۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

شروع کار با Teams JavaScript SDK v2.0

مایکروسافت میزبان برنامه Teams را به سایر بخش‌های آفیس می‌آورد که از Outlook شروع می‌شود.

مایکروسافت میزبان برنامه Teams را به سایر بخش‌های آفیس می‌آورد که از Outlook شروع می‌شود.

این بیماری همه گیر ممکن است بر روی کنفرانس های ویدئویی و ابزارهای جلسات آنلاین تمرکز داشته باشد، اما تیم های مایکروسافت بسیار بیشتر از یک پلت فرم ارتباطی دیگر است. با ادغام عمیق در پلت فرم مایکروسافت ۳۶۵، شاید بهتر باشد که به عنوان مرکزی برای کار خود در نظر گرفته شود، مکانی برای مدیریت وظایف و همکاری با سایر اعضای تیم.

تاکنون، بخش عمده‌ای از ادغام آن، آوردن ابزارها به تیم‌ها، استفاده از آن برای مدیریت برنامه‌هایی مانند ابزار زمان‌بندی رزروها یا ارائه بوم‌هایی بود که برنامه‌ها و سرویس‌ها می‌توانند محتوا را ارائه دهند. این به آن اجازه داده است تا مکانی باشد که بتوانیم تکه‌هایی از «کارهای خرد» را انجام دهیم، کارهایی که نیازی به تعامل فشرده ندارند و پاسخ‌ها کلیک‌ها یا تأییدیه‌های ساده هستند. این به آن اجازه می‌دهد تا با استفاده از فناوری‌هایی مانند کارت‌های تطبیقی و گراف مایکروسافت.

Teams تنها یکی از برنامه هایی است که روی دسکتاپ سازمانی زندگی می کند. این سطح رندر را می توان به ابزارهای بهره وری دیگر گسترش داد و همچنان بر روی Teams ساخته می شود، اما اکنون ویژگی های خود را در برنامه های کاربردی آشنا آورده است. البته نقطه شروع منطقی Outlook است. اینجا جایی است که ما بسیاری از همکاری‌هایمان را مدیریت می‌کنیم و ایمیل یک مسیر حسابرسی مفید برای جلسات و نظرات ارائه می‌دهد.

شکست از تیم ها

مایکروسافت اخیراً پیش نمایشی از نسل دوم Teams JavaScript SDK، که هدف آن شروع به بیرون آوردن برنامه های Teams از جعبه ایمنی آنها و به بقیه ابزارهای همکاری ما است. به این ترتیب می‌توانید به کار در ابزارهای انتخابی خود ادامه دهید و در عین حال از قابلیت‌های Microwork Teams استفاده کنید. می‌توانید آن را راهی برای چندوظیفه بدون قطع جریان با جابه‌جایی بین برنامه‌ها در نظر بگیرید. داشتن یک تعامل Teams در نوار ابزار یا صفحه برنامه Office به شما امکان می دهد از آن به صورت ناهمزمان و در حالی که به کار اصلی خود ادامه می دهید استفاده کنید.

آشنایی با Windows Copilot Runtime

این رویکردی است که برای کارمندان و همچنین کارکنان اطلاعاتی مناسب است، جایی که ممکن است تنها زیر مجموعه‌ای از Office را روی دسک‌تاپ‌های مجازی راه‌اندازی کرده باشید، اما همچنان می‌خواهید این کارگران بخشی از گردش کار کلی برای وظایف باشند. به این ترتیب می‌توان از رایانه مشترکی که Outlook را در یک سایت کاری اجرا می‌کند، برای جمع‌آوری ایمیل استفاده کرد و همزمان در جمع‌آوری جدول زمانی شرکت کرد یا با برنامه‌های تیم‌های منابع انسانی تعامل داشت.

پیش‌نمایش اولیه Teams JavaScript SDK نسخه ۲.۰ به شما امکان می‌دهد برنامه های طراحی شده برای برگه های شخصی Teams را هم در دسکتاپ و هم در Outlook وب و در پورتال وب Office.com اجرا کنید. این برنامه‌های پیام‌رسانی مبتنی بر جستجو را به Outlook می‌آورد و آنها را به صفحه ترکیب پیام اضافه می‌کند تا بتوانید هنگام نوشتن ایمیل به اطلاعات مرتبط دسترسی داشته باشید.

ساخت محیط توسعه تیم ها

یک ابزار مفید برای این SDK جدید، برنامه توسعه دهنده Office 365 است. این یک مستاجر آفیس ۳۶۵ را ایجاد می‌کند و از قبل پر می‌کند که به شما امکان می‌دهد برنامه‌های مایکروسافت گراف را بدون تأثیر بر مستاجران تولیدی آزمایش کنید. هنگامی که یک برنامه جدید Teams را ساختید، آن را از طریق مستاجر Developer برای آزمایش در برنامه های وب و دسکتاپ اجرا کنید. برنامه توسعه دهنده مجموعه ای از بسته های داده نمونه را ارائه می دهد که می تواند ساده تر شود شروع، نه تنها کاربران و داده‌های نمودار را از قبل جمع‌آوری می‌کند، بلکه استودیوی اپلیکیشن تیم‌ها و پورتال توسعه‌دهنده را نیز راه‌اندازی می‌کند تا بتوانید به محض راه‌اندازی محیط خود، ساخت کد را شروع کنید.

برای آزمایش با SDK جدید، باید اطمینان حاصل کنید که مستأجر توسعه دهنده شما از نسخه های پیش نمایش Outlook و Teams استفاده می کند. برای این کار ابتدا باید از مرکز مدیریت مستاجر برای ارائه نسخه های هدفمند به کاربران ساختگی خود استفاده کنید. سپس می‌توانید از ابزار استقرار آفیس برای نصب کانال بتا نسخه‌های آفیس بر روی رایانه شخصی توسعه‌دهنده خود یا هر ماشین مجازی توسعه‌دهنده استفاده کنید. هنگامی که آنها در Teams نصب شدند، می‌توانید با استفاده از منوی بیضی در سمت چپ پنجره Outlook به برگه‌های شخصی دسترسی داشته باشید.

نحوه استفاده از الگوی واحد کار در ASP.NET Core

در حال ارتقاء برنامه های موجود Teams

در شرایطی که محیط توسعه شما آماده است، بهتر است Tams Toolkit to Visual Studio Code برای سرعت بخشیدن به ایجاد داربست مانیفست و برنامه. این دستورات را به ویژوال استودیو اضافه می‌کند که می‌تواند کدهای موجود را به فرمت‌های مانیفست جدید ارتقا دهد، با ویژگی‌های اعتبارسنجی که اطمینان حاصل می‌کند که کد شما به درستی بارگیری می‌شود. سایر دستورات مراجع جاوا اسکریپت را به روز می کنند و برای پیش نمایش SDK پشتیبانی می کنند.

توجه به این نکته مهم است که ابزار ارتقا فقط با فایل‌های جاوا اسکریپت و تایپ اسکریپت کار می‌کند. اگر از تماس‌های درون خطی با SDK از محتوای HTML استفاده می‌کنید، این به‌روزرسانی نمی‌شود، بنابراین باید آن را به صورت دستی انجام دهید. در عین حال، باید هر سرفصل خط مشی امنیتی محتوا را ویرایش کنید تا منابع فریم های مورد استفاده برای میزبانی محتوای تیم ها را در نظر بگیرید.

مایکروسافت نحوه ایجاد برنامه های Teams با SDK جدید. در عوض، بوم Rendering Teams را به پلتفرم های دیگر اضافه کرده است، بنابراین می توانید یک بار کد بنویسید و بدانید که بدون تغییر و با همان تجربه کاربری در Outlook اجرا می شود. برگه شخصی در Teams و برگه شخصی در Outlook یکسان به نظر می رسند، بنابراین شما فقط باید یک بار به کاربران آموزش دهید.

shinytest2، Rhino R برترین فریمورک براق در کنفرانس Appsilon

ویژگی ها و تغییرات جدید در نسخه ۲.۰ SDK

این بدان معنا نیست که تغییرات معماری در SDK جدید. اگر از ابزار ارتقا استفاده کنید، تماس‌های قدیمی به‌عنوان منسوخ شده علامت‌گذاری می‌شوند و به شما این فرصت را می‌دهند که به APIهای جدیدتر به‌روزرسانی شوند. سایر تغییرات از ابزارهای مدرن جاوا اسکریپت بهره می برند، به عنوان مثال، انتقال API هایی که از callbacks برای استفاده از وعده ها استفاده می کنند. استفاده از وعده‌ها از عملیات ناهمزمان بهره می‌برد و منطق کنترل را از کد شما به موتور جاوا اسکریپت منتقل می‌کند.

سایر تغییرات، تماس‌های API را به گروه‌هایی از قابلیت‌ها منتقل می‌کنند، با استفاده از فضاهای نام، که نحوه عملکرد برنامه‌های میزبانی با تماس‌های API را کنترل می‌کنند. اگر یک قابلیت پشتیبانی نشود، کد یک استثنا ایجاد می کند و به شما امکان می دهد تجربیات را برای پلتفرم های مختلف تنظیم کنید. سپس می توانید از فراخوانی isSupported() برای بررسی قابلیت ها از قبل استفاده کنید، که به شما امکان می دهد ویژگی های خاصی را در برنامه های میزبان مختلف فعال کنید. این رویکرد نشان می‌دهد که مایکروسافت در حال برنامه‌ریزی برای آوردن این ویژگی‌ها به سایر برنامه‌های آفیس و همچنین پلتفرم‌های دیگر است

توسعه تیم‌ها به این روش بسیار منطقی است، حتی اگر به نظر برسد که Office روز به روز بیشتر شبیه به یادداشت‌های لوتوس اواخر دهه ۱۹۹۰ می‌شود. ما باید ابزارهای بهره‌وری را به‌عنوان تابلویی برای کار در نظر بگیریم، جایی که می‌توانیم به افراد کمک کنیم تا در تجربیات کاربری آشنا بمانند و در عین حال قابلیت‌های آن برنامه‌ها را گسترش دهیم. مدل افزودنی Office به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد، بنابراین استفاده از آن و API های Microsoft Graph برای پیوند به Teams به شما یک موتور گردش کار آماده را می دهد که برای ریزکاری و عملیات ناهمزمان بهینه شده است.