اوراکل است. دیو مک کارتی، معاون پژوهشی IDC، گفت: این اعلام شروع یک روند جدید است – ارائه دهندگان ابری مایل به همکاری با یکدیگر هستند تا به نیازهای مشتریان مشترک پاسخ دهند.

همکاری Oracle-Google باعث می‌شود که شرکت‌ها مجموعه‌ای از نقاط اتصال را ایجاد کنند که مشتریان یکی را قادر می‌سازد به خدمات در ابر دیگری دسترسی داشته باشند. به گفته این شرکت‌ها، مشتریان می‌توانند بارهای کاری همه منظوره را بدون هزینه‌ای برای انتقال داده بین ابری اجرا کنند.

دستیار جدید هوش مصنوعی مشاغل مهندسی نرم افزار را تهدید می کند

این دو ابر در ابتدا در ۱۱ منطقه به یکدیگر متصل خواهند شد: سیدنی، ملبورن، سائوپائولو، مونترال، فرانکفورت، بمبئی، توکیو، سنگاپور، مادرید، لندن و اشبرن.

Oracle همچنین قصد دارد سخت‌افزار و نرم‌افزار پایگاه داده خود را در مراکز داده Google، در ابتدا در آمریکای شمالی و اروپا، تجمیع کند و این امکان را برای مشتریان مشترک فراهم می‌کند که نمونه‌های پایگاه داده Oracle را در Google Cloud بدون نیاز به ابزارسازی مجدد برنامه‌ها استقرار، مدیریت و استفاده کنند.< /p>

این دو شرکت آن سرویس را با نام جذاب Oracle Database@Google Cloud به بازار عرضه خواهند کرد. Oracle Exadata سرویس پایگاه داده، سرویس پایگاه داده مستقل Oracle، و خوشه‌های برنامه واقعی Oracle (RAC) همه اواخر امسال در چهار منطقه راه‌اندازی می‌شوند: شرق ایالات متحده، غرب ایالات متحده، جنوب بریتانیا، و آلمان مرکزی، با برنامه‌ریزی‌های بعدی.

مشتریان Oracle Database@Google Cloud به یک سرویس پشتیبانی یکپارچه دسترسی خواهند داشت و می‌توانند با استفاده از تعهدات موجود در Google Cloud و مزایای مجوز Oracle، از طریق Google Cloud Marketplace خرید انجام دهند.

پروژه genAI شما شکست خواهد خورد

استراتژی چند ابری ادامه دار Oracle

همکاری با Google Cloud را می توان ادامه استراتژی multicloud Oracle دانست که اجرای آن را با مشارکت مایکروسافت، و افزودند که اوراکل انتظار دارد که پیشنهادات جدید به بسیاری از مشتریانش کمک کامل کند. از زیرساخت داخلی به ابر مهاجرت کنید.

Oracle با اتخاذ یک رویکرد چند ابری، از ارائه‌دهنده‌های ابری «تحکیم‌شده» سر به سر جلوگیری می‌کند. در عوض، مک کارتی گفت، اوراکل از نقاط قوت خود در مدیریت داده برای حل مشکلاتی استفاده می کند که سایر ارائه دهندگان ابر نمی توانند.

تونی بائر، تحلیلگر ارشد dbInsight، گفت که اوراکل ممکن است تحت تأثیر تجربه همکاری خود با مایکروسافت Azure قرار گرفته باشد. او گفت، اگرچه AWS ممکن است به دلیل گستردگی آن، هدف واضح‌تری برای شراکت با آن باشد، Google Cloud احتمالاً «گرسنه‌تر» برای مشارکت بود.

مک کارتی انتظار داشت که AWS به زودی کاوش در همکاری مشابه با اوراکل را آغاز کند، زیرا مشارکت‌های Azure و Google Cloud بر این مقیاس‌کننده فشار وارد می‌کنند.

«AWS در مورد بارهای کاری اوراکل با چالش‌های مشابه سایر ابرها مواجه است. من انتظار دارم که این رقابت افزایش یافته از سوی Azure و Google Cloud آنها را مجبور به کاوش در مسیری مشابه کند. عملکرد درجه یک در میان بارهای کاری.

Microsoft .NET 8 با پیش نمایش پشته بومی ابری وارد بازار شد

هوش مصنوعی باز شروع به استفاده از OCI برای ظرفیت اضافی می کند

به طور جداگانه، اوراکل با مایکروسافت همکاری می کند تا با گسترش پلت فرم Azure Al مایکروسافت به Oracle Cloud Infrastructure (OCI) ظرفیت اضافی برای OpenAl فراهم کند.

سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI در بیانیه‌ای گفت: «OCI پلتفرم Azure را گسترش می‌دهد و OpenAI را قادر می‌سازد تا به مقیاس خود ادامه دهد.  

به گفته مایک دملر، تحلیلگر مستقل فناوری نیمه هادی، این مشارکت در جهت افزایش ظرفیت محاسباتی است.

دملر گفت: “OpenAI بر روی پلتفرم هوش مصنوعی Azure مایکروسافت اجرا می شود و مدل هایی که آنها ایجاد می کنند به طور تصاعدی از یک نسل به نسل دیگر رشد می کنند.”

در حالی که GPT-3 از ۱۷۵ میلیارد پارامتر استفاده می کند، آخرین GPT-MoE (مخلوط از متخصصان) ۱۰ برابر بزرگتر است، با ۱.۸ تریلیون پارامتر، این تحلیلگر مستقل گفت که دومی به پردازنده های گرافیکی بسیار بیشتری نسبت به مایکروسافت به تنهایی نیاز دارد. می تواند در پلتفرم ابری خود عرضه کند.