۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

OpenAI Rockset را برای بهبود پردازش زمان واقعی داده ChatGPT خریداری می کند

خرید استارت‌آپ جستجو و تجزیه و تحلیل در معاملات هفت رقمی گزارش شده احتمالاً بزرگترین شرکت OpenAI تا به امروز است.

خرید استارت‌آپ جستجو و تجزیه و تحلیل در معاملات هفت رقمی گزارش شده احتمالاً بزرگترین شرکت OpenAI تا به امروز است.

توانایی فهرست‌بندی، پرس‌وجو و تجزیه و تحلیل مقادیر زیادی از داده‌ها از منابع هم‌زمان همچنان یک دردسر بزرگ برای هر کسی است که در ساخت سیستم‌های پایگاه داده دخالت دارد.

بازیابی داده ها زمان می برد و حتی فرض می کند که ماهیت کوئری ها در پارامترهای خاصی قرار دارد. غلبه بر این مشکل ممکن است، اما می تواند منابع فشرده و شامل مهندسی پیچیده باشد. 

در همین حال، موارد استفاده از داده های بلادرنگ همچنان در حال افزایش است، به ویژه در برنامه های هوش مصنوعی (AI) مرتبط با اتوماسیون امنیت سایبری، کشف تقلب در خدمات مالی، و تجزیه و تحلیل تجاری در بخش هایی مانند تولید.

این برنامه‌ها به طور فزاینده‌ای توانایی درک آنچه را که در داده‌ها روی می‌دهد بر اساس دیدگاهی از جهان به همان شکلی که در حال حاضر است، نه مانند ساعت‌ها یا روزها پیش فرض می‌کنند.

در مورد فیناپ های ابری چه می گذرد؟

آوردن بازیابی بلادرنگ به هوش مصنوعی

این مسائل تا حدودی توضیح می‌دهد که چرا معروف‌ترین شرکت هوش مصنوعی جهان، OpenAI، آخرین معرفی شد هفته که شرکت پایگاه داده تحلیلی کوچک اما جالب راکست را در معامله ای که شرایط آن فاش نشده است، خریداری می کند.

Rockset که در سال ۲۰۱۶ تأسیس شد، در حل چالش دریافت داده‌ها در زمان واقعی تخصص دارد. همانطور که OpenAI آن را در توییتی توضیح داده است که این خرید را در X توضیح می‌دهد:

ما فناوری Rockset را در محصولات خود ادغام می‌کنیم و به شرکت‌ها قدرت می‌دهیم تا داده‌های خود را به هوشمندی عملی تبدیل کنند.

در یک اعلامیه جداگانه، ونکات ونکاتارامانی، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Rockset، اشاره کرد یک موضوع مشابه:

Rockset بخشی از OpenAI خواهد شد و زیرساخت بازیابی را که مجموعه محصولات OpenAI را پشتیبانی می کند، تامین می کند. ما به OpenAI کمک خواهیم کرد تا مشکلات سخت پایگاه داده ای را که برنامه های هوش مصنوعی با آن مواجه هستند در مقیاس وسیع حل کند.

نقشه راه شغلی: مهندس یادگیری ماشین

راکست گفت که مشتریان کنونی هیچ تغییر فوری در خدمات خود تجربه نخواهند کرد اما در مقطعی به OpenAI منتقل خواهند شد.

بهبود پشته هوش مصنوعی

اولین خرید مهم آن، OpenAI، چیزهای زیادی از فناوری Rockset به پلتفرم خود می آورد.

در حال حاضر، این موضوع عمدتاً مربوط به ChatGPT Enterprise است که بر روی استفاده از مدل‌های داده‌های هوش مصنوعی از پیش آموزش‌دیده با توانایی آموزش بر روی مجموعه‌های داده سفارشی برای برنامه‌هایی مانند ربات‌های گفتگوی تجاری.

با این حال، توانایی آن برای مدیریت جریان‌های داده در زمان واقعی فراتر از یکپارچگی با Bing است که مانع جذابیت آن در بسیاری از زمینه‌ها می‌شود.

در حالی که فناوری Rockset مختص هوش مصنوعی نیست، اما برای برنامه‌هایی که دریافت داده‌های دنیای واقعی مهم است، فوق‌العاده مفید است، به‌ویژه زمانی که از تکنیک‌هایی استفاده می‌شود که خروجی‌ها را سرعت می‌بخشند، مانند تولید افزوده شده با بازیابی (RAG) .

چگونه هوش مصنوعی بر حاکمیت داده ها تأثیر می گذارد

افزودن قابلیت بلادرنگ Rockset نیز می‌تواند مهم باشد زیرا این شرکت تلاش می‌کند تا پلتفرم سازمانی خود را برای رقابت طولانی‌مدت با سرویس‌هایی که توسط رقبای هوش مصنوعی “فول استک” مانند گوگل و آمازون و همچنین دیگر چت‌ربات‌های پشتیبانی شده توسعه می‌دهند، افزایش دهد. مدل های زبان بزرگ (LLM).

در جبهه دوم، در ماه مارس آمازون ۴ میلیارد دلار به دست آورد. سرمایه گذاری در استارتاپ Anthropic، که چند روز پیش منتشر شد آخرین نسخه از چت بات بسیار مورد توجه آن، کلود ۳.۵ غزل.

به طور جداگانه، OpenAI همچنین گزارش شده است Multi (قبلاً Remotion) را خریداری می کند. شرکت کوچک همکاری و اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش مبتنی بر مک مستقر در شهر نیویورک.

Multi گفت پس از ۲۴ ژوئیه بسته می شود، “پس از آن ما تمام داده های کاربر را حذف خواهیم کرد.” کارمندان شرکت سپس به OpenAI می پیوندند.