۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

زمان اجرا Wasmer WebAssembly کامپایل بومی را اضافه می کند

با نسخه 2.3، Wasmer به Wasm کامپایل می‌شود و یک stack switcher برای اجرای کد Wasm در یک پشته جداگانه از پشته میزبان معرفی می‌کند.

با نسخه ۲.۳، Wasmer به Wasm کامپایل می‌شود و یک stack switcher برای اجرای کد Wasm در یک پشته جداگانه از پشته میزبان معرفی می‌کند.

با Wasmer 2.3، Wasmer WebAssembly runtime سمت سرور، قابلیت‌های کامپایل بومی جدید و یک کتابخانه تعویض پشته جدید به نام Corosensei را ارائه می‌کند.

نسخه Wasmer 2.3 که در ۷ ژوئن معرفی شد، پیشروی برای انتشار برنامه ریزی شده “بزرگ” ۳.۰ زمان اجرای WebAssembly منبع باز است. از وب‌سایت فناوری می‌توان به Wasmer دسترسی داشت.

پودمان چیست؟ موتور کانتینر جایگزین داکر می شود

با نسخه جدید، Wasmer اکنون به Wasm/WASI (رابط سیستم WebAssembly) کامپایل می‌شود. این در تلاشی برای فعال کردن کامپایل WebAssembly به بومی به طور کامل در WebAssembly برای استفاده در محصولات آینده انجام شد. همچنین در زمینه کامپایل، Wasmer 2.3 پشتیبانی بازگشایی را در کامپایلر Singlepass بهبود می بخشد تا بک تریسی بهتری ارائه دهد و امکان اجرای Singlepass با موتور Dylib را فراهم کند.

7 روش خلاقانه برای استفاده از ابزارها و پلتفرم های کم کد

Wasmer از کامپایلرهای Cranelift و LLVM پشتیبانی می کند. Wasmer 2.3 از Cranelift 0.82 استفاده می کند و Wasmer را قادر می سازد تا به طور کامل از دستورالعمل های SIMD و یک استراتژی تلفیقی جدید با استفاده از ISLE، یک زبان دامنه خاص برای انتخاب دستورالعمل، پشتیبانی کند.

سوئیچر پشته جدید، Corosensei، عبور از زبان میزبان به دنیای Wasm/WebAssembly را مدیریت می کند. قبل از Wasmer 2.3، تماس‌های WebAssembly با استفاده از همان پشته مورد استفاده در Wasm انجام می‌شد که به طور بالقوه Wasmer را در برابر حملات روی پشته آسیب‌پذیر می‌کرد. کتابخانه جدید سوئیچینگ پشته، Coronsei، مستقر در Rust، Wasmer را تقریباً نیمه راه را برای پشتیبانی از تماس‌های واردات غیرهمگام در Wasmer به صورت بومی به ارمغان می‌آورد. همچنین از backtraces و انتشار هراس پشتیبانی می کند.