۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

جاوا اسکریپت به پول بیشتری نیاز دارد

با توجه به اینکه چقدر به منبع باز وابسته هستیم، باید نگران سلامت مالی حیاتی ترین پروژه هایمان باشیم.

با توجه به اینکه چقدر به منبع باز وابسته هستیم، باید نگران سلامت مالی حیاتی ترین پروژه هایمان باشیم.

امروزه تقریباً پول کافی در منبع باز وجود ندارد. ما می‌توانیم از سرمایه‌داران خطرپذیر که مجوزهای منبع باز را تحریف می‌کنند شکایت کنیم، دست‌هایمان را در مورد پایداری فشار دهیم و از تعداد مدیران بنیاد مثل ساخت موزیلا، اما مشکل واقعی این نیست که ما پول زیادی در اطراف مخازن GitHub کم می کنیم. این است که بیشتر وجود ندارد. خیلی، خیلی بیشتر.

یک ثانیه در مورد آن فکر کنید. جهان امروز چقدر به منبع باز وابسته است؟ اکنون آن را شخصی تر کنید: شما یا کارفرمایتان چقدر به منبع باز وابسته هستید؟ طبق تجزیه و تحلیل ریسک و امنیت منبع باز< 2024 /a> (OSSRA) گزارش می‌دهد، “قطعات منبع باز و کتابخانه‌ها ستون فقرات تقریباً هر برنامه کاربردی در هر صنعتی را تشکیل می‌دهند.” ما نمی توانیم برای اطمینان از امنیت و توسعه مداوم آن کد به صلح، عشق و لینوکس تکیه کنیم. ما به پول نیاز داریم.

پول بیشتر، منبع باز بیشتر

این چیزی می گوید، زیرا ما در حال حاضر پول زیادی در منبع باز داریم. من کابل ابر تریلیون دلاری را به خاطر برداشت نامتناسب با آنچه که به منبع باز می دهند، زیر پا گذاشته ام، اما، در واقع، این در مورد تک تک ما صادق است. حتی فعال‌ترین مشارکت‌کننده یا نگهدارنده منبع باز بسیار بیشتر از آنچه که او ایجاد می‌کند، منبع باز مصرف می‌کند. اینطوری کار میکنه این یک ویژگی است، نه یک اشکال.

اشیاء جاوا اسکریپت را به روشی آسان با Arquero فیلتر کنید

کارمندان همین ابرها نیز کار بسیار خوبی انجام می دهند تا اطمینان حاصل کنند که متن باز با تکامل نرم افزار معنادار می شود. یکی از حوزه های کلیدی هوش مصنوعی است. همانطور که جیمز گاورنر، تحلیلگر RedMonk اخیراً تأکید کرده است، کارمندان مایکروسافت، Google و AWS فعالانه درگیر هستند کمیته تعریف منبع باز برای هوش مصنوعی برداشت بدبینانه از این موضوع این است که البته آنها هستند – آنها از یک زنجیره تامین تریلیون دلاری محافظت می کنند. دیدگاه خوش بینانه تر این است که هر چقدر هم که این موضوع در مورد کارفرمایان آنها صادق باشد، در مورد آن افراد خاص صادق نیست: آنها معتقدان منبع باز واقعی هستند و سال ها صرف کمک به جوامع برای عملکرد خوبشان کرده اند.

نکته اینجاست: انگیزه تا حدودی بی اهمیت است. تنها چیزی که باید واقعاً به آن اهمیت دهیم نتیجه است: منبع بازتر. مسلماً، این مشکل از بین می‌رود مگر اینکه تمایلی به سود بردن از منبع باز و برای مشارکت در آن وجود داشته باشد، اما این یک پست دیگر است.

Svelte 5 برای انتشار مرحله نامزد حرکت می کند

برخی برابرتر از دیگران هستند

«منبع باز بیشتر» نیز واقعاً به نابرابری‌ها در نحوه تأمین مالی منبع باز پاسخ نمی‌دهد. برخی از پروژه ها، مانند لینوکس، منابع مالی متنوع و عمیقی دارند. با توجه به اهمیتی که لینوکس برای بسیاری از شرکت ها دارد، منطقی است. ما واقعاً نمی‌توانیم پول کافی برای توسعه، امنیت و غیره آن خرج کنیم.

اما اکثر پروژه ها لینوکس نیستند و از سطح پشتیبانی مالی آن لذت نمی برند. ممکن است این مشکل برای یک مخزن تصادفی GitHub در میان بیش از ۱۶۰ میلیون مخزن نباشد، اما اگر جاوا اسکریپت باشد چه؟ اکثریت قریب به اتفاق نگهبانان هسته لینوکس به طور کامل توسط گوگل، اینتل یا شرکت های دیگر استخدام می شوند. اما تقریباً نیمی از مشارکت‌کنندگان جاوا اسکریپت برای یک شرکت بزرگ کار نمی‌کنند، یا اگر کار می‌کنند، در اوقات فراغت خود مشارکت می‌کنند. این ممکن است حال و هوای متن باز نوستالژیک و قدیمی را به ما بدهد، اما با توجه به اینکه جاوا اسکریپت محبوب ترین زبان برنامه نویسی جهان. حتی لینوکس، با تمام بودجه‌اش، همچنان با مشکلات زنجیره تامین مواجه است، اما برای پروژه‌ای مانند جاوا اسکریپت، ریسک زنجیره تامین بالاست.

MariaDB plc: سهامداران صحبت می کنند، اما مدیران ساکت هستند

خبر خوب این است که بنیاد OpenJS در حال انجام جمع آوری پول برای کمک به تامین مالی امنیت و پایداری جاوا اسکریپت. تحت سازمان مادر خود، بنیاد لینوکس، OpenJS در حال معرفی یک مدل اشتراک درآمد جدید است که هدف آن پشتیبانی از نسخه‌های آرشیو شده، پایان عمر، یا قدیمی‌تر پروژه‌های میزبانی OpenJS مانند jQuery یا Node.js. الف>. زمان نشان خواهد داد که آیا این رویکرد خاص کار خواهد کرد یا خیر، اما دلیلی برای خوش بینی وجود دارد زیرا بنیاد لینوکس تجربه چندین ساله در جمع آوری و استفاده از پول نقد برای پشتیبانی از نرم افزار منبع باز دارد.

به طور خلاصه، جاوا اسکریپت به پول بیشتری نیاز دارد، درست مانند بسیاری از پروژه های منبع باز. چه آن پول از طریق بنیادها یا شرکت‌های منفرد به پروژه‌ها راه پیدا کند، ما به مقدار بیشتری از آن برای اطمینان از پایداری و امنیت منبع باز نیاز داریم، نه کمتر.