۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

نظرسنجی devsecops GitLab پیشرفت، اولویت های جدید را می یابد

دو سوم از پاسخ دهندگان گفتند که چرخه عمر توسعه نرم افزار آنها عمدتاً یا کاملاً خودکار است، در حالی که امنیت به عنوان اولویت اصلی برای سرمایه گذاری در فناوری اطلاعات از ابر پیشی گرفته است.

دو سوم از پاسخ دهندگان گفتند که چرخه عمر توسعه نرم افزار آنها عمدتاً یا کاملاً خودکار است، در حالی که امنیت به عنوان اولویت اصلی برای سرمایه گذاری در فناوری اطلاعات از ابر پیشی گرفته است.

نظرسنجی اخیر

GitLab از ۵۳۱۵ متخصص devsecops در سراسر جهان نشان داد که سازمان ها سرمایه گذاری در هوش مصنوعی، امنیت و اتوماسیون را در اولویت قرار داده اند. اما به گفته این شرکت، حوزه‌های خاصی مانند امنیت زنجیره تامین نرم‌افزار توجه خاصی را ایجاب می‌کند.

نتایج نظرسنجی که در آوریل انجام شد، در گزارش جهانی DevSecOps 2024، که در ۲۵ ژوئن اعلام شد. در میان یافته‌ها، ۷۸ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که در حال حاضر از هوش مصنوعی در توسعه نرم‌افزار استفاده می‌کنند یا در دو سال آینده برنامه‌ریزی می‌کنند، که نسبت به ۶۴ درصد از پاسخ‌دهندگانی که گفته‌اند از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند یا قصد استفاده از آن را دارند افزایش یافته است. هوش مصنوعی در سال گذشته در حال توسعه است.

به روز رسانی GitHub Actions امنیت را تشدید می کند

در رابطه با امنیت زنجیره تامین نرم افزار، ۶۷ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که ۲۵ درصد یا بیشتر از کدهایی که روی آنها کار می کنند از کتابخانه های منبع باز است، اما تنها ۲۱ درصد از سازمان ها در حال حاضر از صورتحساب مواد نرم افزاری برای مستندسازی استفاده خود استفاده می کنند. اجزای نرم افزار در نکته دلگرم‌کننده‌تر، ۶۷ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که چرخه عمر توسعه نرم‌افزار آنها عمدتاً یا کاملاً خودکار است. 

پرداختن به توهمات هوش مصنوعی با نسل افزوده بازیابی

این نظرسنجی نشان داد که اولویت‌های سرمایه‌گذاری فناوری اطلاعات در سال ۲۰۲۴ شامل امنیت، هوش مصنوعی، توسعه‌دهندگان، اتوماسیون و رایانش ابری است. رایانش ابری، اولویت اصلی در سال ۲۰۲۳، به رتبه پنجم سقوط کرد. با این وجود، تعداد پاسخ‌دهندگانی که گفتند کمتر از نیمی از برنامه‌های خود را در فضای ابری اجرا می‌کنند، به طور قابل‌توجهی کاهش یافت، از ۶۸ درصد در سال ۲۰۲۳ به ۴۳ درصد در سال ۲۰۲۴. این نظرسنجی همچنین نشان داد که مدیران سطح C به نظر می‌رسد نسبت به توسعه‌دهندگان و توسعه‌دهندگان خوش‌بین هستند. مزایای امنیتی که برای سازمان های آنها به همراه دارد. مدیران سطح C برنامه‌های کاربردی امن‌تر را به‌عنوان بهترین مزیت devsecops و devops شناسایی کردند.