۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

Svelte 4 ردپای کد، خروجی کامپایل شده را کوچک می کند

ارتقا اندازه بسته Svelte را تا 75% کاهش می دهد، کد هیدراتاسیون کوچکتر و سریعتر تولید می کند و زمینه را برای Svelte 5 فراهم می کند.

ارتقا اندازه بسته Svelte را تا ۷۵% کاهش می دهد، کد هیدراتاسیون کوچکتر و سریعتر تولید می کند و زمینه را برای Svelte 5 فراهم می کند.

بیش از چهار سال پس از ورود Svelte 3، Svelte 4 اکنون در دسترس است و برای عملکرد بهتر، آبرسانی کد کوچکتر و سریعتر را ارائه می دهد.

Svelte 4 اندازه بسته Svelte را تقریباً ۷۵٪ کاهش می دهد، از ۱۰.۶MB به ۲.۸MB، به معنی انتظار کمتر در npm install. این امر به ویژه برای کاربران Svelte REPL، کاربران با اتصال محدود، و کاربرانی که را بارگیری می کنند قابل توجه خواهد بود. تیم Svelte گفت: Learn.svelte.dev تجربه یادگیری تعاملی برای اولین بار. کاربران SvelteKit می توانند با بررسی پوشه .svelte-kit/output/client/_app/immutable/nodes، انقباض خروجی کامپایل شده را مشاهده کنند.

5 روش برای بهبود صفحات گسترده برای گردش کار کسب و کار

پیشرفت‌های دیگر در Svelte 4 شامل تجربه نویسندگی سازگارتر و بصری‌تر است: |local اکنون پیش‌فرض تراکنش‌ها است تا از مسدود کردن انتقال صفحه توسط انیمیشن‌ها جلوگیری شود، نوشتن پیش‌پردازنده‌ها آسان‌تر است، و تعدادی اصلاحات. استفاده از CSP (خط مشی امنیت محتوا) را آسان‌تر کنید. علاوه بر این، تعداد وابستگی‌ها در Svelte از ۶۱ به ۱۶ کاهش یافته است که منجر به دانلود سریع‌تر و حساسیت کمتر به حملات زنجیره تامین می‌شود. تعداد وابستگی ها در SvelteKit نیز اندکی کاهش یافته است.

Go 1.20 پیش‌نمایش بهینه‌سازی هدایت‌شده پروفایل را نشان می‌دهد

Svelte 4 که عمدتاً به عنوان یک نسخه تعمیر و نگهداری توصیف می‌شود، به‌روزرسانی شده است تا از پیشرفت‌های Node.js و APIهای مرورگر استفاده کند. تیم Svelte گفت که Svelte 4 زمینه را برای نسل بعدی Svelte فراهم می کند تا با نام Svelte 5 عرضه شود. a> Svelte 5 بازنویسی کامپایلر و زمان اجرا خواهد بود و بهبود عملکرد و ویژگی‌های جدید عمده را ارائه می‌دهد.

Deno مدیریت وابستگی را با JSR تقویت می کند

Svelte به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که با استفاده از HTML، CSS، جاوا اسکریپت و کامپایلر Svelte رابط های وب را جمع آوری کنند. تیم Svelte گفت که اکثر برنامه ها و کتابخانه های سازگار با Svelte 3 باید با Svelte 4 سازگار باشند.

Svelte را می توان به صورت محلی از طریق NPM نصب کرد:

npm create svelte@latest

برنامه‌نویسان همچنین می‌توانند Svelte 4 را در امتحان کنند StackBlitz.