۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

مایکروسافت حاشیه نویسی نوع اختیاری را برای جاوا اسکریپت فشار می دهد

پیشنهاد استاندارد به یادداشت‌ها اجازه می‌دهد که توسط چک‌کننده‌های نوع خارجی مانند TypeScript بررسی شوند، اما به عنوان نظرات توسط موتور جاوا اسکریپت تلقی شوند.

پیشنهاد استاندارد به یادداشت‌ها اجازه می‌دهد که توسط چک‌کننده‌های نوع خارجی مانند TypeScript بررسی شوند، اما به عنوان نظرات توسط موتور جاوا اسکریپت تلقی شوند.

مایکروسافت از پیشنهادی حمایت می‌کند تا سینتکس نوع اختیاری و قابل پاک‌سازی را به جاوا اسکریپت بیاورد، که احتمالاً زبان تایپ اسکریپت این شرکت را که بر پایه جاوا اسکریپت ساخته می‌شود، سریع‌تر و آسان‌تر می‌کند.

پیشنهاد استاندارد اجازه می دهد تا یادداشت های نوع به کد جاوا اسکریپت اضافه شود. که توسط چک کننده های نوع خارجی جاوا اسکریپت بررسی می شود. در زمان اجرا، یک موتور جاوا اسکریپت انواع را به عنوان نظر در نظر می گیرد. این طرح از جاوا اسکریپت می‌خواهد که از مجموعه‌ای از نحو برای انواعی که موتورها نادیده می‌گیرند اما ابزارهایی مانند TypeScript، Flow و دیگران می‌توانند استفاده کنند، جدا شود. این پیشنهاد، حاشیه‌نویسی‌های اختیاری را به ECMAScript، استاندارد رسمی زیربنای جاوا اسکریپت اضافه می‌کند.

نظرسنجی JFrog نشان می‌دهد که هوش مصنوعی به طور گسترده برای امنیت استفاده می‌شود، اما برای کدنویسی استفاده نمی‌شود

هدف این طرح این است که به توسعه‌دهندگان اجازه دهد تا برنامه‌ها را در TypeScript، Flow و دیگر مجموعه‌های تایپ ثابت جاوا اسکریپت بدون نیاز به ترجمه اجرا کنند، در صورتی که توسعه‌دهندگان در یک زیرمجموعه نسبتاً بزرگ از زبان باقی بمانند. نحو جدید نحوه اجرای کدهای اطراف را تغییر نمی دهد و به طور موثر به عنوان نظر عمل می کند، مایکروسافت در بولتنی در ۹ مارس گفت.

در توضیح انگیزه، نویسندگان پیشنهاد شامل گیل تایار، دانیل روزنواسر از مایکروسافت، رومولو سینترا از ایگالیا و راب پالمر از بلومبرگ نوشتند که در دهه گذشته، مورد بررسی نوع استاتیک ثابت شده است. نسبتا موفقیت آمیز سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در جاوا اسکریپت مانند TypeScript مایکروسافت، Google’s Closure Compiler و Facebook’s Flow، نحو مناسبی را برای اعلان و استفاده از انواع در جاوا اسکریپت فراهم کرده‌اند و دستاوردهای بهره‌وری را که در سایر زبان‌های تایپ ایستا مشاهده می‌شود، به دست آورده‌اند. نحو آنها عمدتاً بر معنای زمان اجرا تأثیر نمی گذارد. در عمل، بیشتر کار در تبدیل این گونه‌ها به جاوا اسکریپت ساده به پاک کردن انواع می‌انجامد. علاوه بر این، تایپ ایستا یکی از ویژگی‌های مورد درخواست برنامه‌نویسان جاوا اسکریپت بوده است.

نحوه استفاده از فیلترهای مدیریت مسیر در حداقل APIها در ASP.NET Core 7

ظهور نحو نوع در جاوا اسکریپت با ظهور کامپایل در سطح پایین یا ترجمه همزمان شد. از آنجا که نحو نوع به طور بومی در جاوا اسکریپت پشتیبانی نمی شود، ابزاری برای حذف انواع قبل از اجرای کد باید وجود داشت. برای سیستم هایی مانند TypeScript، ادغام مرحله پاک کردن نوع با کاهش سطح نحو منطقی است. برخی از باندلرها هر دو را انجام داده اند. با گذشت زمان، پیش بینی می شود که نیاز کمتری به کامپایل در سطح پایین وجود داشته باشد. در نهایت، تنها گام بسیاری از کاربران TypeScript بین نوشتن و اجرای کد، پاک کردن حاشیه‌نویسی‌های نوع خواهد بود. این پیشنهاد نیاز به یک مرحله ساخت را کاهش می دهد. کاربران به سادگی کدی را که نوشته اند اجرا می کنند.

آیا آمازون الکسا موفق است؟

مایکروسافت برای قرار دادن بررسی نوع TypeScript در هر مرورگر و زمان اجرای جاوا اسکریپت یا قرار دادن یک نوع بررسی کننده جدید در مرورگر درخواست نمی کند. این شرکت معتقد است که این امر باعث ایجاد مشکلاتی در عملکرد و سازگاری در زمان اجرا برای کاربران جاوا اسکریپت و تایپ اسکریپت و همچنین خطر توقف نوآوری می شود. در عوض، مایکروسافت یک نحو جاوا اسکریپت سازگار با TypeScript را پیشنهاد می کند که می تواند توسط هر نوع جستجوگر استفاده شود اما توسط موتورهای جاوا اسکریپت نادیده گرفته شود.