۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

اوراکل: مشترکین جاوا می توانند با شرایط قدیمی تمدید کنند

Oracle می‌گوید دارندگان مجوز Oracle Java SE ممکن است به برنامه‌های هر پردازنده یا هر کاربر خود ادامه دهند و مجبور نباشند به اشتراک جدید برای هر کارمند منتقل شوند.

Oracle می‌گوید دارندگان مجوز Oracle Java SE ممکن است به برنامه‌های هر پردازنده یا هر کاربر خود ادامه دهند و مجبور نباشند به اشتراک جدید برای هر کارمند منتقل شوند.

از دارندگان مجوز کنونی Oracle Java SE لازم نیست به طرح اشتراک جدید بحث برانگیز جاوا شرکت منتقل شوند، که هزینه آن بر اساس تعداد کارمندان به جای تعداد کاربران واقعی جاوا محاسبه می شود. مجوزهای جاوا SE فعلی آنها و پیشنهادات پشتیبانی مربوطه طبق معمول ادامه خواهند داشت.

در حالی که مجوز جدید برای هر کارمند، به نام اشتراک جهانی Java SE، برای مشتریان جدید ارائه می‌شود، اوراکل همچنان مشتریانی دارد که مجوزهای Java SE قبلی را که بر اساس تعداد کاربران یا پردازنده‌ها، جورج ساب، اجرا می‌شوند، دارند. معاون ارشد توسعه Oracle، هفته گذشته در مصاحبه ای گفت.

Oracle APEX دستیار هوش مصنوعی مولد را اضافه می کند

Saab گفت: «برای مشتریان فعلی، این به آنها بستگی دارد که انتخاب کنند. او خاطرنشان کرد که مشتریان می توانند با همان شرایط تمدید کنند و این همیشه همینطور بوده است. اشتراک جهانی جاوا SE جایگزین اشتراک قدیمی Java SE شد. و برنامه های اشتراک Java SE Desktop از ۲۳ ژانویه ۲۰۲۳. “مشتریان محصولات قدیمی اشتراک Java SE همچنان تمام مزایای اصلی را دریافت می کنند و ممکن است تحت شرایط و معیارهای موجود خود تمدید کنند.” سوالات متداول Oracle.

چرا مدیریت SBOM دیگر اختیاری نیست؟

پس از اینکه Oracle طرح جهانی را معرفی کرد، نگرانی‌هایی در مورد پتانسیل قابل توجهی مطرح شد هزینه های بالاتر صدور مجوز ساب در دفاع از این طرح گفت که زمانی بوجود آمد که برخی از مشتریان راهی ساده‌تر برای تعیین هزینه‌های صدور مجوز نسبت به شمارش تعداد پردازنده‌ها یا کاربران نام‌گذاری شده می‌خواستند. ساب گفت: «آنها چیزی می خواستند که شمارش آن برایشان آسان تر باشد.

مرتب سازی اشیاء جاوا با Comparable و Comparator

در حالی که برخی از مشتریان اوراکل به معیارهای جدید مبتنی بر کارمندی روی آورده اند، رقبای اوراکل ادعا می کنند که از مجوز جدید اوراکل سود می برند. برای مثال بنیاد Eclipse گفت که دانلود Temurin Java آن افزایش یافته است. اوراکل بیش از چهار سال است که اشتراک‌هایی را برای توزیع جاوا این شرکت ارائه کرده است که دارای پشتیبانی و به‌روزرسانی است و بیش از ۱۰۰۰۰ مشتری دارد.