۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

SvelteKit 1.0 یک پشته کامل را به Svelte می آورد

تیم Svelte گفت که انتشار Milestone SvelteKit را به روش پیشنهادی برای ساخت همه برنامه های Svelte تبدیل می کند.

تیم Svelte گفت که انتشار Milestone SvelteKit را به روش پیشنهادی برای ساخت همه برنامه های Svelte تبدیل می کند.

SvelteKit، چارچوبی برای ساخت برنامه های کاربردی وب تمام پشته با استفاده از چارچوب مؤلفه رابط کاربری Svelte، به وضعیت ۱.۰ رسیده است.

تیم توسعه دهنده Svelte گفت: انتشار نقطه عطفی که در ۱۴ دسامبر رونمایی شد، SvelteKit را به روش توصیه شده برای ساخت همه برنامه های Svelte تبدیل می کند. اعضای تیم Svelte گفتند Svelte ساخت رابط کاربری را آسان‌تر از کار مستقیم با DOM می‌کند. رویکرد Svelte با چارچوب‌هایی مانند Vue و React متفاوت است، زیرا کاری که معمولاً در مرورگر انجام می‌شود، هنگام ساخت برنامه به مرحله کامپایل روی سرور منتقل می‌شود.

چگونه eBPF آینده لینوکس و مهندسی پلتفرم را شکل می دهد

SvelteKit پس از بارگیری اولیه صفحه ارائه شده توسط سرور، پیمایش سمت مشتری را پیش‌فرض می‌کند، انتقال سریع‌تر صفحه، حالتی که بین صفحات باقی می‌ماند و استفاده کمتر از داده را فعال می‌کند. SvelteKit همچنین از اجرای مجدد اسکریپت های شخص ثالث مانند تجزیه و تحلیل در هر بارگذاری صفحه جلوگیری می کند. همچنین، توسعه‌دهندگان می‌توانند از یک زبان به جای داشتن دو برنامه مرتبط با هم استفاده کنند، یکی برای تولید HTML و دیگری برای مدیریت تعامل سمت مشتری. از آنجا که SvelteKit هر جا جاوا اسکریپت اجرا می شود اجرا می شود، توسعه دهندگان می توانند یک برنامه را به عنوان یک سرور Node.js سنتی یا با استفاده از توابع بدون سرور اجرا کنند.

محدودیت های تنظیم دقیق مدل و RAG

برای شروع، توسعه‌دهندگان می‌توانند از اسناد و یک آموزش تعاملی. تیم Svelte گفت، توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌هایی را با داده‌های شخصی‌سازی‌شده بدون اثرات بازدارنده عملکرد و تغییر طرح‌بندی واکشی از مرورگر پس از بارگیری صفحه بسازند. SvelteKit اجازه می دهد تا صفحه در حال مشاهده از قبل اجرا شود در حالی که REPL با داده های پویا جابجایی بین این دو از یک خط کد استفاده می کند. برنامه‌هایی که با این رویکرد ساخته می‌شوند، برنامه‌های انتقالی نامیده می‌شوند.

در حالی که SvelteKit CLI نیاز به نصب Node.js به صورت محلی دارد، خود فریم ورک هیچ وابستگی به هیچ پلتفرمی ندارد. SvelteKit از ابزار ساخت Vite با پشتیبانی خارج از جعبه برای بارگذاری مجدد ماژول داغ و TypeScript< استفاده می کند. /a>. هنگام شروع یک پروژه SvelteKit، از توسعه دهندگان پرسیده می شود که آیا می خواهند TypeScript، ESLint برای تجزیه و تحلیل کد، Prettier برای قالب بندی کد، Playwright برای تست های مرورگر، و Vitest برای تست های واحد اضافه کنند. اگر یک برنامه کامل برای پیش اجرا مناسب است یا یک برنامه تک صفحه ای است، توسعه دهندگان می توانند از adapter-static برای تبدیل SvelteKit به یک تولید کننده سایت ثابت برای هر سرور وب از جمله صفحات GitHub .

شروع به کار با Google's Palm API

با نگاه به آینده، نقشه راه فناوری Svelte شامل قابلیت هایی مانند تولید استاتیک افزایشی، کنترل دانه ای بر منطقه استقرار و زمان اجرا، و بهینه سازی تصویر است.