۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

چگونه بفهمیم برنامه finops ابری شما کار می کند یا خیر

یک فرآیند محکم فینوپس می تواند تیم مدیر مالی را راضی نگه دارد و همه را از زندان خارج کند. بسیاری از شرکت‌ها فاقد یک برنامه رسمی هستند و زمان آن فرا رسیده است که وارد عمل شوند.

یک فرآیند محکم فینوپس می تواند تیم مدیر مالی را راضی نگه دارد و همه را از زندان خارج کند. بسیاری از شرکت‌ها فاقد یک برنامه رسمی هستند و زمان آن فرا رسیده است که وارد عمل شوند.

در حال حاضر، بیشتر شرکت‌ها یک برنامه finops محاسبات ابری رسمی ندارند. آنها ممکن است فرآیندهای دستی، مانند حسابداری هزینه مرتبط با استفاده از ابر را با هم مرتبط کرده باشند، اما هنوز ارزش نظارت و نظارت دقیقی ندارند.

Finops نباید اختیاری باشد. اگرچه می‌دانم که این یکی دیگر از هزینه‌های استفاده از رایانش ابری است که بیشتر شرکت‌ها تمایلی به پرداخت آن ندارند، اما هزینه آن به سرعت پرداخت می‌شود. من در مورد چند ماه تا یک سال صحبت می کنم. شما نمی توانید سرمایه گذاری های فناوری اطلاعات بهتر از آن پیدا کنید.

بنابراین، با نگاهی به شرکت‌های معدود دارای برنامه finops، چگونه می‌دانند که این برنامه کار می‌کند؟ من چند راه برای دانستن اینکه شما به درستی finops را دریافت کرده اید (یا اینکه آن را اشتباه متوجه شده اید) دارم. بیایید نگاه کنیم.

معماران ابر عصبی هستند

همانطور که در آخرین پستم پوشش دادم، تصمیمات بد معماری، بلوک های ساختمانی اساسی افزایش بدهی فنی هستند. این می تواند معماری ضعیفی باشد زیرا رهبران فناوری اطلاعات مسیر کمتر کارآمد را برای یک راه حل انتخاب کردند. شاید آنها با یک فروشنده خاص، حتی یک ارائه دهنده ابر، به دلایل اشتباه، مانند یک رابطه از قبل موجود، رفتند.

نحوه کاهش نویز هوش مصنوعی

دانستن اینکه آیا این مورد شماست یا نه چندان آسان نیست. شما باید درک کنید که آیا معماری با توجه به فناوری موجود نزدیک به بهینه است یا خیر. سیستم‌های finops صدا باید در مورد کارایی راه‌حل‌های شما و نحوه مقایسه آن با همتایان خود به شما بگویند.

چه پیشرفت هایی را می توانید در نظر بگیرید؟ معمولاً، انتخاب یک ارائه‌دهنده یا سرویس ابری به جای دیگری است، یا نوعی فناوری است که ممکن است کمی پیچیده‌تر باشد، اما راه‌حل یا معماری بسیار بهینه‌شده‌تری است. این می تواند تنها چند پایگاه داده برای تکمیل استقرار ابر باشد. بستگی به دامنه خاص دارد. بیشتر استقرارهای فناوری اطلاعات بسیاری از این دامنه ها را دارند که به شما امکان می دهد روی بخش هایی از راه حل یا کل آن تمرکز کنید.

اگر راه حل finops شما همانطور که باید اجرا شود، ناکارآمدی ها باید به سرعت برطرف شوند. در بسیاری از موارد، متوجه خواهید شد که این تصمیمات معماری ضعیف، دو تا سه برابر بیشتر از ارزشی که باید از کسب و کار حذف شده یا صرفاً اتلاف کلی در هزینه های ابری، برای شرکت هزینه داشته باشد.

3 مورد ضروری برای فهرست کارهای ابری 2024 شما

من گمان می کنم که برخی از این اکتشافات باعث اخراج چند نفر شود. شاید این ایده خوبی باشد.

تیم مدیر مالی بالاخره ساکت شد

یکی از مهمترین جنبه های یک برنامه finops که به خوبی کار می کند، دقت و به موقع بودن گزارشگری مالی است. این شامل صورت‌های مالی، گزارش‌های سود و زیان، ترازنامه، صورت‌های جریان نقدی و گزارش‌های دیگر است. چیزهایی که CPA ها دوست دارند.

بهترین راه برای اندازه گیری این است که به اثربخشی افرادی که از این اطلاعات استفاده می کنند نگاه کنید. کارگران در دفتر CFO اغلب از مشاهده گزارش هزینه و ارزش قبل از اجرای برنامه finops شکایت داشتند. اگر تعداد غرغرهایی که می شنوید کاهش یا حذف شود، برنامه finops شما به درستی کار می کند.

هیچ کس دستگیر نشده است

یک برنامه موفق finops باید از انطباق با مقررات مالی قابل اجرا و استانداردهای صنعت اطمینان حاصل کند. اینها در صنایع مختلف تغییر می کنند، اما تعداد کمی از صنایع، مانند امور مالی و بهداشت، بیشتر از سایرین توسط قوانین محدود شده اند.

فابریک مایکروسافت چیست؟ یک پشته فناوری بزرگ برای داده های بزرگ

یک برنامه خوب finops به شرکت شما کمک می کند تا با قوانین، قوانین و مقررات مربوطه مانند GAAP (اصول پذیرفته شده عمومی حسابداری) یا IFRS (استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی) آشنا بماند. حسابرسی و بازبینی منظم باید انجام شود تا اطمینان حاصل شود که فرآیندها و اقدامات مالی با استانداردها و قوانین مورد نیاز مطابقت دارند.

مهندسان ابر و معماران ابری که سیستم‌های مبتنی بر ابر را می‌سازند و به کار می‌برند، اغلب نادیده گرفته می‌شوند، زیرا اکثر آنها سرنخی از مقررات و قوانین فراتر از اصول اولیه ندارند. اگر به خوبی انجام شود، finops باید استرس را از آن گروه ها دور کند و بسیاری از مواردی را که باید در رابطه با رعایت مقررات نظارت شود، خودکار کند.

من خیلی زود از finops پول داشتم و دلیل خوبی هم داشت. ما باید ارزش محاسبات ابری را بلافاصله پس از استقرار درک کنیم و ارزش آن را به طور مداوم رصد کنیم. اکنون که ما بالاخره راهی برای انجام آن داریم، هر شرکتی باید یک برنامه finops داشته باشد که به خوبی مستقر شده و اجرا شود. حال شما چطور است؟