۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

TypeScript 4.5 با بهبودهای Promise می آید

آخرین نسخه GA جاوا اسکریپت مایکروسافت با تایپ قوی، نوع ابزار جدید Awaited را برای مدل‌سازی بازگشت‌های Promise معرفی می‌کند، و پشتیبانی ماژول ECMAScript برای Node.js را به نسخه آینده موکول می‌کند.

آخرین نسخه GA جاوا اسکریپت مایکروسافت با تایپ قوی، نوع ابزار جدید Awaited را برای مدل‌سازی بازگشت‌های Promise معرفی می‌کند، و پشتیبانی ماژول ECMAScript برای Node.js را به نسخه آینده موکول می‌کند.

TypeScript 4.5، آخرین ارتقاء به زبان قوی تایپ شده مایکروسافت بر اساس جاوا اسکریپت، اکنون به طور کلی در دسترس است.

این نسخه دارای یک نوع ابزار جدید است، نوع انتظار، برای مدل‌سازی عملیاتی مانند انتظار در توابع async یا روش .then() روی اشیاء Promise. با این حال، قابلیت دیگری که در اصل برای TypeScript 4.5 برنامه ریزی شده بود، پشتیبانی از ماژول های ECMAScript در Node.js 12، به نسخه بعدی TypeScript موکول شده است.

Node.js، که می‌تواند با TypeScript کار کند، برای پشتیبانی از ماژول‌های ECMAScript (ESM) کار می‌کند که بسته‌بندی کد جاوا اسکریپت را برای استفاده مجدد فعال می‌کند. مایکروسافت گفت که این کار دشوار بوده است زیرا Node.js بر روی یک سیستم ماژول متفاوت، CommonJS ساخته شده است. اما ESM تا حد زیادی در Node.js 12 پیاده سازی شد.

PyScript راحت تر از همیشه پایتون را به مرورگر می آورد

TypeScript 4.5 در ۲ نوامبر به مرحله نامزد انتشار رسید و در ۱۷ نوامبر به طور کلی در دسترس قرار گرفت. توسعه دهندگان می توانند TypeScript 4.5 را از طریق NuGet یا از طریق NPM:

npm install typescript

در TypeScript 4.5 نیز جدید است:

  • به دلیل فراخوانی بیش از حد realpath برای فایل‌های JSON، یک رگرسیون عملکرد در حالت --build اضافه شده است.
  • این نسخه راه آسانی را برای لغو یک lib داخلی خاص برای پشتیبانی بهتر از تنظیم lib از node_modules معرفی می‌کند.
  • برای بهبود سرعت، یک پیاده‌سازی بومی سیستم از عملکرد Node.js realpathSync اکنون در همه سیستم‌عامل‌ها استفاده می‌شود. قبلاً به لینوکس محدود می شد. اکنون با سیستم‌عامل‌هایی که معمولاً به حروف کوچک و بزرگ حساس هستند، مانند Windows و MacOS، سازگار شده است.
  • تکمیل‌های اسنیپت برای ویژگی‌های JSX ارائه می‌شوند.
  • یک پیشنهاد ECMAScript برای بررسی اینکه آیا یک شی دارای فیلد خصوصی است پشتیبانی می شود. یکی دیگر از پیشنهادات ECMAScript، برای ادعاهای واردات، نیز پشتیبانی می شود. این یک نحوی است که توسط زمان اجرا استفاده می‌شود تا اطمینان حاصل شود که یک قالب دارای قالب مورد انتظار است.
  • پشتیبانی بهتر از ویرایشگر برای انواع حل نشده ارائه شده است.
  • مقادیر دارای رشته های الگو را می توان محدود کرد. همچنین، رشته‌های الگو به‌عنوان متمایزکننده شناخته می‌شوند.
  • تنظیم ماژول جدید، es2022 پشتیبانی می‌شود که سطح بالای انتظار را ارائه می‌دهد، به این معنی که توسعه‌دهندگان می‌توانند از انتظار استفاده کنند. code> خارج از توابع async.
  • برخی حذف دم بازگشتی در انواع مشروط انجام می شود.
  • بخشی از TypeScript 4.5 اجازه می دهد تا یک اصلاح کننده type در واردات با نام فردی وجود داشته باشد.

TypeScript با افزودن نحو برای انواع استاتیک بر روی جاوا اسکریپت ایجاد می شود. نسخه قبلی TypeScript، TypeScript 4.4، به طور کلی در ماه اوت در دسترس قرار گرفت.