۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

استقرار چند ابری نباید چندان پیچیده باشد

اگر هنوز یاد نگرفته اید، چند ابری چیزی نیست که بتوانید آن را بال کنید. اکنون شرکت هایی که در وهله اول برنامه های محکمی انجام نداده اند به راه حل های واقعی نیاز دارند.

اگر هنوز یاد نگرفته اید، چند ابری چیزی نیست که بتوانید آن را بال کنید. اکنون شرکت هایی که در وهله اول برنامه های محکمی انجام نداده اند به راه حل های واقعی نیاز دارند.

طبق گزارشی که توسط SAS با عنوان “A Silver Lining from Every Cloud” حمایت می شود، اکثر تصمیم گیرندگان در شرکت در بریتانیا و ایرلند با چالش هایی چون داشتن داده در چندین ابر مواجه هستند (معروف به چند ابری) .

این گزارش بر مشکلاتی که شرکت‌ها با آن‌ها مواجه می‌شوند تمرکز دارد، در حالی که برای ذخیره داده‌های تجاری و اجرای برنامه‌ها به چندین پلتفرم ابری عمومی و خصوصی وابسته هستند. شایع ترین شکایت ها دقت ضعیف، هزینه های بالا و سرعت پایین است. به عبارت دیگر، چند ابری اوضاع را بهتر نمی کند.

در این گزارش بیش از ۲۰۰ تصمیم گیرنده در زمینه داده، تجزیه و تحلیل و خدمات ابری از شرکت هایی با بیش از ۳۰۰۰ کارمند مورد بررسی قرار گرفت. من تصور می کنم که پاسخ ها با سایر بازارها در اروپا، ایالات متحده و آسیا قابل مقایسه هستند.

توجه: به یاد داشته باشید که وقتی شرکت حامی گزارش راه حلی برای مشکلات ذکر شده در گزارش می فروشد، ممکن است سوگیری وجود داشته باشد.

8 فریمورک جاوا برای دنیای ابری

توسل به حقه

این گزارش نشان می دهد که به طور متوسط، سازمان ها در سه ابر خصوصی فعالیت می کنند. نزدیک به نیمی (۴۲٪) به حداقل دو ارائه دهنده ابر عمومی متکی هستند. این ها میزبان برنامه های تجاری، تجزیه و تحلیل، و داده های تجاری هستند.

شرکت‌ها مشکلاتی مانند پاسخ‌های متعدد به یک سؤال را بسته به محل قرارگیری داده‌های ابری (۶۴%)، هزینه‌های بالا (۶۴%) و تأخیر در بدست آوردن بینش از داده‌ها (۶۰%) گزارش کردند. خوب نیست.

کسانی که از داده ها استفاده می کنند، ترفندهایی برای دور زدن محدودیت ها پیدا کرده اند. یک ترفند محبوب این است که عکس های فوری معمولی از داده ها را به یک پایگاه داده مشترک بکشید. همچنین، ۷۰٪ از پلتفرم های تحلیلی مختلف در هر ابر استفاده می کنند و باید پاسخ ها را ادغام کنند، که اغلب منجر به داده های اشتباه و اتلاف وقت می شود. مردم باید یاد بگیرند که به چه چیزی می توانند اعتماد کنند و به چه چیزی نمی توانند اعتماد کنند و سپس میکروسیستم هایی را پیرامون داده های ناکارآمد ایجاد کنند تا کارهای خود را انجام دهند.

معایب معماری میکروسرویس ها

نتیجه همه این ترفندها مجموعه ای از پلتفرم های داده است که باید بهتر یکپارچه شوند. همه این مشکلات، ناراحتی‌ها و راه‌حل‌ها به احتمال زیاد ناشی از عدم وجود برنامه قبل از انتقال داده‌ها به پلتفرم‌های ابری است. با توجه به اینکه سال‌هاست با فقدان برنامه‌ریزی مناسب مواجه بوده‌ایم، بیشتر اینها باید انتظار می‌رفت.

این علم موشکی نیست

راه‌حل این مشکلات حذف یک استقرار پیچیده ابری نیست است. در واقع، با توجه به مزایایی که multicloud می تواند به همراه داشته باشد (صرفه جویی در هزینه و توانایی استفاده از بهترین راه حل ها)، اغلب انتخاب درستی است. چیزی که شرکت ها را با مشکل مواجه می کند فقدان یک برنامه واقعی است که بیان می کند آنها کجا و چگونه همه داده های تجاری را ذخیره، ایمن، دسترسی، مدیریت و استفاده می کنند، صرف نظر از اینکه کجا هستند. فشار دادن داده‌های موجودی به یک پلتفرم ابری و انتظار کارایی کافی نیست.

ما در اینجا فقط پیچیدگی داده ها را در نظر می گیریم. مسائل دیگری نیز وجود دارد، از جمله دسترسی به عملکردها یا خدمات برنامه و ایمن سازی همه سیستم ها در همه پلتفرم ها. داده‌ها معمولاً جایی است که شرکت‌ها ابتدا مشکلات را می‌بینند، اما سایر موارد نیز باید مورد توجه قرار گیرند.

آیا آمازون الکسا موفق است؟

یک طرح جامع یک داستان دسترسی کامل به داده را بیان می کند و شامل خدمات مجازی سازی داده است که می تواند استقرار داده های پیچیده را برای کاربران تجاری و برنامه های کاربردی قابل استفاده تر کند. همچنین با استفاده از لایه نرم افزاری که می تواند پیچیدگی را با انتزاع و اتوماسیون کاهش دهد، امنیت و انطباق داده ها را فعال می کند. ذخیره سازی ساده داده تنها بخش کوچکی از راه حلی است که باید در نظر بگیرید.

احتمالاً شرکت‌ها همچنان با استفاده از داده‌های پیچیده و ناکارآمد، از جمله امنیت، حاکمیت و انطباق، مبارزه خواهند کرد. این امر باعث ایجاد تغییرات مورد نیاز پس از این واقعیت می شود، از جمله ارزیابی مجدد یکپارچه سازی داده ها، امنیت داده ها و راه حل های اتصال داده ها. متأسفانه، این مانند تعویض لاستیک در کامیونی است که در حال غلتیدن در جاده است. این فرآیند مخرب، مخاطره آمیز و دو برابر هزینه خواهد بود. از هم اکنون باید در مورد برنامه ریزی فناوری بسیار فعال تر عمل کنیم.