آخرین بهروزرسانی چارچوب رابط کاربری متقابل پلتفرم گوگل، ایمپلر را به رندرگر گرافیکی پیشفرض در iOS تبدیل کرده و اسکرول دو بعدی را معرفی میکند.
Flutter، چارچوب متن باز Google برای توسعه رابط کاربری چند پلتفرمی، گرافیک سریعتر و پیمایش دوبعدی را با آخرین نسخه، Flutter 3.13، ۱۶ اوت معرفی شد.
بهبودهای رندر گرافیکی جدید Impeller عملکرد رندر را در iOS افزایش می دهد و تأخیر کمتر و میانگین توان بالاتر را ارائه می دهد. Impeller اکنون در پیش نمایش برای macOS در دسترس است و قبلاً به طور پیش فرض برای iOS روشن شده است. هنوز هیچ دوره پیشنمایش رسمی برای Impeller در Android تعیین نشده است، اما پیشبینی میشود اواخر امسال باشد.
Flutter 3.13 شامل پایهای برای ساخت ویجتهایی است که در دو بعدی حرکت میکنند. این شامل کلاسهایی است که باید با آنها بسازید، مانند ChildVicinity، که موقعیت نسبی کودکان را در دو بعد نشان میدهد، و TwoDimensionalChildDelegate. اسکرول دو بعدی با تعاملات جدیدی از جمله پیمایش مورب همراه است. علاوه بر این، برشهای جدید به توسعهدهندگان اجازه میدهند تا جلوههای اسکرول منحصربهفرد را بسازند. به عنوان مثال، SliverMainAxisGroup و SliverCrossAxisGroup از مرتب کردن چندین برش با هم پشتیبانی می کنند.
با بهبود پشتیبانی از دستگاههای تاشو، Flutter 3.13 یک موتور API برای بازیابی ویژگیهای نمایشگر اضافه میکند. یک گیرنده جدید FlutterView.display یک شی Display را برمیگرداند که اندازه فیزیکی، نسبت پیکسل دستگاه و نرخ تازهسازی نمایشگر را گزارش میکند.
بهبود چارچوب مواد برای ارائه سازگاری بیشتر پلت فرم، سفارشی سازی بیشتر و قابلیت های جدید انجام شده است. اکنون سفارشی کردن طراحی ویجت های Material آسان تر است. برای مثال، اکنون توسعهدهندگان میتوانند از ویژگی خطا برای InputDecoration برای سفارشی کردن ویجت خطای نمایش داده شده در فیلدهای متنی استفاده کنند.
Flutter 3.13 همچنین شامل Dart 3.1، دارای بهروزرسانیهای جزئی و تنظیمات API برای استفاده بیشتر از اصلاحکنندههای کلاس معرفیشده در Dart 3.0. Flutter 3.13 به دنبال Flutter 3.10 است که در ماه می منتشر شد. دستورالعملهای نصب Flutter را میتوانید در وبسایت پروژه پیدا کنید.
پست های مرتبط
Flutter 3.13 سرعت رندر در iOS
Flutter 3.13 سرعت رندر در iOS
Flutter 3.13 سرعت رندر در iOS