۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

JetBrains میزبانی خود قدانا را راه اندازی کرد

پلت فرم کیفیت کد مبتنی بر موتور تجزیه و تحلیل کد ایستا از JetBrains IDE اکنون برای اجرا در زیرساخت خود در دسترس است.

پلت فرم کیفیت کد مبتنی بر موتور تجزیه و تحلیل کد ایستا از JetBrains IDE اکنون برای اجرا در زیرساخت خود در دسترس است.

JetBrains نسخه داخلی Qodana را منتشر کرده است، پلتفرم کیفیت کد این شرکت بر اساس موتور تجزیه و تحلیل کد استاتیک JetBrains IDEs. با Qodana Self-Hosted، کاربران می توانند پلتفرم را در زیرساخت خود مدیریت و نگهداری کنند.

با Qodana Self-Hosted، ۳ جولای اعلام شد، توسعه دهندگان کنترل کاملی بر گزارش های تجزیه و تحلیل، حساب های کاربری و سایر داده های حساس و همچنین تعمیر و نگهداری و ارتقاء Qodana به دست می آورند. Qodana Self-Hosted مجموعه ای از ویژگی های طرح ابری پیشرفته این شرکت را ارائه می دهد، Qodana Ultimate Plus< JetBrains گفت: /a>، که تجزیه و تحلیل کد استاتیک را برای سازمان‌هایی با هر اندازه مؤثر می‌سازد. مجموعه ویژگی شامل مروری بر مشکلات، ادغام با JetBrains IDE و کد ویژوال استودیو، رفع سریع، ادغام CI/CD، ممیزی مجوز، بازرسی کد سفارشی مبتنی بر قانون، و سایر قابلیت‌ها است.

6 خطر پنهان کم کد

به گفته JetBrains، توسعه دهندگانی که از Qodana Self-Hosted استفاده می کنند، از اطلاعات اختصاصی برای شرکت هایی که باید کد پروژه را ایزوله نگه دارند، محافظت می کنند. برای سازمان‌هایی در صنایع با الزامات نظارتی سخت‌گیرانه، Qodana Self Hosted کنترل بر ذخیره‌سازی و پردازش داده‌ها را برای مطابقت با مقررات از جمله قوانین ملی حاکمیت داده ارائه می‌دهد. JetBrains گفت که Qodana Self-Hosted همچنین عملکرد بالقوه بهتری نسبت به یک محیط ابری مشترک ارائه می دهد.

7 نقطه ضعف فرهنگ منبع باز

Qodana Self-Hosted در حال حاضر از خدمات وب آمازون پشتیبانی می کند، با گزینه های میزبانی اضافی که در نسخه های بعدی وعده داده شده است. قیمت از ۴۰ دلار برای هر توسعه دهنده در ماه شروع می شود. یک دمو موجود است.

Qodana در سال ۲۰۲۱ به صورت پیش‌نمایش معرفی شد و در سال ۲۰۲۳ به صورت تجاری در دسترس قرار گرفت. JetBrains امسال پیش‌نمایش دسترسی زودهنگام را برای Linter C و C++ Qodana راه‌اندازی کرد و بازرسی کد سفارشی را با FlexInspect معرفی کرد. JetBrains همچنین تجزیه و تحلیل ایستا را برای پروژه‌های .NET در انجمن قودانا برای دات نت.