۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

Grafana Labs Phlare، Faro برای ساده سازی پروفایل، قابلیت مشاهده برنامه

Grafana Labs دو محصول جدید Phlare و Faro را به مجموعه قابلیت مشاهده خود اضافه می کند تا پروفایل زیرساخت و قابلیت مشاهده برنامه را بهینه کند.

Grafana Labs دو محصول جدید Phlare و Faro را به مجموعه قابلیت مشاهده خود اضافه می کند تا پروفایل زیرساخت و قابلیت مشاهده برنامه را بهینه کند.

در مواجهه با بادهای معکوس اقتصادی، در حالی که شرکت‌ها به دنبال متعادل کردن رویکرد محتاطانه برای هزینه‌های فناوری اطلاعات و تلاش‌ها برای دستیابی به برتری عملیاتی هستند، Grafana Labs ارائه‌دهنده پلت‌فرم تجسم داده‌های منبع باز روز چهارشنبه گفت که در حال افزودن دو محصول جدید است: Phlare و Faro—به پشته قابلیت مشاهده آن برای بهینه سازی پروفایل زیرساخت و قابلیت مشاهده برنامه.

Grafana Labs یک مجموعه قابلیت مشاهده را از طریق Grafana Cloud مدیریت شده و Grafana Enterprise Stack خود مدیریت شده ارائه می دهد – هر دو دارای معیارهای مقیاس پذیر (Grafana Mimir)، گزارش ها (Grafana Loki) و ردیابی (Grafana Tempo) .

علاوه بر پایگاه داده جدید پروفایل برنامه Phlare و نرم‌افزار مانیتورینگ جلویی وب فارو، این شرکت همچنین به‌روزرسانی‌هایی را برای Mimir، Loki و Tempo اعلام کرد.

مشاهده پذیری، که در طول همه گیری همه گیر با تلاش شرکت ها برای انتقال عملیات خود به فضای ابری، اهمیت بیشتری پیدا کرد، یک اصطلاح نسبتاً جدید در فناوری اطلاعات است که برای توصیف وظیفه نظارت بر برنامه های کاربردی سازمانی، جریان داده ها و زیرساخت توزیع شده.

سیستم‌هایی که قابلیت مشاهده را ارائه می‌دهند، فراتر از برنامه‌های نظارت بر عملکرد قبلی برنامه (APM) هستند و نمای کلی سطح بالایی از زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و همچنین معیارهای دانه‌بندی را ارائه می‌دهند تا برنامه، شبکه، داده کارآمد، و مدیریت امنیت.

طبق  گزارش منتشر شده توسط شرکت APM New Relic، بیش از ۹۴٪ از ۱۳۰۰ پاسخ دهندگان در سراسر شرکت ها در ۱۶ کشور گفتند که مشاهده پذیری، که گاهی به عنوان  O11y شناخته می شود، برای موفقیت نقش آنها حیاتی است. علاوه بر این، بیش از ۸۰ درصد از مدیران C-suite که در نظرسنجی شرکت کردند، گفتند که انتظار دارند بودجه قابل مشاهده خود را افزایش دهند.

آیا آماده استقرار مداوم در CI/CD هستید؟

براساس یک گزارش تحقیق منتشر شده توسط گزارش – ارائه دهنده برنامه مدیریت LogDNA، با این حال، ۷۵٪ از شرکت های پاسخ دهنده، علیرغم سرمایه گذاری های قابل توجه در ابزار، هنوز برای دستیابی به قابلیت مشاهده واقعی در تلاش هستند.

این مطالعه که از ۲۰۰ متخصص ارشد مهندسی در سراسر ایالات متحده مورد نظرسنجی قرار گرفت، نشان داد که دو سوم سازمان‌ها در حال حاضر سالانه ۱۰۰۰۰۰ دلار یا بیشتر را صرف ابزارهای مشاهده‌پذیری می‌کنند که ۳۸ درصد آنها سالانه ۳۰۰۰۰۰ دلار یا بیشتر هزینه می‌کنند.

هدف Grafana Phlare بهینه سازی عملکرد، هزینه

است

برای کمک به شرکت‌ها در درک استفاده از منابع یک برنامه یا برنامه، که به نوبه خود می‌تواند به بهینه‌سازی عملکرد و هزینه کمک کند، گرافانا اکنون یک پایگاه داده نمایه‌سازی پیوسته به نام Phlare ارائه می‌دهد.

پروفایل‌سازی، که می‌تواند به‌عنوان گونه‌ای از تجزیه و تحلیل کد پویا توصیف شود، عموماً برای جمع‌آوری داده‌های عملکرد برای تجزیه و تحلیل عمیق‌تر استفاده می‌شود تا هر مشکلی از نظر تأخیر پرس و جو یا تأخیر فرآیند مرتب شود.

این شرکت در بیانیه‌ای گفت: «اطلاعات مربوط به استفاده از منابع در فواصل زمانی منظم در کل زیرساخت محاسباتی جمع‌آوری می‌شود و به‌عنوان داده‌های سری زمانی ذخیره می‌شود که می‌توان برای تجزیه و تحلیل عمیق‌تر جستجو کرد.

این شرکت گفت که منطق این است که بتوانیم با تغییر محیط های فناوری اطلاعات، بینش عمیق تری در مورد سربار IT بدست آوریم، و افزود که نمایه سازی مستمر می تواند به عنوان چهارمین رکن مشاهده پذیری پس از ردیابی ها، گزارش ها و معیارها در نظر گرفته شود.

7 راه برای کاهش هزینه ها با چابک و توسعه

به گفته این شرکت، پایگاه داده نمایه سازی به کاربران سازمانی اجازه می دهد تا داده های نمایه را در کنار معیارها، گزارش ها و ردیابی ها و همچنین داده های منابع داده متفاوت را تجسم کنند.

فارو سلامت برنامه های وب را بررسی می کند

به منظور کمک به شرکت‌ها در نظارت بر سلامت برنامه‌های کاربردی وب خود، Grafana Labs همچنین Faro را معرفی کرده است، یک پروژه منبع باز که به کاربران سازمانی امکان می‌دهد داده‌های مربوط به سلامت قسمت جلویی برنامه‌های وب خود را جمع‌آوری کنند.

فارو که در قالب یک کیت توسعه نرم‌افزار وب قابل تنظیم (SDK) ارائه می‌شود، می‌تواند برای گرفتن سیگنال‌های مشاهده‌پذیری استفاده شود، و افزود که این سیگنال‌های تله‌متری می‌توانند برای ارتباط با انتهای برنامه کاربردی استفاده شوند. و داده های زیرساخت آن.

فارو، که در حال حاضر در نسخه بتا خصوصی است، تحت پیشنهاد مشاهده‌پذیری مدیریت‌شده این شرکت، Grafana Cloud، ارائه می‌شود.

به‌روزرسانی‌های پشته Loki، Grafana، Tempo، Mirmir

Mirmir آزمایشگاه گرافانا، که پیشنهادی برای گرفتن و تجسم معیارها برای یک محیط فناوری اطلاعات در یک شرکت است، به‌روزرسانی شده است تا از دریافت داده‌ها از پیشنهادات مشاهده‌پذیری شخص ثالث مانند Influx، Datadog، Graphite و همچنین معیارهای OpenTelemetry پشتیبانی کند. این شرکت گفت، و افزود که داده ها را می توان با استفاده از PromQL – زبان جستجوی Prometheus، که برای منبع باز Prometheus پایگاه داده سری زمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

در به‌روزرسانی ارائه لاگ‌های خود، Loki، Grafana Labs همچنین گفت که در حال جایگزینی قالب قدیمی با طراحی جدید مبتنی بر پرومتئوس است. به گفته شرکت، فرمت جدید، که به طور کلی در نسخه ۲.۷ آینده در دسترس خواهد بود، ۷۵ درصد فضای کمتری را روی دیسک اشغال می کند، می توان به طور موثرتری به آن دسترسی داشت و اجرای پرس و جوی موازی بیشتر را امکان پذیر می کند.

شما خیلی دیر برنامه ریزی ابری انجام می دهید

علاوه بر قالب جدید، آزمایشگاه‌های Grafana به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا گزارش‌ها را با انتقال آنها به یک ذخیره‌سازی شی در AWS، Azure یا GCP برای ذخیره‌سازی طولانی‌مدت ذخیره کنند تا مطابق با دستورالعمل‌های نظارتی مطابقت داشته باشند.

شرکت گفت:

این گزارش‌ها را می‌توان با استفاده از LogCLI، یک رابط خط فرمان، یا با اجرای نمونه Loki یک شرکت بدون هزینه اضافی برای دریافت مجدد داده‌ها در Grafana Cloud جستجو کرد.

Grafana آزمایش عملکرد، قابلیت مشاهده را ترکیب می کند

در تلاشی برای ترکیب قابلیت مشاهده با آزمایش عملکرد، آزمایشگاه گرافانا روز چهارشنبه گفت که در حال معرفی یک پیشنهاد جدید با نام Tempo x k6 Cloud است.

k6، که سال گذشته توسط Grafana خریداری شد، یک چارچوب متن باز برای توسعه دهندگان ارائه می دهد و به گونه ای طراحی شده است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد قابلیت استفاده و عملکرد برنامه ها را آزمایش کنند. این شامل یک رابط خط فرمان برای اجرای اسکریپت ها و داشبورد برای نظارت بر نتایج آزمایش است.

به گفته این شرکت، پیشنهاد جدید به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که اجرای آزمایشی k6 را با داده های ردیابی سمت سرور از Tempo عیب یابی کنند.

«متریک‌ها در زمان واقعی با جمع‌آوری داده‌های ردیابی داخلی شما ایجاد می‌شوند و با داده‌های اجرای آزمایشی k6 مرتبط می‌شوند. سپس می‌توانید این معیارها را با APIهای Prometheus و PromQL پرس و جو کنید.