۳۰ آذر ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

Snowflake’s Data Clean Room قول داده است که تجزیه و تحلیل داده های PII را آسان کند

به گفته تحلیلگران، برنامه رایگان Snowflake Native به نظر می رسد پیچیدگی خود مدیریتی یک اتاق تمیز داده را برای کاربران غیر فنی از بین می برد.

به گفته تحلیلگران، برنامه رایگان Snowflake Native به نظر می رسد پیچیدگی خود مدیریتی یک اتاق تمیز داده را برای کاربران غیر فنی از بین می برد.

Snowflake روز پنجشنبه اعلام کرد که برنامه Data Clean Room خود را به طور کلی به صورت رایگان در Snowflake Marketplace در دسترس قرار می دهد. این شرکت گفت که این برنامه که بر اساس چارچوب برنامه بومی Snowflake ساخته شده است، به مشتریان اجازه می دهد تا اتاق های تمیز داده را بدون هزینه اضافی راه اندازی کنند.

در سال ۲۰۲۲ معرفی شد، برنامه بومی Snowflake Framework به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که برنامه‌هایی را در پلتفرم Snowflake Data Cloud بسازند و اجرا کنند، بدون نیاز به جابجایی داده‌ها هنگام ساخت و اجرای آن برنامه‌ها.

به گفته Snowflake اتاق‌های تمیز داده‌ها، محیطی کنترل‌شده را فراهم می‌کنند که به چندین شرکت یا بخش‌های یک شرکت اجازه می‌دهد تا به طور ایمن روی داده‌های حساس یا تنظیم‌شده همکاری کنند و در عین حال حریم خصوصی داده‌ها را کاملاً حفظ کنند. این اجازه می دهد تا اطلاعات شخصی قابل شناسایی (PII) به گونه ای ناشناس، پردازش و ذخیره شود که با قوانین حفظ حریم خصوصی داده ها مطابقت داشته باشد.

این توسعه تنها چند ماه پس از آن صورت می‌گیرد که شرکت ارائه‌دهنده مجموعه داده‌های همکاری، Samooha را در دسامبر سال گذشته به دست آورد. Snowflake که یک سرمایه گذار اولیه در ساموها بود، سپس گفت که از مجموعه این شرکت که همچنین بر اساس چارچوب برنامه Native ساخته شده است، برای گسترش قابلیت های اتاق تمیز داده خود استفاده خواهد کرد.

ساموها نقشی محوری بازی کرد

کریستین کلاینرمن گفت: «خرید ساموها نقش مهمی در کاهش پیچیدگی در توانایی پیوستن دانه‌ای داده‌ها به چندین طرف و در عین حال محافظت از حریم خصوصی داده‌ها و آسان‌تر کردن مسیریابی و استفاده مؤثر از فناوری برای کاربران تجاری و فنی داشته است». ، معاون ارشد محصول در Snowflake.

میشل گوتز، تحلیلگر اصلی تحقیقات بینش تجاری در Forrester، گفت: اگرچه Snowflake قبلاً قابلیت‌های اتاق تمیز داده را ارائه می‌کرد، کسب Samooha تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد و پیچیدگی مدیریت خودگردان اتاق تمیز داده توسط کاربران غیر فنی را کاهش می‌دهد. .

گوتز توضیح داد: «نسخه‌های قبلی اتاق تمیز داده‌های Snowflake هنوز نیازمند راه‌اندازی و مدیریت توسط تیم‌های داده بود.

به گفته کلاینرمن، این کاهش پیچیدگی برای کاربران غیر فنی، این پیشنهاد را برای شرکت های تبلیغاتی، بازاریابی و رسانه مناسب می کند.

“Snowflake Data Clean Rooms به بازاریابان و برندها این امکان را می دهد که از الگوهای موجود برای حل موارد استفاده خاص صنعت مانند تقسیم بندی مخاطب، تجزیه و تحلیل افزایشی، مدل سازی شبیه به هم و غیره استفاده کنند.” کلاینرمن گفت.

«با این حال، استفاده از اتاق‌های تمیز قبل از نسخه جدید به مهارت‌های فنی برای جمع‌آوری اطلاعات نیاز داشت. اکنون ذینفعان کسب و کار می توانند به راحتی به تحلیل ها دسترسی داشته باشند و زمان ارزش گذاری و نتایج کسب و کار را تسریع کنند.

حریم خصوصی متفاوت از LeapYear

Data Clean Room همچنین از خرید استارت‌آپ دیگری، LeapYear، که یک پلت فرم متفاوت برای حفظ حریم خصوصی ارائه می‌دهد.

«مشتریان اکنون می‌توانند از حریم خصوصی دیفرانسیل در پیش‌نمایش استفاده کنند، که توسط تیم LeapYear ساخته شده و در Snowday 2023 اعلام شده است. Snowflake Data Clean Rooms امروز با استفاده از حریم خصوصی دیفرانسیل برای درخواست‌های همپوشانی پشتیبانی می‌کند و پس از رسیدن به حالت عمومی، برای پشتیبانی از قابلیت‌های حریم خصوصی دیفرانسیل کامل گسترش می‌یابد. در دسترس بودن،” کلاینرمن گفت، و افزود که حفظ حریم خصوصی متفاوت و اتاق های تمیز داده ها فن آوری های متفاوت و در عین حال مکمل هستند.

حریم خصوصی دیفرانسیل یک چارچوب ریاضی برای اطمینان از اینکه اطلاعات قابل شناسایی شخصی از یک مجموعه داده درز نمی کند.

در دسترس بودن کلی اتاق‌های تمیز داده‌های Snowflake در حال حاضر محدود به شرکت‌هایی است که از مناطق AWS East، AWS West و Azure West استفاده می‌کنند. این پیشنهاد هنوز برای پلتفرم Google Cloud در پیش نمایش است.  

آیا Snowflake از رقبا جلوتر است؟

به گفته گوتز، اگرچه چندین استارت آپ مانند Herb و AWS پیشنهادات اتاق تمیز داده را ارائه می دهند، اکثر رقبای Snowflake، اساساً ارائه دهندگان انبار داده ابری، بر ارائه قابلیت های اتاق تمیز داده تمرکز نکرده اند.

“در حالی که انبارهای داده ابری و سایر پیشنهادها ممکن است ابزارهای بدون کد/کد پایین برای اتاق های تمیز داشته باشند، همچنان به تیم های داده یا کاربران فنی بیشتری نیاز دارند تا دامنه ها را راه اندازی کنند و اتاق تمیز داده را به درستی پیکربندی کنند، به دلیل پیچیدگی مدیریت داده و تنظیمات دسترسی، “گوتز گفت.

در واقع، فروشندگان انبار داده ابری معمولاً با ارائه دهندگان اتاق تمیز داده اختصاصی شراکت ایجاد می کنند و آنها را به مشتریان خود برای تجربه مشتری (CX) و نیازهای بازاریابی، تحلیلگر اصلی توضیح داد.

به‌علاوه، گوتز گفت که Snowflake می‌تواند چند قدم جلوتر باشد، زیرا اگرچه اتاق‌های تمیز داده اختصاصی وجود دارد، تقریباً همه آنها معمولاً با تبلیغ‌کنندگان و پلتفرم‌های رسانه مرتبط هستند. گوتز گفت: «در حالی که برنامه Snowflake رایگان است، اتاق‌های تمیز داده‌های آگنوستیک می‌تواند هزینه‌ای اضافی باشد.