۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

استفاده از Azure Migrate برای انتقال سیستم های داخلی به Azure

ابزارهای رایگان مهاجرت ابری مایکروسافت فرآیند بیرون آوردن برنامه‌ها و سرویس‌ها از مرکز داده شما و به فضای ابری را ساده می‌کنند.

ابزارهای رایگان مهاجرت ابری مایکروسافت فرآیند بیرون آوردن برنامه‌ها و سرویس‌ها از مرکز داده شما و به فضای ابری را ساده می‌کنند.

مهاجرت از محل به فضای ابری اغلب مملو از مشکلات غیرمنتظره است که می تواند به راحتی منجر به هزینه های غیرمنتظره نیز شود. چیزی که به نظر می رسد یک اقدام ساده برای انتقال و جابجایی سرورها و داده ها به زیرساخت های مجازی باشد، در انبوهی از مسائل گرفتار می شود – به دنبال آن درخواست هایی برای بازگرداندن خدمات به مرکز داده شما.

آن را تا یک قطع اساسی بین معماری‌های داخلی و معماری‌های ابری در نظر بگیرید. سیستم‌های داخلی همه چیز در مورد استفاده حداکثری از سخت‌افزار هستند و اغلب یک سرویس را روی یک سرور واحد اجرا می‌کنند. ابر بسیار متفاوت است و عملکرد کمتر مشکلی ایجاد می کند. در عوض، ارائه‌دهندگان ابری مانند Azure قصد دارند از مزایای صرفه‌جویی در مقیاس بهره ببرند و میزبان‌های چند مستاجر را اجرا کنند که از تکنیک‌های مقیاس‌پذیری فوق‌العاده استفاده می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که سرورها همیشه با ظرفیت نزدیک به آن کار می‌کنند.

اگر به سادگی مشخصات یک سرور داخلی را در فضای ابری تکرار کنید، به سرعت متوجه می‌شوید که در یکی از طرح‌های گران‌تر هستید و برای ظرفیت استفاده نشده پرداخت می‌کنید. یک رویکرد به مراتب بهتر این است که تصاویر سرور خود را بهینه کنید تا هزینه ها را کنترل کنید، با در نظر گرفتن اصول طراحی ابر بومی بدون بازسازی کامل زیرساخت مجازی شما.

بلند کردن، جابجایی و بهینه سازی برای ابر

این تغییرات برای آینده است، زمانی که برنامه‌ها و داده‌های شما از مرکز داده شما خارج شوند. تغییر از سرمایه به مخارج عملیاتی می تواند برای تامین مالی فرآیند توسعه مجدد طولانی مدت، استفاده از خدمات پلت فرم میزبان ابری به عنوان جایگزینی برای اجرای سرورهای خود استفاده شود.

پس چگونه مهاجرت ابری را برنامه ریزی و مدیریت می کنید؟ شما می توانید برای ارتشی از مشاوران هزینه کنید، اما در عوض، چرا فرآیند را خودکار نکنید؟ برای آن، به مجموعه ای از ابزارها برای تجزیه و تحلیل آنچه در حال اجرا هستید، شناسایی منابع مورد استفاده و تعیین اینکه چگونه خدمات را می توان بهینه کرد، نیاز ندارید. Azure Migrate را وارد کنید.

Wasm: 5 چیزی که توسعه دهندگان باید دنبال کنند

Azure Migrate مجموعه‌ای از ابزارها برای رایانه‌های رومیزی، سرورها، داده‌ها و برنامه‌های کاربردی وب است که همگی در یک پورتال میزبان ابری جمع‌بندی شده‌اند. برای مهاجرت های بزرگ، این شامل دسترسی به سخت افزار انتقال داده انبوه مایکروسافت Azure Data Box است. حتی از ابزارهای مجموعه ای از شرکت های شریک که خدمات ارزیابی و مهاجرت اضافی را ارائه می دهند، پشتیبانی می شود. Azure Migrate رایگان است، اگرچه برای فضای ذخیره‌سازی صورت‌حساب دریافت می‌کنید و برای محاسبه هنگام اجرای تست ها. ابزارهای شخص ثالث ممکن است الزامات مجوز خاص خود را داشته باشند و هزینه های اضافی را اضافه کنند.

توجه به این نکته مهم است که دو نسخه از Azure Migrate وجود دارد. در بیشتر موارد از جدیدترین نسخه استفاده می کنید. نسخه قدیمی که فقط از مهاجرت‌ها از محیط‌های مجازی VMware پشتیبانی می‌کند، در اوایل سال ۲۰۲۴ حذف می‌شود. نسخه جدید پشتیبانی از سرورهای Hyper-V و bare-metal را اضافه می‌کند و ابزارهایی را برای مهاجرت از سایر ابرهای عمومی به Azure ارائه می‌دهد. همچنین از سرورهای لینوکس در حال مهاجرت (با پشتیبانی از SUSE، اوبونتو، CentOS، Oracle Linux و Red Hat Enterprise Linux) و همچنین ویندوز پشتیبانی می‌کند و به برنامه‌ریزی انتقال سیستم‌های دسک‌تاپ با استفاده از Azure برای میزبانی محیط‌های VDI (زیرساخت دسکتاپ مجازی) کمک می‌کند.< /p>

فرآیند مهاجرت نسبتاً ساده است. ابتدا یک ارزیابی وجود دارد، سپس مهاجرت واقعی. مرحله اول مشخص می کند که چه سرورهایی در Azure مورد نیاز است، اندازه مناسب برای حجم کاری شما و اینکه آیا داوطلبان شما برای مهاجرت از فیزیکی به مجازی آماده هستند یا خیر. ارزیابی به شما این امکان را می‌دهد که با تخمین هزینه‌های ابری خود شروع کنید، بنابراین بدون اینکه بدانید چگونه بر بودجه شما تأثیر می‌گذارد وارد فرآیند نمی‌شوید.

بدون سرور آینده PostgreSQL است

آغاز مهاجرت Azure

در قلب این فرآیند ابزار کشف و ارزیابی وجود دارد که در داخل شبکه شما اجرا می شود تا سرورها و برنامه هایی را پیدا کند که می توانند برای استفاده در Azure آزمایش شوند. شما فرآیند را در پورتال Azure آغاز می‌کنید، داشبورد Azure Migrate را راه‌اندازی می‌کنید و دستگاه Azure Migrate. این ابزار برای اجرای ارزیابی ها در مرکز داده شما استفاده می شود و می تواند در یک VM یا روی سخت افزار سرور اختصاصی خود مستقر شود. VM ها برای VMware و Hyper-V در دسترس هستند.

دستگاه از APIهای مدیریت استاندارد برای دریافت داده‌ها از سرورهای شما استفاده می‌کند، بنابراین نیازی به نصب عوامل در سراسر شبکه شما نیست. این هر گونه خطر امنیتی را به حداقل می رساند، زیرا تغییر کمی در سطح حمله مرکز داده شما وجود دارد یا هیچ تغییری وجود ندارد. شما این امکان را دارید که از عامل مدیریت مایکروسافت استفاده کنید. a> برای دریافت اطلاعات دقیق تر، از ابزار تجزیه و تحلیل گزارش Azure استفاده کنید.

دستگاه Azure Migrate ابتدا سرورهای شبکه شما را فهرست‌بندی می‌کند و داده‌های سرور را به سرویس Azure Migrate تحویل می‌دهد. در ابتدا این یک لیست خام از سرورها است که برای قرار دادن در گروه ها آماده است. گروه ها به شما امکان می دهند زیرساخت های برنامه را تعریف کنید و سرورها را به صورت دسته ای انتقال دهید. این کاتالوگ هدف دیگری دارد، زیرا می‌توان از آن برای شناسایی مکان‌هایی استفاده کرد که می‌توانید از مزایای صدور مجوز برای کاهش هزینه‌ها استفاده کنید، به عنوان مثال، به جای خرید مجوزهای جدید، مجوزهای سرور موجود را به فضای ابری منتقل کنید.

پس از اجرای اکتشاف اولیه و سرورهای گروه بندی شده، می توانید مجموعه دقیق‌تری از ارزیابی‌ها. اینها سرورها و برنامه‌هایی را که آماده انتقال هستند شناسایی می‌کنند، و همچنین هرگونه وابستگی را که ممکن است بر مهاجرت تأثیر بگذارد را شناسایی می‌کند – برای مثال، برجسته کردن برنامه‌های وب که ممکن است یک نمونه SQL Server را به اشتراک بگذارند. این فرآیند اندازه‌های Aure VM را به همراه هر پیکربندی Azure SQL که می‌تواند به عنوان جایگزینی برای SQL Server استفاده شود، پیشنهاد می‌کند.

دنیای در حال تغییر جاوا

بعد می توانید شروع به تکثیر سرورها در Azure کنید< /a>، یا یک کپی ماشین مجازی را جابجا کنید یا یک VM از سرور فیزیکی خود بسازید. اگر یک سرور فیزیکی را جابجا می کنید، باید یک عامل Azure Migrate را روی سرورهای هدف نصب کنید. همان عامل از هایپروایزرهای جایگزین با در نظر گرفتن آنها به عنوان سرورهای فیزیکی پشتیبانی می کند.

استفاده از جعبه ایمنی برای بررسی کار خود

Azure Migrate به شما امکان می‌دهد مهاجرت خود را در جعبه ایمنی میزبان Azure آزمایش کنید، که به شما امکان می‌دهد دسترسی به سرورهایی را با دسترسی محدود به VNet آن کنترل کنید. این امر خطر تداخل با سرویس‌های در حال اجرا را کاهش می‌دهد، در حالی که به شما امکان می‌دهد تا عملیات برنامه را آزمایش کنید و قبل از اجرای به‌روزرسانی نهایی، مهاجرت را تأیید کنید. می‌توانید هر تعداد آزمایش لازم را اجرا کنید و به شما امکان می‌دهد مطمئن شوید که سرویس‌های شما با موفقیت منتقل می‌شوند، زیرا پس از تکمیل انتقال، هیچ بازگشتی به داخل محل وجود ندارد. فراموش نکنید که پس از اتمام، محیط آزمایش خود را تمیز کنید، زیرا هزینه عملکرد آن از شما کسر می شود!

هنگامی که از محیط آزمایشی خود راضی بودید، می‌توانید یک مهاجرت کامل را اجرا کنید، سرورهای داده را تکثیر کنید و پس از تکمیل انتقال، به فضای ابری برید.

مزیت اصلی استفاده از ابزاری مانند Azure Migrate این است که بر اساس تجربه چندین ساله مهاجرت Azure توسط خدمات مشاوره خود مایکروسافت است. در حالی که ممکن است برخی از موارد لبه را پشتیبانی نکند، باید مهاجرت اکثر معماری‌های سازمانی رایج و سرویس‌های وب به فضای ابری را ساده کند—در حالی که به شما دید بسیار مورد نیاز را در مورد هزینه‌ها و بودجه‌های مورد انتظار می‌دهد.