۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

توسعه‌دهندگان برای انعطاف‌پذیری، پشته فناوری در دنیای کاری ترکیبی ارزش قائل هستند

آخرین نظرسنجی توسعه‌دهندگان Stack Overflow نشان می‌دهد که بیشتر توسعه‌دهندگان از راه دور کار می‌کنند و از یک محیط کاری انعطاف‌پذیر که در آن می‌توانند از فناوری‌های مورد علاقه خود استفاده کنند، طرفدار دارند.

آخرین نظرسنجی توسعه‌دهندگان Stack Overflow نشان می‌دهد که بیشتر توسعه‌دهندگان از راه دور کار می‌کنند و از یک محیط کاری انعطاف‌پذیر که در آن می‌توانند از فناوری‌های مورد علاقه خود استفاده کنند، طرفدار دارند.

بر اساس ۷۰۰۰۰ توسعه‌دهنده‌ای که به نظرسنجی توسعه‌دهنده Stack Overflow در می ۲۰۲۲ پاسخ دادند، اکثر توسعه‌دهندگان نرم‌افزار اکنون حداقل برخی اوقات از راه دور کار می‌کنند، و انعطاف‌پذیری بیش از هر زمان دیگری ارزشمند است.

برنامه‌های کلیدی گزارش شامل بینش‌هایی در مورد تغییر اولویت‌های توسعه‌دهنده در محل کار و مهندسین فناوری‌هایی است که بیشتر از پروژه‌هایشان دوست دارند و از آنها متنفرند.

قوانین جدید برای استخدام و حفظ برنامه‌نویس

تیم‌های توسعه‌دهنده مجبور شدند در سال ۲۰۲۰ کاملاً از راه دور بروند، و بسیاری هنوز درگیر این هستند که چگونه بر عادات کاری آنها تأثیر گذاشته است. امسال، ۸۵ درصد از توسعه دهندگان می گویند که سازمان های آنها حداقل تا حدی از راه دور هستند و تقریباً ۴۳ درصد بین سازمان های کاملاً از راه دور و سازمان های ترکیبی تقسیم شده است. سازمان‌های سازمانی بزرگ با ۵۱% به احتمال زیاد ترکیبی از راه دور کاملاً از راه دور هستند.

پراشانت چاندراسکار، مدیر عامل Stack Overflow، “جهان تصمیم گرفته است که ترکیبی و از راه دور باشد، با توجه به داده هایی که دیده ام که قطار یک طرفه ای است که ایستگاه را ترک کرده است، اعتماد زیادی دارم.” به InfoWorld گفت.

Nutanix برنامه شریک هوش مصنوعی، GPT-in-a-Box 2.0 را معرفی کرد

Chandrasekar می‌گوید که انعطاف‌پذیری و توسعه‌دهندگان پشته فناوری که با آن‌ها کار می‌کنند، مهم‌ترین عواملی هستند که در شادی کلی در کار نقش دارند. او گفت: «بسیاری از توسعه دهندگان به دلیل پشته فناوری که با آن کار خواهند کرد، از فرآیند استخدام خارج می شوند.

تعداد توسعه دهندگان حرفه ای که به طور مستقل به کار گرفته می شوند نیز امسال به ۱۷ درصد افزایش یافت که نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش داشت.

فرهنگ سازمانی نیز در حال تغییر است و تکنیک های بومی ابری در میان پاسخ دهندگان نظرسنجی Stack Overflow جا افتاده است. اکثر توسعه‌دهندگان حرفه‌ای (۷۰%) اکنون از نوعی CI/CD استفاده می‌کنند و ۶۰% دارای عملکرد اختصاصی devops هستند. با این حال، تنها ۳۸٪ از پاسخ دهندگان یک درگاه توسعه دهنده داخلی برای یافتن ابزارها و خدمات مورد نیاز خود دارند. تنها ۱۶ درصد از سازمان‌ها از تکنیک‌های منبع داخلی برای اشتراک‌گذاری کد و دانش استفاده می‌کنند.

توسعه دهندگان فن آوری ها را دوست دارند و از آن متنفرند

جاوا اسکریپت همچنان محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی در میان پاسخ‌دهندگان Stack Overflow است که توسط ۶۸ درصد از ۵۳۰۰۰ توسعه‌دهنده حرفه‌ای که به این سؤال پاسخ داده‌اند استفاده می‌کنند.

چارچوب وب Astro قوانین ممیزی دسترسی را اضافه می کند

در حالی که جاوا اسکریپت محبوب است، محبوب ترین زبان نیست. این جایزه برای هفتمین سال متوالی به Rust تعلق گرفت و ۸۷% از پاسخ دهندگان گفتند که می خواهند به استفاده از آن ادامه دهند.

فریم ورک‌های

جاوا اسکریپت مانند Node و React جایگاه خود را به عنوان پرکاربردترین چارچوب‌های وب، با ترکیب ۹۰ درصد استفاده در میان توسعه‌دهندگان حرفه‌ای، حفظ کردند. در جای دیگر، Phoenix از Svelte به عنوان محبوب ترین چارچوب وب پیشی گرفت، در حالی که Angular.js مخوف ترین باقی مانده است، و React.js< /a> بیشترین درخواست.

این یک دنیای چند ابری است

AWS همچنان پرکاربردترین پلتفرم ابری در میان ۴۴۰۰۰ توسعه‌دهنده حرفه‌ای است که به این سؤال پاسخ داده‌اند، با ۵۵ درصد از پاسخ‌دهندگان. Microsoft Azure (۳۰%) و Google Cloud Platform (۲۶%) در ردیف بعدی قرار دارند.

Chandrasekar گفت: “این یک دنیای چند ابری است و بسیاری از توسعه دهندگان AWS در حال یادگیری در مورد GCP یا Azure هستند و سوالات زیادی در مورد آن پلتفرم ها می پرسند.”

گزینه‌های

Platform-as-a-service (PaaS) مانند Google Firebase (۲۱%) و Heroku (۱۸%) تا حدودی در بین پاسخ‌دهندگان محبوب بودند، اما کمتر بودند محبوبیت توسعه دهندگان حرفه ای نسبت به کسانی که کدنویسی می آموزند. برای توسعه دهندگان جدیدتر، Heroku با ۳۵% محبوب ترین پلتفرم کلی است و پس از آن Firebase با ۳۰%.

آنچه اکثر CIOهای استفاده کننده از ابر در سال 2022 می خواهند

استفاده از داکر ثابت و در حال افزایش است

به نظر می رسد

Docker در حال تجدید حیات است. استفاده در میان توسعه دهندگان حرفه ای از ۵۵٪ به ۶۹٪ در سال جاری افزایش یافت و آن را به رایج ترین ابزار مورد استفاده توسعه دهندگان حرفه ای تبدیل کرد. همچنین محبوب ترین است، با ۷۷٪ از توسعه دهندگان می گویند که آنها می خواهند به استفاده از Docker ادامه دهند. وقتی صحبت از استفاده از ابزار به میان می آید، مدیر بسته همه جا حاضر npm و پس از آن Yarn، Homebrew، و Kubernetes< قرار گرفتند. /a>.

در نهایت، Web3 هنوز توسعه‌دهندگان نرم‌افزار را درگیر کرده است، با ۳۲% از پاسخ‌دهندگان موافق، ۳۱% نامطلوب و ۲۶% بی‌تفاوت. Web3 به ایده نوظهور یک وب غیرمتمرکز اشاره دارد که در آن داده‌ها و محتوا در زنجیره‌های بلوکی ثبت می‌شوند، توکن‌سازی می‌شوند، یا مدیریت می‌شوند و در شبکه‌های توزیع‌شده همتا به همتا قابل دسترسی هستند.