۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

مدیریت هزینه های ابری کار نمی کند

از آنجایی که هزینه‌های ابری از کنترل خارج شد، ما به رویکردها و ابزارهای بهینه‌سازی هزینه روی آوردیم و چیزی برای نشان دادن آن نداریم. حالا چی؟

از آنجایی که هزینه‌های ابری از کنترل خارج شد، ما به رویکردها و ابزارهای بهینه‌سازی هزینه روی آوردیم و چیزی برای نشان دادن آن نداریم. حالا چی؟

بر اساس

این مطالعه که توسط ارائه‌دهنده IPaaS Boomi پرداخت شد، نشان داد که ۸۷ درصد از بودجه‌های ابری تعیین‌شده خود در دو سال گذشته فراتر رفته‌اند و ۶۹ درصد پیش‌بینی می‌کنند که در طول سال مالی جاری از بودجه ابری خود فراتر می‌روند. به عبارت دیگر، ما پول زیادی را در فضای ابری خرج کرده ایم و به خرج کردن بیش از حد ادامه خواهیم داد. من نمی توانم تصور کنم که در جلسات اجرایی به خوبی انجام شود و چند مورد از آنها را بررسی کرده باشم.

[ PDF ویرایشگران ما را دانلود کنید راهنمای خریدار ابزارهای مدیریت هزینه ابر امروز! ]

قبل از اینکه بهتر شود بدتر می شود

نتایج زمانی به دست می‌آیند که پیش‌بینی می‌شود که حجم کاری ابر منطقه‌ای افزایش یابد< /strong> به طور قابل توجهی طی دو سال آینده. پیش‌بینی می‌شود که حجم کار برای برنامه‌های کاربردی در عملیات فناوری اطلاعات ۵۱ درصد، کار ترکیبی ۵۵ درصد، پلتفرم‌ها و ابزارهای ایجاد نرم‌افزار ۴۲ درصد، و تجربیات دیجیتال ۴۰ درصد رشد کند. اینها سریعترین مناطق برای رشد خواهند بود.

علاوه بر این، فکر نمی‌کنم شرکت‌ها هنوز ریاضیات هوش مصنوعی را انجام داده باشند. من تخمین‌هایی از دو برابر شدن استفاده از منابع ابری در سه سال آینده می‌بینم. من مطمئن نیستم که چگونه این اعداد با بودجه های جاری و برنامه ریزی بودجه کار می کنند. با این حال، شرکت‌ها با هوش مصنوعی دچار مشکل شده‌اند و اولین پیاده‌سازی‌های آنها حداقل بر روی پلتفرم‌های ابری وجود خواهد داشت. این فقط بر اساس اطلاعات حکایتی من و مشاهده الگوهای ظاهر شده است.

مطالعه Forrester شکاف مهمی را در ابزارهای مدیریت هزینه ابری و بهینه‌سازی (CCMO) برجسته می‌کند. آنها خیلی کم، خیلی دیر، و بدون درک مشکلات تجاری که باید به آنها رسیدگی کنند، استفاده می شوند.

در واقع، تنها ۱۰٪ از شرکت های جهانی گزارش دادند که این ابزارها آنها را قادر می سازد تا صرفه جویی در هزینه را به طور کامل به حداکثر برسانند. این در حالی است که یک چهارم هزینه های ابری هنوز استفاده می شود. ابزارها این ناکارآمدی را در مدیریت هزینه با ارائه تنها نمای جزئی به هزینه ها پیچیده می کنند. بیشتر اوقات، این هزینه ها قبلاً انجام شده است.

این مانند کامپیوتر ماشینی است که به شما می گوید در شرف تصادف هستید، ۱۰ دقیقه می گذرد و شما تصادف می کنید. شما نمی توانید برای جلوگیری از نتیجه منفی فعال باشید و ردیابی هزینه های ابری با این نوع تأخیر تفاوتی ندارد.

خیلی کم، خیلی دیر

یکی از یافته‌های کلیدی این مطالعه به زمان‌بندی اجرای طرح‌های CCMO مربوط می‌شود. اکثر شرکت های مورد مطالعه اقدامات مدیریت هزینه را خیلی دیر اتخاذ کردند. بسیاری از آنها پس از استقرار در فضای ابری رخ می دهند. تنها ۵ درصد از تصمیم گیرندگان گزارش دادند که استراتژی های آنها برای اصلاح هزینه های ابری تا حد امکان فعال بوده است.

گزارش Forrester هنگام استفاده از ابزارهای موجود CCMO، چالش‌های قابل مشاهده را روشن می‌کند. ردیابی هزینه‌ها در فعالیت‌های ابری مختلف، مانند مدیریت داده، هزینه‌های خروج و ادغام برنامه، همچنان یک چالش است. Finops به طور معمول در رادار است، اما این شرکت‌ها هنوز روش‌های مفید finops را اتخاذ نکرده‌اند، با اکثر برنامه‌ها یا وجود ندارند یا هنوز آماده نشده‌اند، حتی در صورت تامین مالی.

سپس این واقعیت وجود دارد که شرکت‌ها هنوز در استفاده از این ابزارها خوب نیستند، و به نظر می‌رسد که هزینه بیشتری را با سود کمی اضافه می‌کنند. فرض بر این است که آنها بهتر خواهند شد و هزینه ها تحت کنترل خواهند بود. با این حال، با توجه به نیاز به منابع اضافی برای استقرار هوش مصنوعی، بهبودهایی احتمالاً برای سال‌ها رخ نخواهد داد. در عین حال، هیچ برنامه‌ای برای تأمین بودجه اضافی برای فناوری اطلاعات وجود ندارد و بسیاری از شرکت‌ها تلاش می‌کنند تا خط مخارج را حفظ کنند.

چه کاری باید انجام شود؟

با وجود این چالش‌ها، کنترل هزینه‌های ابری همچنان در اولویت است، حتی اگر نتایج آن را نشان ندهند. این بدان معنی است که تعمیرات اساسی باید در سطح معماری و یکپارچه سازی انجام شود، که اکثراً در IT آن را بسیار پیچیده و برای تعمیر آن بسیار گران می دانند. همانطور که من این بحث های سخت را دارم، گفتگو به سرعت به این سمت می رود: “آیا ابزاری وجود دارد که بتوانم برای رفع این مشکل بخرم؟” دایره حماقت ادامه دارد.

متاسفانه راه دیگری برای رفتن وجود ندارد. این استراتژی‌ها وعده کاهش هزینه‌های ابری را در درازمدت می‌دهند و به خوبی با بهترین شیوه‌های finops ابری هماهنگ می‌شوند. این به نوبه خود باعث تغییر به سمت تخصیص منابع استراتژیک تر و بهبود بازگشت سرمایه ابری می شود، چیزی که بیشتر شرکت ها نمی خواهند بشنوند.

اگر به یکی از مشکل‌سازترین چیزهایی که در دنیای رایانش ابری می‌بینم نگاه کنم، این است. شرکت‌ها استقرار ابری ناکارآمد را پذیرفته‌اند و دوباره به آن‌ها می‌خورند. تعمیر طولانی و پرهزینه خواهد بود.

در اینجا واقعاً هیچ جایگزینی وجود ندارد و هیچ ابزار جدیدی وجود ندارد که نوید صرفه جویی در هزینه را بدهد. همانطور که در مطالعه مشاهده می کنید، ما آنها را امتحان کردیم و کار نکردند. امیدواریم شروع به دریافت سرنخی کنیم.