۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

IBM مدل زبان Large Mistral را به watsonx.ai اضافه می کند

Mistral Large یک مدل زبان بزرگ است که برای انجام وظایف با پیچیدگی بالا که نیاز به استدلال پیشرفته و قابلیت های چند زبانه دارند، بهینه شده است.

Mistral Large یک مدل زبان بزرگ است که برای انجام وظایف با پیچیدگی بالا که نیاز به استدلال پیشرفته و قابلیت های چند زبانه دارند، بهینه شده است.

IBM Mistral Large را پیشرفته مدل زبان بزرگ (LLM) موجود در watsonx.ai پلت فرم ابزارهای سازمانی برای توسعه دهندگان هوش مصنوعی، گسترش مجموعه models قابل دسترسی در watsonx.ai.

با Mistral AI، watsonx.ai کاربران هوش مصنوعی مولدنسل تقویت شده بازیابی (RAG ) تخصص، برای پشتیبانی از تعاملات چت طولانی تر و پردازش اسناد بزرگ؛ فراخوانی تابع، برای اتصال به ابزارهای خارجی مانند توابع تعریف شده توسط کاربر. و مهارت کدنویسی، برای تولید و اظهار نظر روی کد، با قابلیت خروجی نتایج در فرمت JSON. همچنین «هوش مصنوعی مسئول»، با ویژگی‌های نرده محافظ داخلی، و پشتیبانی از قابلیت‌های چند زبانه، با تسلط به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی و ایتالیایی ارائه می‌شود.

IBM در ۱۸ ژوئیه گفت، Mistral Large ابتدا به عنوان SaaS در دسترس خواهد بود. ۲۳۳۴۸۰۰/ibm-unveils-generative-ai-foundation-models.html”>IBM Granite خانواده مدل های پایه. IBM گفت که Mistral AI و IBM با فراهم کردن دسترسی شرکت‌ها به ترکیبی از مدل‌های منبع باز و تجاری و همچنین مدل‌های کوچک‌تر در watsonx.ai که کنترل داده‌ها را در اولویت قرار می‌دهند، به تقویت نوآوری و همکاری ادامه می‌دهند. آی‌بی‌ام از طریق غرامت مالکیت معنوی محدود، از Mistral Large محافظت می‌کند، بنابراین آن را به اولین مدل پایه شخص ثالث تبدیل می‌کند که غرامت IBM دریافت می‌کند. IBM گفت که با Mistral Large اکنون در پلتفرم watsonx، شرکت ها از محصولات آماده سازمانی اضافی، از جمله ذخیره داده، آزمایشگاه سریع، تنظیم مدل، نظارت بر تولید، و قابلیت های حاکمیتی بهره مند می شوند.