۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

Microsoft.NET 8 Blazor و WebAssembly را تقویت می کند

مایکروسافت برای بهبود عملکرد برنامه وب با رندر سمت سرور و پخش جریانی Blazor، بهبود زمان اجرا Blazor WebAssembly کار می کند.

مایکروسافت برای بهبود عملکرد برنامه وب با رندر سمت سرور و پخش جریانی Blazor، بهبود زمان اجرا Blazor WebAssembly کار می کند.

مایکروسافت این هفته برنامه‌هایی را برای چارچوب توسعه نرم‌افزار .NET 8 آینده خود ارائه کرد. برای توسعه وب، .NET 8 نقاط قوت رندر سمت سرور و سمت سرویس گیرنده را با مدل جزء Blazor ترکیب می کند.

اکنون در چهارمین پیش‌نمایش، .NET 8 Leverages سرور موجود است رندر جانبی با اجزای Blazor، ناوبری پیشرفته و مدیریت فرم، و رندر جریان. مایکروسافت گفت که رندر جریانی، که به‌روزرسانی‌های محتوا را در جریان پاسخ پخش می‌کند، می‌تواند تجربه کاربر را برای صفحات رندر شده در سمت سرور که برای رندر کامل نیاز به انجام کارهای همگام‌سازی طولانی‌مدت دارند، بهبود بخشد.

نحوه شناسایی و حل مشکلات مقیاس وب

توسعه‌دهنده‌ها همچنین می‌توانند تعامل مشتری را به ازای هر مؤلفه یا هر صفحه اضافه کنند، و می‌توانند حالت رندر را در زمان اجرا انتخاب کنند. رندر سمت سرور و رندر جریان به ترتیب در دات نت ۸ پیش نمایش ۳ و نت ۸ پیش نمایش ۴ در دسترس قرار گرفتند. مکانیسم های اضافی در پیش نمایش های آینده اضافه خواهند شد.

با NET 8، توسعه دهندگان همچنین می توانند یک جزء Blazor را بگیرند و آن را کاملاً خارج از چارچوب درخواست HTTP ارائه دهند. جزء را می توان از طریق HTML به عنوان یک رشته یا یک جریان، مستقل از محیط میزبانی ASP.NET Core ارائه کرد. این برای تولید قطعات HTML، مانند ایمیل خودکار مفید است. در آینده، مایکروسافت اعلام کرد که تولید محتوای ثابت سایت را برای Blazor، post.-.NET 8 فعال خواهد کرد. NET 8 قرار است در نوامبر عرضه شود.

گوگل فریمورک های Angular و Wiz را ادغام می کند

مایکروسافت همچنین در حال تلاش برای بهبود عملکرد .NET در مرورگرها با استفاده از WebAssembly است. jiterpreter در NET 8، که پشتیبانی جزئی JIT (تلفیق به موقع) را ارائه می دهد، عملکرد زمان اجرا NET WebAssembly را بهبود می بخشد. مایکروسافت گزارش می دهد که به لطف جیترپرتر، رندر رابط کاربری ۲۰٪ سریعتر در تست های بنچمارک دیده شده است، با سریال سازی و سریال زدایی JSON دو برابر سریعتر. آخرین مشخصات WebAssembly، مانند SIMD برای کامپایل زود هنگام، همراه با بهبودهای بارگذاری مجدد داغ، نیز برای WebAssembly استفاده می شود.

نوع جدیدی از تست نرم افزار قدیمی

یک قالب بسته بندی جدید وب پسند، Webcil، برای برنامه های Blazor WebAssembly ارائه شده است. همچنین، QuickGrid، یک جزء شبکه داده سریع پیش‌نمایش‌شده در NET 7، در NET 8 پایدار می‌شود. API‌هایی در Blazor Server اضافه شده‌اند تا فعالیت‌ها را در مدارها نظارت کنند تا به طور بالقوه منابع را آزاد کنند.