۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

مایکروسافت .NET 9 Preview 6 را با طیف وسیعی از بهبودها به اجرا می گذارد

آخرین پیش‌نمایش دات نت 9، بهبودهای طرح‌بندی کد را برای کامپایلر RyuJIT، بهبودهای ذخیره‌سازی حافظه پنهان در هسته ASP.NET، ابزار Metrics Gauge و بسیاری موارد دیگر به ارمغان می‌آورد.

آخرین پیش‌نمایش دات نت ۹، بهبودهای طرح‌بندی کد را برای کامپایلر RyuJIT، بهبودهای ذخیره‌سازی حافظه پنهان در هسته ASP.NET، ابزار Metrics Gauge و بسیاری موارد دیگر به ارمغان می‌آورد.

مایکروسافت از ششمین پیش نمایش .NET 9 برنامه ریزی شده خود رونمایی کرده است، نسخه اصلی چارچوب توسعه نرم افزار چند پلتفرمی این شرکت که بهبودهایی را در زمینه های مختلف از طرح کد گرفته تا System.Numerics به ارمغان می آورد. با دات نت ۹، چارچوب وب ASP.NET اثرانگشت دارایی های وب استاتیک را معرفی می کند، که نوید بهبود رفتار حافظه پنهان و فعال کردن زمان بارگذاری سریعتر را می دهد.

قابل دانلود از dotnet.microsoft.com، .NET 9 Preview 6 در ۱۵ ژوئیه معرفی شد بهبود طرح‌بندی کد ناشی از تغییر ساختارهای داده‌های کامپایلر RyuJIT برای حذف محدودیت‌های مختلف در مورد ترتیب بلوک‌ها و گنجاندن احتمال‌های اجرایی در هر تغییر جریان کنترلی بین بلوک‌ها است. همچنین، سرمایه‌گذاری‌هایی برای اطمینان از انتشار و نگهداری داده‌های نمایه با تغییر نمودار جریان روش انجام شده است. به گفته مایکروسافت، این باعث شده است که الگوریتم مرتب‌سازی مجدد بلوک RyuJIT با رویکردی ساده‌تر و جهانی‌تر جایگزین شود.

نحوه پیاده سازی احراز هویت در حداقل API ها در ASP.NET Core

System.Numerics.BigInteger، که از نمایش مقادیر اعداد صحیح با طول اساسا دلخواه پشتیبانی می کند، حداکثر طول اجباری را برای BigInteger اضافه می کند که نمی تواند بیشتر از (۲^ ۳۱) – ۱ (تقریباً ۲.۱۴ میلیارد) بیت. محدودیت جدید تضمین می‌کند که همه APIها به خوبی رفتار می‌کنند و سازگار هستند و در عین حال اعداد بسیار فراتر از اکثر سناریوهای استفاده را می‌دهند. System.Diagnostics.Metrics اکنون دارای یک ابزار Gauge است که برای ثبت مقادیر غیرافزودنی در هنگام وقوع تغییرات طراحی شده است. برای مثال، این می‌تواند سطح نویز پس‌زمینه را اندازه‌گیری کند، جایی که جمع کردن مقادیر از اتاق‌های متعدد بی‌معنی است. ابزار Gauge یک نوع عمومی است که می تواند هر نوع مقداری مانند int، double یا decimal را ثبت کند.

یک کنترل کننده احراز هویت برای حداقل API در ASP.NET Core بسازید

با پیش‌نمایش ۶.NET 9، ASP. NET Core اکنون نسخه‌های اثرانگشتی از دارایی‌های وب استاتیک را هنگام انتشار برنامه ایجاد می‌کند. دارایی‌های وب استاتیک اثرانگشت حاوی یک هش منحصربه‌فرد از محتوا در نام فایل خود هستند، بنابراین هرگز با نسخه‌های قبلی فایل برخورد نمی‌کنند. سپس ASP.NET Core دارایی های وب انگشت نگاری شده را به عنوان نقاط پایانی با هدرهای کش مناسب در معرض دید قرار می دهد تا اطمینان حاصل شود که محتوا برای مدت طولانی در حافظه پنهان ذخیره می شود. دارایی‌های وب اثرانگشت به اطمینان از عدم استفاده از دارایی‌های قدیمی کمک می‌کند و رفتار ذخیره‌سازی بهبود یافته را برای زمان‌های بارگذاری سریع‌تر ممکن می‌سازد. چارچوب .NET MAUI (واسطه برنامه چند پلتفرمی) نیز بهبودهایی در پیش‌نمایش ۶، با به‌روزرسانی‌های قالب‌های پروژه و راه‌حل، و اطمینان از اینکه ImageButton همیشه یک پس‌زمینه دارد. همچنین برای NET MAUI، نشت حافظه در ToolbarItem رفع شد.

سرعت جستجو را با استفاده از SearchValues ​​در NET افزایش دهید

انتظار می‌رود نسخه تولید کلی .NET 9 در ماه نوامبر منتشر شود. اولین پیش نمایش در فوریه ارائه شد.