۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

DataStax ابزارهایی را برای ساخت برنامه های هوش مصنوعی نسل جدید به روز می کند

به‌روزرسانی‌ها شامل نسخه منبع باز جدید Langflow و افزودن قابلیت‌های جدید به مجموعه RAGStack آن است.

به‌روزرسانی‌ها شامل نسخه منبع باز جدید Langflow و افزودن قابلیت‌های جدید به مجموعه RAGStack آن است.

DataStax در تلاش برای تسهیل و تسریع توسعه برنامه برای شرکت‌ها، پایگاه‌های داده و ارائه‌دهندگان خدمات، ابزارهای خود را برای ساخت برنامه‌های کاربردی مبتنی بر هوش مصنوعی به‌روزرسانی می‌کند.

یکی از این ابزارها Langflow است که DataStax در آوریل به دست آورد این یک رابط کاربری گرافیکی (GUI) مبتنی بر وب و منبع باز است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا به صورت بصری جریان‌های LangChain را نمونه‌سازی کنند و آنها را برای توسعه سریع‌تر برنامه‌ها تکرار کنند. p>

LangChain یک چارچوب مدولار برای Python و JavaScript  است که توسعه برنامه‌هایی را که توسط مدل‌های زبان هوش مصنوعی یا LLM‌های مولد ارائه می‌شوند، ساده می‌کند.  

طبق گفته اد آنوف، مدیر محصول شرکت، به‌روزرسانی Langflow نسخه جدیدی با نام Langflow 1.0 است که نسخه منبع باز رسمی است که پس از ماه‌ها بازخورد جامعه در مورد پیش‌نمایش ارائه می‌شود.

آنوف گفت: «Langflow 1.0 اجزا و ویژگی‌های انعطاف‌پذیرتر و ماژولار را برای پشتیبانی از خطوط لوله پیچیده هوش مصنوعی مورد نیاز برای تکنیک‌های پیشرفته‌تر بازیابی نسل افزوده (RAG) و معماری‌های چند عاملی اضافه می‌کند، و افزود که Langflow موتور اعدام اکنون تورینگ کامل شده بود.

Salesforce از جعبه ابزار هوش مصنوعی با کد پایین برای CRM رونمایی کرد

Turing کامل یا کامل اصطلاحی است که در علوم کامپیوتر برای توصیف یک سیستم قابل برنامه ریزی که می تواند هر مشکل محاسباتی را انجام داده یا حل کند استفاده می شود.

شرکت گفت:

Langflow 1.0 همچنین دارای ادغام LangSmith است که به توسعه دهندگان سازمانی امکان می دهد برنامه های مبتنی بر LLM را نظارت کنند و قابلیت مشاهده را بر روی آنها انجام دهند.

نسخه مدیریت شده Langflow نیز از طریق DataStax در یک پیش‌نمایش عمومی در دسترس است.

آنوف توضیح داد: “جزئیات محیط Astra DB در Langflow در دسترس خواهد بود و کاربران می توانند از طریق پورتال Astra به Langflow دسترسی داشته باشند و استفاده رایگان خواهد بود.”

RAGStack 1.0 قابلیت های جدیدی دریافت می کند

DataStax همچنین نسخه جدیدی از RAGStack را منتشر کرده است، مجموعه ای از نرم افزار منبع باز خود را برای پیاده سازی RAG در برنامه های کاربردی مبتنی بر هوش مصنوعی با استفاده از Astra DB Serverless یا Apache Cassandra به عنوان یک فروشگاه برداری.< /p>

Amazon Q برای توسعه دهندگان به طور کلی در دسترس است

نسخه جدید با نام RAGStack 1.0 دارای ویژگی های جدیدی مانند Langflow، Knowledge Graph RAG و ColBERT است. در میان دیگران.

به گفته این شرکت، ویژگی Knowledge Graph RAG یک راه جایگزین برای بازیابی اطلاعات با استفاده از یک نمایش مبتنی بر نمودار ارائه می دهد. این روش جایگزین می‌تواند دقیق‌تر از جستجوی شباهت مبتنی بر برداری به تنهایی با Astra DB باشد.

از دیگر ویژگی‌ها می‌توان به معرفی Text2SQL و Text2CQL (زبان پرس و جو کاساندرا) برای وارد کردن انواع داده‌ها به جریان هوش مصنوعی تولیدی برای توسعه برنامه‌ها اشاره کرد.

در حالی که DataStax یک نسخه غیر مدیریتی جداگانه از RAGStack 1.0 را تحت نام Luna برای RAGStack ارائه می دهد، Anuff گفت که نسخه مدیریت شده ارزش بیشتری را برای شرکت ها ارائه می دهد.

پردازش جریان MongoDB Atlas بالاخره رسید

«RAGStack بر اساس مؤلفه‌های منبع باز است، و شما می‌توانید همه آن پروژه‌ها را بگیرید و خودتان آنها را به هم بپیچید. با این حال، ما فکر می‌کنیم ارزش زیادی برای شرکت‌ها در آزمایش و یکپارچه‌سازی پشته‌شان برای آن‌ها وجود دارد، بنابراین آنها می‌توانند اعتماد کنند که در مقیاسی که می‌خواهند ارائه خواهد شد.» مدیر ارشد محصول توضیح داد.

به‌روزرسانی‌های دیگر مربوط به کاهش RAG

این شرکت همچنین با چندین شرکت دیگر مانند Unstructured همکاری کرده است تا به توسعه‌دهندگان کمک کند داده‌های ذخیره شده در AstraDB برای ساخت برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را استخراج و تبدیل کنند.

«همکاری با Unstructured به مشتریان DataStax امکان استفاده از قابلیت‌های دومی برای استخراج و تبدیل داده‌ها در قالب‌های مختلف – از جمله HTML، PDF، CSV، PNG، PPTX – و تبدیل آن به JSON فایل‌هایی برای استفاده در ابتکارات هوش مصنوعی.

شرکت‌های دیگر شامل همکاری با ارائه‌دهندگان برتر جاسازی، مانند OpenAI، Hugging Face، Mistral AI، و Nvidia است.