۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

علائم تجاری Node.js به بنیاد OpenJS منتقل می شود

بنیاد OpenJS ده ها پروژه جاوا اسکریپت منبع باز از جمله jQuery، Dojo، Electron و Webpack را پشتیبانی می کند.

بنیاد OpenJS ده ها پروژه جاوا اسکریپت منبع باز از جمله jQuery، Dojo، Electron و Webpack را پشتیبانی می کند.

علائم تجاری Node.js از Joyent به بنیاد OpenJS منتقل شده است، شرکتی که در ابتدا توسعه زمان اجرا محبوب جاوا اسکریپت را رهبری می کرد.

با این حرکت که در ۱۴ فوریه اعلام شد، بنیاد OpenJS مسئول مدیریت مداوم علائم تجاری خواهد بود. پروژه ای از بنیاد لینوکس، OpenJS میزبان تعدادی از پروژه های متن باز است که برای اکوسیستم جاوا اسکریپت حیاتی هستند، از جمله کتابخانه جاوا اسکریپت jQuery، بسته بندی Webpack و چارچوب Electron.

Visual Studio 2022 17.5 با پیشرفت‌های ++C، پیشنهادات کدنویسی هوش مصنوعی وارد شد

قوانین حاکم بر استفاده از علائم تجاری Node.js با سایر علائم تجاری پروژه OpenJS سازگار خواهد بود. کارکنان بنیاد OpenJS و شورای پروژه متقابل آن در حال کار بر روی تلاش های مربوط به حوزه هایی از جمله امنیت و تنوع هستند. در شش سال گذشته، جوینت به بنیاد OpenJS و قبل از آن به بنیاد Node.js، مجوز دائمی و رایگان برای استفاده از علائم تجاری Node.js اعطا کرده است. Node.js یک پروژه تأثیر در OpenJS است، سطحی که برای پروژه‌های بزرگ و بالغ در نظر گرفته شده است.

GraalVM Oracle از جاوا 22 پشتیبانی می کند

بنیاد Node.js و بنیاد JS در سال ۲۰۱۹ ادغام شدند و بنیاد OpenJS را تشکیل دادند. رایان دال، بنیانگذار Node.js، زمانی که این فناوری را در سال ۲۰۰۹ توسعه داد، در Joyent کار می‌کرد. از آن زمان، دال رهبری توسعه رقیب Node.js Deno را بر عهده گرفت. Joyent یکی از اعضای هیئت مدیره بنیاد OpenJS است.