۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

PostgreSQL 16 موازی سازی پرس و جو را پیش می برد

نسخه اصلی بعدی پایگاه داده رابطه‌ای منبع باز اصلی، که اکنون در نسخه بتا است، بهبود عملکرد را برای اجرای پرس و جو و تکرار منطقی به ارمغان می‌آورد.

نسخه اصلی بعدی پایگاه داده رابطه‌ای منبع باز اصلی، که اکنون در نسخه بتا است، بهبود عملکرد را برای اجرای پرس و جو و تکرار منطقی به ارمغان می‌آورد.

PostgreSQL 16، به‌روزرسانی اصلی بعدی پایگاه داده رابطه‌ای منبع باز، در نسخه بتا منتشر شد که با پیشرفت‌هایی در اجرای پرس‌وجو، تکرار منطقی، تجربه توسعه‌دهنده و امنیت برجسته شده است.

PostgreSQL 16 Beta 1 در ۲۵ مه منتشر شد . نسخه جدید اجرای پرس و جو را با موازی سازی بیشتر پرس و جو بهبود می بخشد و امکان اجرای موازی اتصالات FULL و RIGHT و اجرای موازی string_agg و را فراهم می کند. array_agg توابع جمع. PostgreSQL 16 می‌تواند از مرتب‌سازی افزایشی در جستارهای SELECT DISTINCT استفاده کند و عملکرد بارگیری انبوه همزمان داده‌ها را با استفاده از COPY تا ۳۰۰% بهبود می‌بخشد، گروه توسعه PostgreSQL.< /p>

Wasmer WebAssembly، Posix را با مشخصات WASIX ترکیب می کند

انتشار PostgreSQL 16 برای اولین بار از شتاب CPU با استفاده از SIMD برای معماری های x86 و Arm پشتیبانی می کند، از جمله بهینه سازی برای پردازش رشته های ASCII و JSON و جستجوهای آرایه و تراکنش های فرعی. تعادل بار برای libpq، کتابخانه مشتری PostgreSQL، معرفی شده است.

با تکرار منطقی، PostgreSQL 16 می تواند رمزگشایی منطقی را در یک نمونه آماده به کار انجام دهد و گزینه های بیشتری برای توزیع بارهای کاری ارائه دهد. تکرار منطقی به کاربران PostgreSQL اجازه می دهد تا داده ها را در زمان واقعی به سایر نمونه های PostgreSQL یا سایر سیستم های خارجی که پروتکل منطقی را پیاده سازی می کنند، جریان دهند. عملکرد تکرار منطقی نیز بهبود یافته است. رمزگشایی منطقی اکنون می تواند در حالت آماده به کار انجام شود و گزینه های بیشتری برای توزیع بارهای کاری فراهم می کند.

لیست های ماستودون مهاجرت

برای توسعه دهندگان، PostgreSQL 16 به پیاده سازی استاندارد SQL/JSON برای دستکاری داده های JSON، از جمله پشتیبانی از سازنده های SQL/JSON ادامه می دهد. نسخه، تابع جمعی ANY_VALUE استاندارد SQL را اضافه می کند، که هر مقدار دلخواه را از مجموعه کل برمی گرداند. توسعه دهندگان می توانند اعداد صحیح غیر اعشاری مانند 0xff و 0o777 را مشخص کنند. و پشتیبانی برای پروتکل پرس و جو توسعه یافته به مشتری psql اضافه شده است.

PostgreSQL را می توان از صفحه وب پروژه برای Linux، Windows، macOS، BSD، دانلود کرد. و سکوهای عامل سولاریس. انتظار می‌رود نسخه‌های بتا اضافی در صورت نیاز برای آزمایش، با انتشار نهایی PostgreSQL 16 در اواخر سال ۲۰۲۳.

همچنین در PostgreSQL 16:

  • پشتیبانی برای تفویض اعتبار Kerberos اضافه شده است و به برنامه‌های افزودنی مانند postgres_fdw و dblink اجازه می‌دهد از اعتبارنامه‌های احراز هویت شده برای اتصال به سرویس‌های دیگر استفاده کنند. پارامترهای اتصال امنیتی جدید برای مشتریان اضافه شده است. و عبارات منظم اکنون می توانند در فایل های pg_hba.conf و pg_ident.conf برای تطبیق نام کاربر و پایگاه داده استفاده شوند. PostgreSQL 16 از کلیدواژه SYSTEM_USER استاندارد SQL پشتیبانی می کند که نام کاربری و احراز هویت را برای ایجاد یک جلسه برمی گرداند.
  • PostgreSQL 16 سیستم ساخت Meson را معرفی می کند که در نهایت جایگزین Autoconf خواهد شد.
  • ویژگی های مانیتورینگ از جمله نمای pg_stat_io برای ارائه آمار IO اضافه شده است. استراتژی انجماد صفحه برای کمک به عملکرد جاروبرقی و سایر عملیات تعمیر و نگهداری بهبود یافته است. پشتیبانی عمومی از مجموعه متن نیز بهبود یافته است.
چگونه با ماشین ها صحبت کنیم: 10 راز مهندسی سریع