۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

اسپاتیفای، استارت آپ ها برای حمایت از نگهبانان منبع باز بودجه راه اندازی می کنند

در پی آسیب‌پذیری Log4j، شرکت‌ها بودجه‌ای را برای حمایت از نگه‌دارندگان پروژه‌های نرم‌افزار منبع باز کلیدی متعهد می‌کنند.

در پی آسیب‌پذیری Log4j، شرکت‌ها بودجه‌ای را برای حمایت از نگه‌دارندگان پروژه‌های نرم‌افزار منبع باز کلیدی متعهد می‌کنند.

شرکت‌های بزرگ و کوچک در پی آسیب‌پذیری‌های سطح بالایی مانند Log4j، Heartbleed، و Shellshock.

علیرغم اینکه امروزه اکثر نرم افزارها توسط پروژه های منبع باز پشتیبانی می شوند، توسعه دهندگان و نگهبانان آنها اغلب داوطلبانی بدون حقوق هستند که در اوقات فراغت خود کار می کنند. برای مثال، تیم Logging Services Apache متشکل از ۱۶ داوطلب بدون دستمزد، مسئول حفظ چارچوب گزارش‌گیری محبوب Log4j است، که اخیراً موضوع یک آسیب‌پذیری بزرگ بود.

محققان دانشگاه هاروارد اخیراً سرشماری نرم افزار منبع باز و رایگان (FOSS) را با هدف کمک به صنعت بهتر تصمیم گیری کنند که کدام پروژه به بیشترین پشتیبانی نیاز دارد و در برابر آسیب پذیری های پرمخاطب محافظت می کند، منتشر کرده اند. ، اما حمایت مالی برای آن پروژه ها کند بوده است.

Spotify صندوق نرم افزار رایگان و متن باز را راه اندازی کرد

در ماه آوریل، غول پخش جریانی سوئدی Spotify یک صندوق نرم افزاری رایگان و متن باز به ارزش ۱۰۰,۰۰۰ یورو (۱۰۵,۰۰۰ دلار آمریکا) راه اندازی کرد تا به نگهبانان پروژه های مستقلی که توسط مهندسان تحقیق و توسعه Spotify نامزد شده اند کمک کند.

شروع کار با Teams JavaScript SDK v2.0

“ما پروژه هایی را هدف قرار خواهیم داد که مستقل باشند، فعالانه نگهداری شوند و با ارزش های شرکت ما همسو باشند. این‌ها پروژه‌هایی هستند که می‌توانیم به حمایت از آنها افتخار کنیم و در جایی که احساس می‌کنیم حمایت ما می‌تواند تاثیرگذارترین و معنادارترین تفاوت را ایجاد کند. ۲۰۲۲/۰۴/annoncing-the-spotify-foss-fund/” rel=”nofollow”>در یک پست وبلاگ نوشت. این پروژه ها توسط توسعه دهندگان، مهندسان، محققان و دانشمندان داده Spotify نامزد می شوند، سپس توسط کمیته صندوق انتخاب می شوند و بعداً در ماه مه اعلام می شوند.

Ploug نوشت: «می‌خواهم تأکید کنم که [۱۰۰۰۰۰ یورو] فقط یک مبلغ اولیه است. درست مانند هر برنامه جدید، ما می خواهیم قبل از استقرار گسترده تر، آزمایش و اعتبار سنجی کنیم. ما از این مقدار اولیه استفاده می‌کنیم تا به ما کمک کند بفهمیم چه نوع تأثیری می‌توانیم داشته باشیم.»

Appwrite صندوق نرم افزار منبع باز ایجاد می کند

کمی پس از آن، در ۶ می، استارت‌آپ backend-as-a-a-service منبع باز با رشد سریع Appwrite صندوق نرم‌افزار منبع باز راه‌اندازی کرد که امسال ۵۰۰۰۰ دلار به نگهبانان منبع باز پرداخت می‌کند.< /p>

TypeScript 5.4 بتا می رسد

بنیانگذار Appwrite گفت: “من می دانم که گذراندن ساعت های طولانی در مقابل رایانه خود، ریختن خون، عرق و اشک خود را برای چیزی که دوست دارید و همچنین به نفع هزاران یا حتی میلیون ها نفر در سراسر جهان است، چگونه است.” و مدیرعامل الداد فوکس. من همیشه می دانستم که از برخی از موفقیت ها و سرمایه گذاری Appwrite برای حمایت از توسعه دهندگان و نگهبانان دیگر مانند من استفاده می کنیم تا به آینده نگاه کنیم. ما امیدواریم که مشارکت ما بتواند تغییری ایجاد کند.”

Appwrite برای برنامه‌های کاربردی برای صندوق باز است و گیرندگان توسط تیم روابط توسعه‌دهنده آن در دوره سال.

صندوق ۵۰۰۰۰ دلاری اندکی پس از جمع آوری سرمایه ۲۷ میلیون دلاری توسط سرمایه گذاران توسط Appwrite راه اندازی شد. حمایت از این ایده.

“تامین مالی و حفظ نرم افزار منبع باز برای دهه های آینده به راه حل های زیادی نیاز دارد. کاری که Appwrite و Eldad انجام می دهند می تواند شروع یک روند باشد، جایی که ما می بینیم توسعه دهندگان از توسعه دهندگان برای ایجاد یک اکوسیستم منبع باز بهتر، عادلانه تر و پایدارتر حمایت می کنند. دور تامین مالی.

زبان برنامه نویسی Rust تیم امنیتی اختصاصی را به دست می آورد

آیا دیگران از این روند پیروی خواهند کرد؟

سایر شرکت‌ها خواستار حمایت بیشتر از نگهبانان منبع باز هستند، بدون اینکه تعهدات مالی مستقیمی از جانب خودشان داشته باشند.

جوزپ پرات، مدیر مهندسی منبع باز در متخصص پایگاه داده ابری Aiven، گفت که “از اینکه می بیند شرکت های بزرگ با نیاز به حمایت از پروژه های منبع باز بیدار می شوند، هیجان زده است” و “ما در Aiven توجه ویژه ای به این موارد خواهیم داشت.” پروژه ها بیشترین سود را از صندوق Spotify خواهند برد.»

Aiven می گوید که برای کمک به پشتیبانی از پروژه های منبع باز کلیدی، یک دفتر برنامه منبع باز ایجاد کرده است، اما در حال حاضر حمایت مالی مستقیم از این پروژه ها ارائه نخواهد کرد.

«مالی مطلقاً بخشی از نگهداری پایدار بسیاری از پروژه‌های منبع باز مستقل است. شرکت‌های بیشتری باید رهبری Spotify را بر عهده بگیرند و راه‌های متعددی را برای پشتیبانی از پروژه‌های منبع باز اجرا کنند.