۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

C++ برنده جایزه زبان برنامه نویسی سال شد

Tiobe C++ را به عنوان زبان برنامه نویسی با بیشترین محبوبیت در سال 2022 به رسمیت شناخت. C و Python نفرات دوم را کسب کردند.

Tiobe C++ را به عنوان زبان برنامه نویسی با بیشترین محبوبیت در سال ۲۰۲۲ به رسمیت شناخت. C و Python نفرات دوم را کسب کردند.

زبان برنامه نویسی C++ که ماه گذشته از جاوا پیشی گرفت در شاخص محبوبیت زبان تیوب، بزرگترین افزایش دهنده این شاخص در سال ۲۰۲۲ بود.

محبوبیت C++ نسبت به سال گذشته ۴.۶۲ درصد افزایش یافت که برای کسب جایزه بهترین زبان برنامه نویسی سال ۲۰۲۲ Tiobe کافی است. شاخص Tiobe با استفاده از فرمولی که جستجوهای زبان های برنامه نویسی را در گوگل، بینگ، یاهو، ویکی پدیا و سایر موتورهای جستجو ارزیابی می کند، محبوبیت زبان را می سنجد.

Bun 1.0 از فر خارج شده است

نفرات دوم جایزه امسال عبارتند از C که ۳.۸۲ درصد رشد کرد و Python که در سال ۲۰۲۲ ۲.۷۸ درصد افزایش یافت. Python زبان برنامه نویسی Tiobe برای سال ۲۰۲۱ بود.

Tiobe که خدمات با کیفیت نرم‌افزار را ارائه می‌کند، محبوبیت ++C را به عملکرد عالی نسبت می‌دهد در حالی که یک زبان سطح بالا و شی گرا است. به گفته Tiobe، توسعه‌دهندگان می‌توانند سیستم‌های نرم‌افزاری سریع و وسیع با بیش از ۱ میلیون خط کد بسازند، بدون اینکه لزوماً به یک “کابوس تعمیر و نگهداری” ختم شوند. همچنین انتشار استانداردهای زبان جدید با ویژگی‌های جالب، مانند C++ 11 و C++ 20، به محبوبیت C++ کمک کرد.

نحوه کار با نمایندگان در سی شارپ

همچنین در سال ۲۰۲۲، شاخص Tiobe توسط Rust، Lua، F#، Kotlin، Julia و Dart افزایش یافت. ۱۰ زبان برتر در فهرست Tiobe برای ژانویه ۲۰۲۳ به شرح زیر است:

  1. Python، با امتیاز ۱۶.۳۶٪
  2. C، ۱۶.۲۶٪
  3. C++، ۱۲.۹۱٪
  4. جاوا، ۱۲.۲۱٪
  5. C#، ۵.۷۳٪
  6. ویژوال بیسیک، ۴.۶۴٪
  7. جاوا اسکریپت، ۲.۸۷٪
  8. SQL، ۲.۵٪
  9. زبان اسمبلی، ۱.۶٪
  10. PHP، ۱.۳۹٪
از Cython برای تسریع در تکرار آرایه در NumPy استفاده کنید

جایگزین شاخص محبوبیت زبان برنامه نویسی Pypl، که تجزیه و تحلیل تعداد دفعات جستجوی آموزش های زبان در Google، ۱۰ زبان برتر زیر را برای ژانویه ۲۰۲۳ فهرست کرده است:

  1. Python، با ۲۷.۹۳٪ سهم
  2. جاوا، ۱۶.۷۸٪
  3. جاوا اسکریپت، ۹.۶۳٪
  4. C#، ۶.۹۹٪
  5. C/C++، ۶.۹٪
  6. PHP، ۵.۲۹٪
  7. R، ۴.۰۳٪
  8. TypeScript، ۲.۷۹٪
  9. سوئیفت، ۲.۲۳٪
  10. Objective-C، ۲.۲٪