۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

سازنده RStudio R و Python IDE جدید را راه اندازی کرد

Posit که قبلاً RStudio نام داشت، بتای Positron را منتشر کرده است، یک محیط توسعه علم داده «نسل بعدی» بر اساس کد ویژوال استودیو.

Posit که قبلاً RStudio نام داشت، بتای Positron را منتشر کرده است، یک محیط توسعه علم داده «نسل بعدی» بر اساس کد ویژوال استودیو.

شرکتی که بیشتر برای RStudio، محیط توسعه یکپارچه پیشرو (IDE) برای برنامه نویسان R شناخته شده است، بی سر و صدا یک IDE “نسل بعدی” را راه اندازی کرده است که به طور خاص برای R و Python طراحی شده است. Positron IDE از امروز در نسخه بتا عمومی برای macOS، Windows و Linux در دسترس است. p>

پوزیترون که توسط Posit PBC مستقر در بوستون، سابقاً RStudio ایجاد شد، بر اساس کد Visual Studio مایکروسافت است. کاربران VS Code احتمالاً ظاهر و احساس پوزیترون را با پانل هایی برای نوشتن کد و مشاهده خروجی کد، کنسول ها و پایانه ها و یک نوار فعالیت در سمت چپ که گزینه هایی برای ناوبری فایل، کنترل نسخه، اشکال زدایی و برنامه های افزودنی ارائه می دهد، آشنا خواهند یافت. با این حال، پوزیترون خارج از جعبه بسته بندی شده است تا تنظیم آن آسان تر باشد، به خصوص برای کاربران R و همچنین برای Python.

پلتفرم طراحی Canva از پلتفرم توسعه دهنده رونمایی کرد

نیازی به نصب افزونه‌ها برای راه‌اندازی و اجرای R در پوزیترون نیست، همانطور که در مورد VS Code نیز چنین است. به همین ترتیب، برای اجرای پایتون نیازی به نصب افزونه برای پوزیترون ندارید. در واقع، به شما هشدار داده شده نباید پسوندهای معمول VS Code را برای R و Python در پوزیترون نصب کنید، زیرا IDE از قبل با آن عملکرد داخلی همراه است. برای هر دو زبان، باید فایل های زبان اصلی و همچنین بسته IPykernel را روی سیستم خود نصب کنید. برای اجرای پایتون پوزیترون به راحتی هر دو نصب R و Python من را در اولین راه اندازی پیدا کرد.

صفحه باز پوزیترون

اگر بخواهید، می‌توانید افزونه‌های دیگر VS Code را در پوزیترون نصب کنید. از آنجایی که مایکروسافت به IDE های شخص ثالث اجازه دسترسی به بازار رسمی کد VS را نمی دهد، افزونه های پوزیترون از طریق رجیستری OpenVSX پوزیت در ویکی پوزیترون خود خاطرنشان کرد: پوزیت حامی اصلی OpenVSX است. با این حال، همه نویسندگان برنامه افزودنی VS Code پروژه های خود را به OpenVSX ارسال و به طور منظم به روز نمی کنند.

جایی که محاسبات کوانتومی در حال حاضر ارزش ارائه می دهد

پوزیت این پروژه را “یک IDE علم داده نسل بعدی” و “ابزار چند زبانه قابل توسعه برای نوشتن کد و کاوش داده” می نامد. دارای یک داده داخلی با کاربری آسان و کاوشگر متغیر است که شامل گزینه هایی مانند مرتب سازی و فیلتر کردن فریم های داده است. برای داده‌های R و Python با کلیک کردن روی نماد قابل دسترسی است.

بر اساس ویکی پروژه “هدف Data Explorer جایگزینی گردش‌های کاری مبتنی بر کد نیست، بلکه با کاوش بیشتر یا اصلاح داده‌ها از طریق کد، نماهای زودگذر از داده‌ها یا آمار خلاصه را تکمیل می‌کند.”

میسکو هیوری Qwik JS فوق العاده سریع را توضیح می دهد

ترفندهای کوچک دیگری نیز در پوزیترون وجود دارد، مانند cmd/ctrl + enter اجرای یک خط از اسکریپت پایتون و سپس انتقال مکان نما به خط بعدی کد. این می تواند به طور شگفت انگیزی برای بررسی سریع کد خارج از ابزار اشکال زدایی مفید باشد. اگر روی پروژه‌ای کار می‌کنید که اسکریپت‌های R و Python را با هم ترکیب می‌کند، که من به‌عنوان یک کاربر R که با هوش مصنوعی مولد کار می‌کنم، به‌طور فزاینده‌ای این کار را انجام می‌دهم، وقتی بین اسکریپت‌ها به هر دو زبان جابجا می‌شوید، IDE به راحتی کنسول درست را نمایش می‌دهد.

مخزن هشدار می دهد که پوزیترون “یک پروژه در مرحله اولیه در حال توسعه فعال است.” کاربران باید این را در نظر داشته باشند که چگونه و چه زمانی آن را امتحان کنند.