۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

۱۰ سال آینده برای محاسبات ابری

علیرغم رشد انفجاری هوش مصنوعی، صنعت همچنان باید با واقعیت هایی روبرو شود که مشتریان از هزینه ها و قفل شدن فروشنده ناراضی هستند.

علیرغم رشد انفجاری هوش مصنوعی، صنعت همچنان باید با واقعیت هایی روبرو شود که مشتریان از هزینه ها و قفل شدن فروشنده ناراضی هستند.

چرا که شرکت‌ها ارزش ابر عمومی را زیر سوال می‌برند، چشم‌انداز محاسبات ابری به‌طور چشمگیری در حال تغییر است راه حل ها این تغییر نشان دهنده انحراف از سال های گذشته است، زمانی که ابر عمومی به طور گسترده به عنوان نوشدارویی برای تمام نیازهای فناوری و زیرساخت در نظر گرفته می شد. شرکت‌ها اکنون در حال بررسی کارآمدی، کارایی هزینه و همسویی استراتژیک محاسبات ابری عمومی در چارچوب‌های IT خود هستند. ما همچنین در سال‌های اخیر این موضوع را در اینجا بحث می‌کنیم.

ایستادن و شکایت کردن یک چیز است. برای کارشناسان سودمندتر است که مسیرهای جدیدی را که ارائه دهندگان ابر باید دنبال کنند، پیشنهاد کنند. ارائه دهندگانی که استراتژی های خود را برای برآوردن بهتر نیازهای یک چشم انداز در حال تغییر تنظیم می کنند، به خود و شرکت هایی که به آنها خدمت می کنند کمک خواهند کرد. من گمان می‌کنم که این مکالمات قبلاً در حال انجام است، بنابراین بیایید ببینیم که چقدر به نتایجی که ارائه‌دهندگان ابر به تنهایی به آن می‌رسند نزدیک می‌شوم.

درخشش برای ابرهای عمومی کم می شود

در ابتدا، ابر عمومی به دلیل پتانسیل آن برای کاهش هزینه ها و ساده کردن فرآیندها اعلام شد. جذابیت راه‌حل‌های ارزان‌تر، سریع‌تر و چابک‌تر باعث پذیرش گسترده‌تر شد. همه از دولت گرفته تا شرکت‌های بزرگتر «استراتژی اول ابری» را اعلام کردند. با عادی شدن بازار، بازیکنان برجسته نرم افزار سازمانی مانند AWS، مایکروسافت، و گوگل باقی ماندند.

با این حال، افزایش بهره وری پیش بینی شده و صرفه جویی در هزینه در بیشتر موارد محقق نشده است. کارایی های وعده داده شده به بهبود قابل توجهی در بهره وری عملیاتی برای بسیاری از سازمان ها تبدیل نشد و هزینه پلت فرم های ابری حداقل دو برابر سیستم های سنتی است.

Snowflake برای به دست آوردن LeapYear برای تقویت توانایی های اتاق تمیز داده ها

کاهش شدید هزینه‌های سرورهای محاسباتی و ذخیره‌سازی داخلی در طول دهه گذشته وضعیت را برای ارائه‌دهندگان ابر عمومی تشدید کرد. این یک آچار میمون را در پس انداز هایی که ابر در سیستم های سنتی داخلی وعده داده بود انداخت.

شرکت ها به خانه برمی گردند

۳۷signals، یک شرکت نرم افزاری، بیش از ۱ میلیون دلار پس انداز کرد و با دور شدن از خدمات ابری، سودآوری خود را به طرز چشمگیری بهبود بخشید. حرکت آنها بر تحقق رو به رشد در بین شرکت ها تأکید می کند: هزینه های مستقیم خرید سخت افزار و میزبانی در مراکز داده مشترک می تواند به طور قابل ملاحظه ای کمتر از هزینه های جاری مرتبط با خدمات ابر عمومی باشد.

این یک راز آشکار است که بسیاری از شرکت‌ها بی سر و صدا بارهای کاری را به مراکز داده سازمانی و ارائه‌دهندگان مکان‌یابی بازمی‌گردانند و در وهله اول سعی می‌کنند اشتباه انتقال به فضای ابری را کم اهمیت جلوه دهند. با این حال، به یاد داشته باشیم که بسیاری از شرکت‌ها در بازسازی و مهندسی مجدد برنامه‌های کاربردی خود برای ارائه‌دهندگان ابر سرمایه‌گذاری نکردند. در واقع، جنبش “بالا و جابجایی” با استفاده نادرست از منابع ابری زخم های خود را ایجاد کرد.

ارائه‌دهندگان ابر باید چه کار کنند؟

با نگاهی به روندهای فعلی، هیچ کس نیازی به وحشت ندارد. ارائه دهندگان ابر عمومی به دلیل هوش مصنوعی به رشد خود ادامه خواهند داد. حرکت گسترده به سمت هوش مصنوعی و این واقعیت که ارائه دهندگان ابر عمومی مسیری با کمترین مقاومت برای رسیدن به آنجا هستند، بخش بزرگی از رشد ابر را در چند سال آینده پیش خواهد برد.

راکوتن ظرف دو سال خود را از سرمایه گذاری Hadoop رها می کند

ارائه‌دهندگان فضای ابری در حالی که بر رشد هوش مصنوعی تمرکز می‌کنند، اکنون با مشکلات «خروج ابری» مواجه هستند. با توجه به هزینه های عملیاتی هوش مصنوعی، بازار آنها همچنان به رکود ادامه می دهد زیرا شرکت ها متوجه می شوند که ترکیبی از پلتفرم های داخلی و ابری ممکن است مقرون به صرفه تر باشد. به عبارت دیگر، هوش مصنوعی واقعیتی را که احتمالاً در کوتاه‌مدت با آن مواجه می‌شد به تأخیر می‌اندازد.

بنابراین، چگونه ارائه دهندگان ابر می توانند رشد جدیدی در بازار پیدا کنند؟

ابتدا، استفاده از رویکرد «تنها ابری» را متوقف کنید. بسیاری از ارائه دهندگان ابر عمومی سیستم های خاص خود را مانند امنیت، پایگاه های داده، توسعه برنامه ها، کانتینرها و سیستم های محاسباتی بدون سرور را تبلیغ می کنند. این فناوری را نمی‌توان با دیگر سیستم‌های ابری عمومی یا سیستم‌های داخلی استفاده کرد، و مشتریان در آن سیلو ابری کار می‌کنند.

شرکت‌ها دیگر تمایلی به انجام این کار ندارند. آن‌ها می‌خواهند از هر پلتفرم ناهمگن و مستقلی استفاده کنند، جایی که امنیت، عملیات، حاکمیت و توسعه برنامه‌ها نیز نیاز به گسترش آن سیستم‌ها دارند. ارائه‌دهندگان باید به جای ابزارهایی که فقط روی ابر واحدشان اجرا می‌شوند، فضای باز ایجاد و بفروشند.

دوم، یافتن راه‌هایی برای کاهش قیمت‌ها. شکایت شماره ۱ من از کاربران ابری که به دنبال خروج از ابر هستند این است که هزینه‌ها بسیار بالاست. آنها یک نکته دارند. قیمت های سخت افزار کاهش یافته است و قیمت خدمات ابری نسبتا ثابت مانده است. البته، من در آن جلساتی نیستم که ارائه دهندگان ابر با سرمایه گذارانی که تا ۱۵ سال با آنها بوده اند صحبت می کنند و بر بازگشت سرمایه خوب اصرار دارند. ممکن است دلیل قانع‌کننده‌ای وجود داشته باشد که فروشندگان قیمت‌ها را کاهش نمی‌دهند.

پیشرفت‌های هوش مصنوعی به هزینه‌های زیرساخت ابری دامن می‌زند

روزهایی که شرکت‌هایی که سیستم‌های ابری را با عجله می‌خرند، باعث شد تا در اوقات فراغت توبه کنند. فروشندگان باید بهتر بفهمند که شرکت ها برای یافتن ارزش چه چیزی باید بپردازند و در نتیجه مهاجرت به ارائه دهندگان هم محل، ارائه دهندگان خدمات مدیریت شده و مراکز داده سازمانی را کاهش دهند. آنهایی که این سه گزینه را ارائه می دهند در ارائه پلتفرم های مقرون به صرفه برتری دارند و شرکت ها را ترغیب می کنند تا آنها را انتخاب کنند. ارائه دهندگان ابر نیازی به تعجب ندارند که چرا: این یک ریاضی ابتدایی است.

بله، من ارزش‌های نرم چابکی و سرعت در بازار را درک می‌کنم، اما در بسیاری از موارد، این ویژگی‌ها به طور مداوم در یک شرکت ارزشی ندارند. مجدداً، جایگزین ابری در “شبیه سازی ابری” بسیار خوب شده است و بنابراین تقریباً همان مقدار را با قیمت بسیار کاهش یافته ارائه می دهد.

البته، رونق هوش مصنوعی اکنون در راه است. من گمان می‌کنم که کنفرانس‌های رایانش ابری تا چند سال با تمرکز بر هوش مصنوعی ادامه خواهند داشت و فروش‌هایی نیز از همین روند پیروی می‌کند. هشدار من به ارائه دهندگان؟ در نهایت، حتی فروش‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی به پایان خواهند رسید و کسب‌وکارها به دنبال گزینه‌های مقرون به صرفه‌تر و کاربردی‌تر خواهند بود.

می‌دانم که ارائه‌دهندگان ابر عمومی می‌توانند نوشته‌های روی دیوار را مانند بقیه ما بخوانند. آنها می دانند که روند فعلی خروج ابر ادامه خواهد داشت. بعدی چیست؟