۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

Eclipse Theia IDE برای دسکتاپ، مرورگر می رسد

IDE چند پلتفرمی ساخته شده بر روی پلتفرم Eclipse Theia مبتنی بر TypeScript با پسوندهای VS Code موجود در Open VSX Registry سازگار است.

IDE چند پلتفرمی ساخته شده بر روی پلتفرم Eclipse Theia مبتنی بر TypeScript با پسوندهای VS Code موجود در Open VSX Registry سازگار است.

بنیاد Eclipse از انتشار Eclipse Theia IDE خبر داده است. بر اساس فریم ورک IDE ابری و دسکتاپ Theia که در TypeScript پیاده سازی شده است، Theia IDE برای ویندوز در دسترس است، لینوکس و macOS و به‌صورت آنلاین قابل آزمایش هستند.

با توسعه به رهبری جوناس هلمینگ، مدیر عامل EclipseSource، IDE Theia اعلام شده در ۲۷ ژوئن. Theia IDE به عنوان یک اکوسیستم افزودنی به Eclipse Cloud DevTools عمل می کند و یک تجربه کدنویسی توسعه یافته را هم در دسکتاپ و هم در مرورگر ارائه می دهد. محیط ها بنیاد Eclipse گفت، توسعه‌دهندگان می‌توانند محیط‌های کدنویسی را سفارشی و کنترل کنند و بهره‌وری و خلاقیت بیشتری را ارائه دهند.

Llama 2 چیست؟ مدل زبان بزرگ متا توضیح داده شد

ویژگی‌های Theia IDE شامل نوار ابزار قابل تنظیم، نماهای جداشدنی، پشتیبانی از توسعه از راه دور، و حالت همکاری آینده است. Theia IDE برای دانلود در سیستم‌عامل‌های اصلی و قابل اجرا در محیط‌های ابری در دسترس است. مانند کد ویژوال استودیو، IDE فناوری‌های وب را برای عملیات بین پلتفرمی ادغام می‌کند، از پروتکل سرور زبان (LSP) و پروتکل آداپتور اشکال‌زدایی (DAP) پشتیبانی می‌کند و از ویرایشگر کد موناکو. Theia IDE همچنین با پسوندهای Visual Studio Code سازگار است که از طریق رجیستری Open VSX.

حل مسائل پیچیده با پایگاه داده برداری

Eclipse گفت که در هسته Theia یک جامعه منبع باز میزبان Eclipse قرار دارد که آزادی را برای استفاده تجاری بدون محدودیت های اختصاصی ممکن می کند. پلتفرم Theia خود از سال ۲۰۱۷ در دسترس بوده است. برنامه‌های افزودنی برای Theia IDE فناوری‌هایی مانند Python، Java، GitHub، Docker، NPM، و Yaml.