۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

Node.js 18 پشتیبانی OpenSSL را به روز می کند، واکشی API را فعال می کند

API واکشی جهانی آزمایشی که نوشتن کد درخواست HTTP بین پلتفرمی را ساده می‌کند، به‌طور پیش‌فرض در آخرین نسخه زمان اجرا محبوب جاوا اسکریپت موجود است.

API واکشی جهانی آزمایشی که نوشتن کد درخواست HTTP بین پلتفرمی را ساده می‌کند، به‌طور پیش‌فرض در آخرین نسخه زمان اجرا محبوب جاوا اسکریپت موجود است.

Node.js 18، آخرین نسخه اجرای محبوب جاوا اسکریپت، منتشر شده است که پیشرفت هایی را در رمزنگاری به ارمغان می آورد و به طور پیش فرض یک API واکشی آزمایشی را روشن می کند. با این حال، باینری های از پیش ساخته شده برای ویندوز ۳۲ بیتی هنوز در دسترس نیستند.

Node.js 18،

در ۱۹ آوریل معرفی شد و از وب‌سایت Node.js در دسترس است. امنیت با پشتیبانی از کتابخانه رمزنگاری OpenSSL 3.0، که شامل پیاده سازی متن باز پروتکل های SSL و TLS برای ایمن سازی ارتباطات در سراسر شبکه است. OpenSSL 3.0 دارای یک ماژول FIPS (استانداردهای پردازش اطلاعات فدرال) است که برای اعتبارسنجی ارسال شده است. FIPS مجموعه ای از الزامات دولت ایالات متحده برای کنترل استفاده از رمزنگاری در بخش عمومی است.

هوش مصنوعی و آینده توسعه نرم افزار

API واکشی جهانی آزمایشی و سازگار با مرورگر Node.js 18 یک رابط برای واکشی منابع در سراسر شبکه ها ارائه می دهد. اگر چه از Node.js 17 در دسترس است، API به طور پیش فرض در Node.js 18 فعال خواهد شد. توسعه دهندگان پروژه Node.js گفتند در حالی که شبیه XMLHttpRequest است، API مجموعه ویژگی های قدرتمندتر و انعطاف پذیرتری را ارائه می دهد. . API آزمایشی باقی خواهد ماند تا زمانی که پوشش آزمایشی بیشتری اضافه شود و مشارکت‌کنندگان تأیید کنند که API تا آنجا که ممکن است مشخصات را اجرا می‌کند.

AWS از برنامه‌های توسعه‌دهنده ML برای AWS Lambda رونمایی کرد

برای ویندوز، باینری های از پیش ساخته شده برای پیاده سازی های ۳۲ بیتی سیستم عامل مایکروسافت در ابتدا به دلیل مشکلاتی در ساخت موتور V8 JavaScript/WebAssembly در دسترس نخواهد بود. توسعه دهندگان Node.js امیدوارند با به روز رسانی V8 آینده، باینری های ۳۲ بیتی را برای ویندوز بازیابی کنند. با Node.js 18، موتور V8 JavaScript/WebAssembly به نسخه ۱۰.۱ به روز شده است. باینری های از پیش ساخته شده برای Linux و MacOS وجود دارد.

Node.js 18 به‌عنوان نسخه «جاری» طبقه‌بندی می‌شود، به این معنی که برای آزمایش قبل از اینکه برای استفاده در تولید مناسب باشد، زمانی که در اکتبر ۲۰۲۲ به وضعیت پشتیبانی طولانی‌مدت (LTS) ارتقا یافت، آماده شده است. این نسخه بخشی از ابتکار استراتژیک Next-10، تلاشی برای ایجاد مسیری برای Node.js برای ۱۰ مورد بعدی سال.

GitHub Copilot Chat در یک پیش نمایش برای مشاغل موجود است

همچنین در Node.js 18 جدید است:

  • یک ماژول اجرای آزمایشی آزمایشی، node:test، به فعال کردن تست‌های جاوا اسکریپت که منجر به فرمت TAP (پروتکل تست هر چیزی) می‌شوند، کمک می‌کند.
  • یک Web Streams API، همچنین آزمایشی، به جاوا اسکریپت اجازه می دهد تا به صورت برنامه نویسی به جریان های داده های دریافتی از طریق شبکه دسترسی داشته باشد و آنها را به دلخواه توسعه دهنده پردازش کند.
  • کاربران می توانند با استفاده از پرچم –-node-snapshot-main اسکریپت پیکربندی، یک باینری Node.js با راه اندازی V8 سفارشی بسازند. این یک قابلیت آزمایشی است.