استارت آپ مستقر در سانفرانسیسکو توانایی Snowflake را برای ارائه همکاری داده ای امن در بین شرکت های مشتری تقویت می کند.
شرکت انبار داده مبتنی بر فضای ابری Snowflake روز سه شنبه قصد خود را برای به دست آوردن ارائهدهنده نرمافزار اشتراکگذاری داده امن LeapYear Technologies در تلاش برای تقویت قابلیتهای اتاق تمیز داده خود اعلام کرد.
اتاق تمیز داده چیست؟
اتاقهای تمیز دادهها چارچوبهای نرمافزاری هستند که به سازمانهای مختلف اجازه میدهند تا در تجزیه و تحلیل دادهها با اجازه دادن به چندین طرف برای تجزیه و تحلیل مجموعه دادهها بدون افشای دادههای خام به یکدیگر، همکاری کنند.
“برای پیشبرد ماموریت خود در بسیج داده های جهان – از جمله برخی از حساس ترین داده ها – Snowflake قصد خود را برای به دست آوردن LeapYear، یک پلت فرم حریم خصوصی متمایز، و آوردن تیم LeapYear و فن آوری به Snowflake برای کمک به مشتریان خود اعلام کرده است. کارل پری، مدیر مدیریت محصول در Snowflake، در یک پست وبلاگ.
حریم خصوصی دیفرانسیل امکان اشتراک گذاری امن داده ها را فراهم می کند
حریم خصوصی دیفرانسیل اصطلاحی است که برای توصیف سیستمهایی استفاده میشود که به کاربران امکان میدهد اطلاعات مربوط به یک مجموعه داده را با توصیف الگوهایی در مجموعه دادهها به اشتراک بگذارند، بدون اینکه اطلاعات فردی یا شخصی قابل شناسایی را به اشتراک بگذارند.
پری نوشت: افزودن پلتفرم حریم خصوصی دیفرانسیل LeapYear به Snowflake، پیشنهادات اتاق جهانی Cean آن را افزایش خواهد داد.
اتاق تمیز دادهها به دلیل قوانین حفظ حریم خصوصی دادهها مانند GDPR اتحادیه اروپا، زیرا این چارچوبهای نرمافزاری به شرکتها این امکان را میدهد تا با همکاری و تجزیه و تحلیل دادههای مصرفکننده در حالی که همچنان با مقررات مطابقت دارند، همکاری کنند.
یکی دیگر از دلایل محبوبیت روزافزون اتاقهای تمیز داده این است که به شرکتها توانایی تجزیه و تحلیل حجم زیادی از دادههای انبوه را میدهند.
پری نوشت: «رهبران در صنعت رسانه و تبلیغات، مانند Disney، NBCUniversal، Acxiom، OpenAP، و Roku از Snowflake Global Data Clean Rooms برای باز کردن فرصتهای همکاری ایمن و قابل بازرسی در بین سازمانها استفاده میکنند. این همچنین فرصتهای همکاری جدیدی را برای سازمانها در سایر صنایع، مانند خردهفروشی و CPG [کالاهای بستهبندی مصرفکننده، باز کرده است.»
بر اساس دادههای تحقیقات بازار شفافیت نشان می دهد.
چندین شرکت دیگر، از جمله AWS، Microsoft، Google و Databricks نیز قابلیتهای اتاق تمیز را ارائه میدهند.
نیت خرید LeapYear تنها یک ماه پس از موافقت Snowflake با خرید ارائهدهنده پلتفرم پیشبینی سریهای زمانی مبتنی بر هوش مصنوعی Myst AI صورت میگیرد که تعداد خرید شرکت را در سه سال به هفت شرکت رساند. p>
در آگوست ۲۰۲۲، پلتفرم تجزیه و تحلیل اسناد مبتنی بر هوش مصنوعی، Applica، مستقر در لهستان را خریداری کرد تا به شرکتها در مدیریت دادههای بدون ساختار کمک کند.
سایر خریدها عبارتند از: Streamlit (مارس ۲۰۲۲)، شرکت نرم افزار سفارشی لهستانی Pragmatists (ژانویه ۲۰۲۲)، استودیوی توسعه محصولات دیجیتال لهستانی Polidea (فوریه ۲۰۲۱)، و شرکت کانادایی ناشناس سازی داده ها CryptoNumerics (ژوئیه ۲۰۲۰).
LeapYear Technologies مستقر در سانفرانسیسکو، که در سال ۲۰۱۴ توسط کریستوفر هوکن بروشت، کولتون جانگ و ایشان نورکار تأسیس شد، تا به امروز ۵۳.۲ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است. سرمایه گذاران این شرکت شامل شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر مانند Bain Capital و Lightspeed هستند.
پری نوشت:
به عنوان بخشی از این خرید، انتظار میرود تیم LeapYear به Snowflake بپیوندد.
پست های مرتبط
Snowflake برای به دست آوردن LeapYear برای تقویت توانایی های اتاق تمیز داده ها
Snowflake برای به دست آوردن LeapYear برای تقویت توانایی های اتاق تمیز داده ها
Snowflake برای به دست آوردن LeapYear برای تقویت توانایی های اتاق تمیز داده ها