۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

Microsoft.NET 8 پشتیبانی از لینوکس را تقویت می کند

.NET 8 Preview 1 اکنون در دسترس است. مایکروسافت پیش‌نمایش‌های ماهانه را با در دسترس بودن عمومی در پاییز امسال برنامه‌ریزی می‌کند.

.NET 8 Preview 1 اکنون در دسترس است. مایکروسافت پیش‌نمایش‌های ماهانه را با در دسترس بودن عمومی در پاییز امسال برنامه‌ریزی می‌کند.

.NET 8، نسخه برنامه ریزی شده بعدی پلت فرم توسعه نرم افزار منبع باز مایکروسافت، قرار است بر تسهیلات لینوکس و همچنین توسعه ابر و کانتینرها تأکید کند.

اولین پیش‌نمایش .NET 8 برای دانلود در dot.microsoft.com برای Windows، Linux، و macOS، مایکروسافت در ۲۱ فوریه. نسخه پشتیبانی بلندمدت (LTS) که به مدت سه سال پشتیبانی می‌شود، NET 8 در ماه نوامبر، یک سال پس از انتشار نسخه قبلی .NET 7، در دسترس خواهد بود.

نسخه جدید .NET مستقیماً از مخزن dotnet/dotnet بر روی لینوکس قابل ساخت خواهد بود، با استفاده از < یک href="https://github.com/dotnet/source-build" rel="nofollow">dotnet/source-build برای ساخت زمان‌های اجرا، ابزارها و SDK دات‌نت. این همان بیلدی است که توسط Red Hat و Canonical برای ساخت دات نت استفاده شده است. با گذشت زمان، این قابلیت برای پشتیبانی از ویندوز و macOS گسترش خواهد یافت. قبلاً، .NET می توانست از منبع ساخته شود، اما یک “منبع tarball” از dotnet/Installer مورد نیاز بود.

پایین بودن کد پایین و بدون کد در ابر

.NET 8 همچنین دارای تصاویر بریده شده اوبونتو برای محاسبات به سبک دستگاه. و حداقل خطوط پایه برای لینوکس در حال به روز رسانی است. محصول دات نت با هدف اوبونتو ۱۶.۰۴ برای همه معماری ها ساخته خواهد شد. برای Red Hat Enterprise Linux، .NET 8 از RHEL 8 پشتیبانی می کند و RHEL 7 را حذف می کند.

برای توسعه Cloud-Native، NET 8 بهبودهایی در نحوه استفاده از تصاویر کانتینر برای برنامه‌های NET دارد، از جمله انتشار تصاویر کانتینر به‌عنوان غیرقابل استفاده از ریشه. مایکروسافت توضیح داد که اگرچه تصاویر پایه کانتینر معمولاً برای اجرا با کاربر root پیکربندی می‌شوند، این همیشه بهترین نیست. تصاویر کانتینر .NET 8 از لینوکس Debian 12 (Bookworm) استفاده خواهند کرد که در اواسط سال عرضه می شود.

با «نسخه سوم دوره سقوط پایتون» وارد پایتون شوید

پیش‌نمایش و انتشار بیلدهای کاندید NET 8 به صورت ماهانه منتشر می‌شود. سایر قابلیت های تنظیم شده برای .NET 8 عبارتند از:

  • ترکیب NativeAOT (پیش از زمان) که مزایایی مانند کاهش ردپای حافظه و بهبود زمان راه‌اندازی را ارائه می‌کند، در حال گسترش به سناریوهای برنامه‌های هدف بیشتری است. در NET 7، NativeAOT برنامه های کاربردی کنسول را هدف قرار داده است.
  • بهبودهای JSON در پیش‌نمایش ۱ شامل مدیریت اعضای از دست رفته است، با دات‌نت می‌تواند رفتار deserialization شی را پیکربندی کند، زمانی که بار زیرزمینی JSON شامل ویژگی‌هایی است که نمی‌توان آن‌ها را به اعضای نوع POCO deserialized نگاشت. همچنین، مولد منبع برای JSON اکنون از انواع سریال‌سازی با ویژگی‌های مورد نیاز و اولیه پشتیبانی می‌کند و System.Text.Json اکنون از ویژگی‌های سریال‌سازی از سلسله مراتب رابط پشتیبانی می‌کند.
  • انواع جدیدی به کتابخانه های اصلی اضافه شده است تا توسعه دهندگان را قادر می سازد تا عملکرد کد را در سناریوهای رایج بهبود بخشند. برای مثال، فضای نام System.Collections.Frozen FrozenDictionary و FrozenSet را ارائه می دهد. این نوع ها یک سطح غیر قابل تغییر را فراهم می کنند که در آن هیچ تغییری در کلیدها یا مقادیر مجاز نیست. الگوریتم‌های هش متمرکز بر عملکرد نیز اضافه شده‌اند، از جمله انواع XxHash3 و XxHash128.
  • برای NET SDK، dotnet publish و dotnet pack به طور پیش‌فرض دارایی‌های Release را تولید می‌کنند.

برنامه‌های چارچوب توسعه بین پلتفرمی .NET MAUI (واسطه برنامه چند پلتفرمی) برای بازه زمانی توسعه .NET 8 شامل بهبود مسیر ارتقاء از Xamarin به .NET و سرعت بخشیدن به رندر رابط کاربری است. ، و کاهش زمان حلقه داخلی توسعه دهنده. با NET MAUI، توسعه دهندگان می توانند برنامه های بومی موبایل و دسکتاپ را با C# و XAML بسازند.