۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

Microsoft.NET Aspire ساخت‌های Dockerfile را خودکار می‌کند

آخرین به‌روزرسانی پشته آماده ابری مایکروسافت برای ساخت برنامه‌های کاربردی توزیع شده، توانایی راه‌اندازی سرویس‌های مبتنی بر پایتون را نیز اضافه می‌کند.

آخرین به‌روزرسانی پشته آماده ابری مایکروسافت برای ساخت برنامه‌های کاربردی توزیع شده، توانایی راه‌اندازی سرویس‌های مبتنی بر پایتون را نیز اضافه می‌کند.

مایکروسافت .NET Aspire 8.1 را منتشر کرده است، یک به‌روزرسانی برای پشته آماده ابری برای ساخت برنامه‌های توزیع شده که پشتیبانی از ساخت تصاویر کانتینر از Dockerfiles و همچنین پشتیبانی از راه‌اندازی سرویس‌های مبتنی بر پایتون را اضافه می‌کند.

NET Aspire 8.1 در ۲۳ ژوئیه رونمایی شد. برنامه‌نویسان می‌توانند دستورالعمل‌های نصب .NET Aspire را در learn.microsoft.com.

برای ساخت کانتینرها، .NET Aspire 8.1 دو پسوند اضافه می کند، AddDockerfile(...) و WithDockerfile(...)، که به NET Aspire اجازه می دهد تا به طور خودکار هنگامی که میزبان برنامه اجرا می شود یک Dockerfile بسازید. مایکروسافت گفت که این به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا به سرعت Dockerfiles را ویرایش کنند و برای ساخت آن ها به دات نت Aspire تکیه کنند، بدون اینکه نیازی به ساخت دستی آن ها باشد. علاوه بر پشتیبانی از ساخت Dockerfile، مایکروسافت توانایی ارائه آرگومان‌های ساخت و ساخت اسرار را نیز اضافه کرده است.

برای راه‌اندازی سرویس‌های مبتنی بر پایتون، NET Aspire 8.1 روش پسوند  AddPythonProject(...) را اضافه می‌کند. پشتیبانی پایتون در دات نت Aspire بر اساس ابزار محیط مجازی (venv) ساخته شده است. راه اندازی پروژه های پایتون از دات نت Aspire همچنین مستلزم نصب بسته Aspire.Hosting.Python است.

با انتشار .NET Aspire 8.1، مایکروسافت اعلام کرد که به‌روزرسانی Visual Studio IDE که شامل بار کاری جدید است. بنابراین، توسعه دهندگان باید از دستورالعمل های نصب برای به روز رسانی و نصب دات نت Aspire استفاده کنند. NET Aspire از طریق مجموعه‌ای از بسته‌های NuGet ارائه می‌شود که نگرانی‌های بومی ابری را مدیریت می‌کند.

سایر بهبودهای ارائه شده در .NET Aspire 8.1: