۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

چگونه از شلاق ابری جلوگیری کنیم

پذیرش سریع ابر باعث شده است که بسیاری از شرکت ها به کمک زیرساخت های فناوری خود نیاز داشته باشند. این قوانین ساده درد را به حداقل می رساند.

پذیرش سریع ابر باعث شده است که بسیاری از شرکت ها به کمک زیرساخت های فناوری خود نیاز داشته باشند. این قوانین ساده درد را به حداقل می رساند.

“کلود شلاق” به چالش‌ها و تغییرات سریعی که سازمان‌ها در هنگام اتخاذ و مدیریت زیرساخت‌های رایانش ابری با آن مواجه هستند، اشاره دارد. این اصطلاح تغییرات اغلب گمراه‌کننده و مخرب را نشان می‌دهد، زیرا شرکت‌ها تلاش می‌کنند تا با فناوری‌های در حال تکامل سریع، خدمات ابری متنوع، و الزامات متغیر کسب‌وکار همگام شوند.

کلود شلاق معمولاً به دلیل تغییرات مکرر در استراتژی‌های ابری است که منجر به ناکارآمدی، آسیب‌پذیری‌های امنیتی و اختلالات عملیاتی می‌شود. یک مثال می‌تواند تیم امنیتی باشد که وقتی برنامه‌ها در یک ابر عمومی دوباره مستقر می‌شوند، به یک طرح امنیت ابری نیاز دارند. استرس ناشی از انجام ندادن کار یا منابع لازم برای انجام کار، اساس شلاق ابری است.  

کار با هم

یک رویکرد استراتژیک برای بهبود اقتصاد عملیاتی و نتایج و مدیریت موثر این چالش‌ها ضروری است. سازمان‌های مشاور فرآیندهایی برای تغییر مدل‌های عملیاتی، تطبیق مهارت‌ها و سایر مفاهیم ۱۰۰۰ دلاری در ساعت دارند، اما اساساً این به کار همه افراد بستگی دارد.

معمولاً، وقتی می بینم شرکتی از شلاق ابری رنج می برد، سازمان هایی را می یابم که برای یک هدف تجاری مشترک با هم کار نمی کنند. در واقع، تیم های عملیاتی و امنیتی اغلب بر این باورند که استفاده از ابرهای عمومی بدون رضایت آنها به آنها تحمیل شده است. به آنها توجه کافی داده نمی شود و اغلب منابع کافی از جمله بودجه به آنها داده نمی شود، احساس می کنند برای شکست آماده شده اند—و کاملاً اشتباه نمی کنند.

دنیای در حال تغییر جاوا

خب، چگونه از این کار اجتناب می کنید؟ این بیشتر یک مشکل مردمی است تا یک مسئله فناوری.

نیازهای کسب و کار را تعریف کنید. اگرچه ممکن است این امر بدیهی به نظر برسد، اما اغلب نادیده گرفته می‌شود. بسیاری از شرکت ها قبل از پذیرش خدمات ابری نیاز به درک واضح تری از اهداف و الزامات خود دارند. در غیر این صورت آنها با خدمات ناهماهنگی مواجه می شوند که با اهداف عملیاتی شرکت همخوانی ندارند. من تیم‌های عملیاتی را می‌بینم که آماده اجرای سیستم‌های ابری نیستند و تیم‌های امنیتی که به همان اندازه آماده نیستند. تیم‌های مالی هیچ ایده‌ای ندارند که چگونه هزینه‌های ابری را پیگیری کنند، و دپارتمان‌های حقوقی در مورد انطباق با سیستم‌های ابری سرعت لازم را ندارند.

شرکت‌ها به ارزیابی دقیق نیازهای فعلی و آتی خود نیاز دارند: انواع حجم کار، الزامات حفظ حریم خصوصی داده‌ها، تعهدات مطابقت، و انتظارات عملکرد. با درک جامع از این عوامل، آنها می توانند انتخاب های آگاهانه تری در مورد اینکه کدام سرویس ها و ارائه دهندگان ابری به طور موثر نیازهای آنها را برآورده می کنند، داشته باشند.

یک استراتژی شفاف ابری ایجاد کنید. بله، این یک مرحله آشکار دیگر است. یک استراتژی خوب اهداف، سیاست های حاکمیتی، پروتکل های امنیتی و تکنیک های مدیریت مالی را مشخص می کند. این همچنین به معنای ایجاد یک استراتژی ترکیبی یا چند ابری است که خدمات مختلف را به یک مدل عملیاتی منسجم تبدیل می کند. یک استراتژی ابری مستند، تصمیم‌گیری بهتری را امکان‌پذیر می‌کند و یک نقشه راه برای سفر پذیرش ابر شما فراهم می‌کند.

Balerina: یک زبان برنامه نویسی برای ابر

اغلب، کسب‌وکارها به این موارد فکر می‌کنند اما آن‌ها را یادداشت نمی‌کنند. این منجر به سوء تفاهم هایی می شود که افراد ترفیع می گیرند، منتقل می شوند یا شرکت را ترک می کنند. یک سابقه مکتوب همچنین به عنوان منبع توافق برای همه کسانی است که در موفقیت رایانش ابری سرمایه گذاری کرده اند. 

سیاست‌های حاکمیتی قوی اتخاذ کنید. پیمایش مؤثر در فضای ابری نیازمند خط‌مشی‌های استفاده‌ای است که همه می‌توانند با آن موافق باشند. این سیاست ها باید مدیریت داده ها، اقدامات امنیتی، انطباق و کنترل هزینه را پوشش دهد. آن‌ها باید پروتکل‌های روشنی برای تهیه و تخصیص منابع ایجاد کنند تا از پراکندگی و هدر رفتن هزینه‌ها جلوگیری شود.

در آموزش و توسعه مهارت‌ها سرمایه‌گذاری کنید. یکی از دلایل کلیدی شلیک ابری، مهارت‌ها و دانش سازمانی ناکافی است. سرمایه گذاری در آموزش و توسعه مهارت می تواند اطمینان حاصل کند که کارکنان شما برای مدیریت موثر خدمات ابری مجهز هستند.

من اغلب هنگام انجام یک مهاجرت بزرگ ابری، برنامه ریزی ارزیابی مهارت انجام می دهم. این بسیار گویاست. اکثر شرکت ها مهارت های لازم برای موثر بودن با استقرار ابری جدید خود را ندارند یا نخواهند داشت. من تا زمانی که طرحی برای رفع شکاف های مهارتی در دست اجرا نباشد، مهاجرت را متوقف می کنم. در غیر این صورت، در نهایت شکست خواهید خورد.

اهرم اتوماسیون و هوش مصنوعی که می تواند نقشی اساسی در کاهش شلاق ابر ایفا کند. فرآیندهای خودکار می‌توانند وظایف معمول را به طور مؤثرتری انجام دهند، خطای انسانی را به حداقل می‌رسانند و کارکنان شما را آزاد می‌کنند تا بر فعالیت‌های استراتژیک‌تر تمرکز کنند.

ابزارهای ESG برای محاسبات ابری می توانند حواس پرتی را به همراه داشته باشند

اتوماسیون واقعاً یک نجات دهنده است. این بدان معناست که ما مجبور نیستیم افراد را در فرآیند جدید همه قرار دهیم، این فرآیند به صورت مرکزی قابل تغییر است، و در حالی که استقرار آن گران است، اجرای آن ارزان است. قانون سرانگشتی من این بوده است که هر کاری را که می‌توانم خودکار کنم، حتی اگر زمان و هزینه بیشتری نیاز باشد. با این حال، تیم اغلب مشکوک است، با توجه به اینکه ما اغلب کارهایی را که انسان ها انجام می دادند خودکار می کنیم. آنها فقط باید از آن عبور کنند.

در نهایت، فرهنگ چابکی را پرورش دهید. شکوفایی در چشم‌انداز ابری پویا، یا هر چشم‌انداز با فناوری پیشرفته (از جمله هوش مصنوعی) دارای طرز فکری است که تغییرات و نوآوری را در بر می‌گیرد. این تغییر فرهنگی مستلزم تعهد رهبری و تمایل به آزمایش با رویکردهای جدید است.

برای تسهیل همکاری بهتر و تصمیم‌گیری سریع‌تر، تیم‌های متقابل راه‌اندازی کنید. با ایجاد یک سازمان سازگار، می توانید به طور موثرتری به محیط ابری که به سرعت در حال تغییر است پاسخ دهید و اثرات ضربه شلاقی را کاهش دهید.

آیا بیشتر توصیه های من عقل سلیم به نظر می رسد؟ این نیست. اکثر شرکت‌ها کارها را اشتباه انجام می‌دهند، اغلب بهانه‌هایی مانند فشار رهبری، کمبود منابع، یا چیزهای دیگری می‌آورند که رفع آنها سخت است. رهبری باید با این کار همراه باشد، از جمله کاهش سرعت و هزینه بیشتر. شما در پایان برنده خواهید شد، به من اعتماد کنید.