۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

JetBrains IDE ها را برای جاوا، جاوا اسکریپت، روبی به روز می کند

بهبودهای IDEهای IntelliJ IDEA، WebStorm، و RubyMine از بزرگنمایی و ناوبری روانتر تا تکمیل سریعتر کد، وضوح وابستگی و تعهدات Git را شامل می شود.

بهبودهای IDEهای IntelliJ IDEA، WebStorm، و RubyMine از بزرگنمایی و ناوبری روانتر تا تکمیل سریعتر کد، وضوح وابستگی و تعهدات Git را شامل می شود.

JetBrains نسخه‌های جدیدی از IntelliJ IDEA، WebStorm، و RubyMine خود را به ترتیب برای توسعه Java، JavaScript و Ruby/Rails منتشر کرده است. ارتقاءها شامل بهبودهایی از اصلاحات رابط کاربری تا وارد کردن سریعتر Maven در IntelliJ، پشتیبانی Astro در WebStorm و تکمیل سریعتر کد در RubyMine هستند.

IntelliJ IDEA، WebStorm، و RubyMine در jetbrains.com در دسترس هستند. هر سه ارتقاء که این هفته رونمایی شدند، دارای نسخه ۲۰۲۳.۱ هستند.

IntelliJ IDEA 2023.1، آخرین نسخه IDE JetBrains برای Java و Kotlin، دارای تعدادی بهبود رابط کاربری است که در حال حاضر در نسخه بتا هستند. اینها شامل یک حالت فشرده جدید است که ظاهر و احساس یکپارچه‌تر را ارائه می‌دهد، همراه با یک گزینه جدید برای تقسیم عمودی ناحیه پنجره ابزار (و همچنان پنجره‌ها را مانند رابط کاربری قدیمی مرتب کنید). ویجت Run نیز به گونه ای بازسازی شده است که کمتر مزاحم باشد.

جاوا اسکریپت واکنشی با انتشار پایدار

به‌علاوه، تجربه راه‌اندازی IntelliJ IDEA با اجرای فایل‌های اسکن برای فهرست‌بندی در حالت هوشمند بهبود یافته است. وارد کردن پروژه‌ها از ابزار ساخت Maven نیز سریع‌تر است، به لطف بهینه‌سازی تفکیک وابستگی و بازکاری فرآیندهای وارد کردن و پیکربندی جنبه‌ها. فرآیند commit نیز از طریق بازنگری در رفتار بررسی‌های commit برای Git و Mercurial سریع‌تر انجام شده است.

در همین حال، نسخه IntelliJ Ultimate اکنون از ناوبری برای تطبیق‌های امنیتی Spring و نگاشت‌های درخواست پشتیبانی می‌کند.

WebStorm 2023.1، ارتقاء IDE شرکت برای توسعه JavaScript و TypeScript، پشتیبانی از چارچوب وب Astro را از طریق افزونه از JetBrains Marketplace. Astro برنامه های وب را در بالای چارچوب های رابط کاربری محبوب مانند React، Preact، Vue و Svelte تولید می کند. برای چارچوب وب Angular، WebStorm به‌طور خودکار هنگام تکمیل کد زمانی که یک توسعه‌دهنده با قالب‌های Angular کار می‌کند، یک واردات برای نمادهای جهانی و صادر شده به مؤلفه‌ها اضافه می‌کند. IDE همچنین از دستورالعمل Angular 14 NgOptimizedImage پشتیبانی می کند که عملکرد بارگذاری تصویر را بهبود می بخشد.

مایکروسافت Blazor SortableJS را برای لیست های کشیدن و رها کردن اضافه می کند

WebStorm 2023.1 پشتیبانی از TypeScript در قالب‌های Vue، گزینه‌های پیکربندی برای Tailwind CSS مانند تکمیل نام کلاس سفارشی، و بزرگ‌نمایی کامل IDE را اضافه می‌کند که اندازه همه عناصر رابط کاربری را به‌طور همزمان افزایش یا کاهش می‌دهد. پیشرفت‌های یکپارچه‌سازی کنترل نسخه شامل بررسی سریع‌تر پس‌زمینه و گردش کار بررسی کد بهبودیافته برای GitHub است.

طراحی پشتی انعطاف پذیر با GraphQL به پایان می رسد

با RubyMine 2023.1، IDE JetBrains برای توسعه Ruby و Ruby on Rails، اکنون از تکمیل turbo-rails در Rails 7 و Data.define در Ruby پشتیبانی می کند. ۳.۲. به گفته JetBrains، عملکرد و مصرف حافظه بهینه شده است و سرعت تکمیل کد تقریباً دو برابر شده است. یک ابزار همگام سازی داخلی جدید برای کار بر روی WSL (زیر سیستم ویندوز برای لینوکس) بهینه شده است. ادغام Docker نیز بهبود یافته است.

ارتقاء RubyMine همچنین از گزینه‌های پیکربندی Astro و Tailwind CSS پشتیبانی می‌کند و ناوبری و کار با زمینه‌ها و نمونه‌های مشترک در RSpec را بهبود می‌بخشد. در همین حال، ردپای IDE در حال حاضر هنگام کار با پروژه های بزرگتر به طور قابل توجهی کوچکتر است.