۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

ویژوال استودیو در مقابل کد ویژوال استودیو: نحوه انتخاب

انتخاب بین کد ویژوال استودیو و ویژوال استودیو ممکن است به همان اندازه که به پشتیبانی زبان و ویژگی های مورد نیاز شما بستگی دارد به سبک کاری شما نیز بستگی دارد. در اینجا نحوه تصمیم گیری آمده است.

انتخاب بین کد ویژوال استودیو و ویژوال استودیو ممکن است به همان اندازه که به پشتیبانی زبان و ویژگی های مورد نیاز شما بستگی دارد به سبک کاری شما نیز بستگی دارد. در اینجا نحوه تصمیم گیری آمده است.

برای چندین دهه، وقتی صبح به سر کار می رسیدم، مایکروسافت ویژوال استودیو (یا یکی از پیشینیانش، مانند Visual C++ یا Visual InterDev) را راه اندازی می کردم، سپس چای دم می کردم و احتمالاً در یک جلسه صبحگاهی شرکت می کردم. استارتاپ پر زحمت آن وقتی چرخه‌های توسعه/تست/اشکال‌زدایی را پشت سر می‌گذاشتم، IDE را تمام روز باز نگه می‌داشتم تا از تاخیر راه‌اندازی دیگری جلوگیری کنم. وقتی روی یک پروژه ++C با ۲ میلیون خط کد کار می‌کردم، کار هر روز را با اجرای خودکار یک اسکریپت دسته‌ای شروع می‌کردم که بررسی کد و بازسازی کامل محصول را در ساعات اولیه انجام می‌داد.

به هر حال، سربار راه اندازی ویژوال استودیو طی سال ها به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. اکنون حتی در پروژه های عظیم ویژوال استودیو ۲۰۲۲ مشکلی ندارد.

در همین حال، Visual Studio Code معمولاً آنقدر سریع راه‌اندازی می‌شود که می‌توانم در چند دقیقه حتی برای پروژه‌های بزرگ سازنده باشم. معمولاً، نه همیشه، گفتم: Visual Studio Code خودش نیاز به به‌روزرسانی ماهانه دارد، و بسیاری از افزونه‌هایی که من نصب کرده‌ام اغلب به به‌روزرسانی‌های خاص خود نیاز دارند. با این حال، حتی به‌روزرسانی یک دوجین افزونه در Visual Studio Code زمان بسیار کمتری نسبت به Visual Studio برای بازسازی جداول نماد یک پروژه بزرگ C++ می‌برد.

با این وجود، انتخاب بین Visual Studio Code و Visual Studio به سادگی انتخاب بین یک ویرایشگر سبک و یک IDE سنگین وزن نیست. در حالی که کد ویژوال استودیو بسیار قابل تنظیم است، ویژوال استودیو بسیار کامل است. انتخاب شما ممکن است به همان اندازه که به پشتیبانی زبان و ویژگی های مورد نیاز شما بستگی دارد، به سبک کاری شما نیز بستگی دارد. بیایید نگاهی به قابلیت‌ها و معاوضه‌های این دو ابزار توسعه بیندازیم.

OpenAI فروشگاه GPT را راه اندازی کرد

مورد کد ویژوال استودیو

Visual Studio Code یک ویرایشگر کد منبع سبک، اما قدرتمند است که روی دسکتاپ شما اجرا می‌شود و برای Windows، macOS و Linux در دسترس است. دارای پشتیبانی داخلی برای جاوا اسکریپت، TypeScript و Node.js است و دارای اکوسیستم غنی از برنامه‌های افزودنی برای زبان‌های دیگر (مانند C++، C#، جاوا، Python، PHP، و Go ) و زمان اجرا (مانند .NET و Unity).

گذشته از ایده سبک بودن و شروع سریع، Visual Studio Code دارای IntelliSense برای متغیرها، روش‌ها و ماژول‌های وارد شده. اشکال زدایی گرافیکی؛ پرده زدن، ویرایش چند مکان نما، نکات پارامتر، و دیگر ویژگی های ویرایش قدرتمند. ناوبری کد زیبا و refactoring. و کنترل کد منبع داخلی از جمله پشتیبانی Git. بیشتر این موارد از فناوری ویژوال استودیو اقتباس شده است.

کد ویژوال استودیو مناسب با استفاده از پوسته الکترونیک، Node.js، TypeScript، و سرور زبان، و به صورت ماهانه به روز می شود. برنامه های افزودنی هر چند وقت یکبار که لازم است به روز می شوند. غنای پشتیبانی در زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف و برنامه‌های افزودنی آن‌ها متفاوت است، از برجسته‌سازی نحو ساده و تطبیق براکت تا اشکال‌زدایی و بازآفرینی. اگر سرور زبانی در دسترس نباشد، می‌توانید از طریق رنگ‌سازهای TextMate، پشتیبانی اولیه برای زبان مورد علاقه خود اضافه کنید.

کد موجود در مخزن کد ویژوال استودیو منبع باز در زیر است مجوز MIT خود محصول VS Code تحت یک مجوز استاندارد محصول مایکروسافت عرضه می‌شود، زیرا درصد کمی از Microsoft- سفارشی سازی های خاص با وجود مجوز تجاری، رایگان است.

اسکرین شات کد استودیو ویژوال

کد ویژوال استودیو در حال مشاهده کد منبع برای خودش. به پیام‌هایی (که با استفاده از اطلاعات مخزن Git ایجاد شده‌اند) توجه کنید که نویسندگان توابع و آخرین تاریخ‌های تغییر را نشان می‌دهند. همچنین به پنجره «peek» برای trackSelection() در وسط صفحه توجه کنید.

مورد ویژوال استودیو

Visual Studio (نسخه فعلی Visual Studio 2022 که ۶۴ بیتی است) IDE برتر مایکروسافت برای ویندوز و macOS است. (با این حال، توجه داشته باشید که مایکروسافت بازنشستگی ویژوال استودیو برای مک تا ۳۱ آگوست ۲۰۲۴.) با ویژوال استودیو، می‌توانید نرم‌افزار خود را توسعه، تجزیه و تحلیل، اشکال‌زدایی، آزمایش، همکاری و استقرار کنید.

C# 10 مایکروسافت کد "زیباتر" را نوید می دهد

در ویندوز، Visual Studio 2022 دارای ۱۷ بار کاری است که بسته‌های نصب ابزار و مؤلفه‌ها برای اهداف مختلف توسعه هستند. حجم کاری یک پیشرفت مهم در فرآیند نصب ویژوال استودیو است، زیرا دانلود و نصب کامل Visual Studio 2022 به راحتی می تواند ساعت ها طول بکشد و یک دیسک، به خصوص یک SSD را پر کند.

بارهای کاری استودیو تصویری

Visual Studio 2022 از ۱۷ بار کاری مختلف پشتیبانی می کند که نشان دهنده اهداف توسعه متفاوت است.

Visual Studio 2022 برای Mac نصب‌کننده پیچیده‌تری نسبت به نسخه ویندوز دارد، بیشتر به این دلیل که از اهداف زیادی پشتیبانی نمی‌کند. این به شما امکان می دهد برای وب، موبایل، و دسکتاپ با دات نت توسعه دهید، با پشتیبانی Unity، Azure و Docker به طور پیش فرض. اهداف NET Core، Android، iOS و macOS اختیاری هستند. سه مورد آخر از Xamarin استفاده می کنند.

استودیوی تصویری برای نصب کننده مک

Visual Studio for Mac Installer. توجه داشته باشید که در مقابل ۱۷ بار کاری ارائه شده در ویژوال استودیو برای ویندوز، تنها چهار هدف اختیاری وجود دارد.

Visual Studio 2022 در سه SKU ارائه می‌شود: انجمن (رایگان، برای استفاده سازمانی پشتیبانی نمی‌شود)، حرفه‌ای (سال اول ۱۱۹۹ دلار / تمدید ۷۹۹ دلار) و Enterprise (سال اول ۵۹۹۹ دلار / تجدید ۲۵۶۹ دلار). نسخه Enterprise دارای ویژگی هایی برای معماران، اشکال زدایی پیشرفته و آزمایش است که دو SKU دیگر فاقد آن هستند.

نمایش استودیو ویژوال 2022

رابط کاربری ویرایش Visual Studio 2022. به آیتم های منو برای تست و تجزیه و تحلیل توجه کنید، توابعی که در Visual Studio Code وجود ندارند.

Visual Studio یا Visual Studio Code؟

شما فکر می کنید که تصمیم گیری بین ویژوال استودیو و کد ویژوال استودیو برای هر کار توسعه نرم افزاری به سادگی تصمیم گیری بین یک IDE و یک ویرایشگر است. نه، بیشتر به این دلیل که کد ویژوال استودیو را می توان طوری پیکربندی کرد که برای بسیاری از زبان های برنامه نویسی به یک IDE نزدیک باشد. با این حال، همراه با این قابلیت پیکربندی، چندین معاوضه وجود دارد.

9 مورد ضروری دفتر خانه برای توسعه دهندگانی که WFH دارند

به عنوان مثال، اگر سبک توسعه شما مبتنی بر آزمایش باشد، ویژوال استودیو به درستی کار خواهد کرد. از سوی دیگر، بیش از ۱۵ افزونه توسعه تست محور (TDD) برای Visual Studio Code وجود دارد که از Node.js، Go، .NET و PHP پشتیبانی می کند. به طور مشابه، ویژوال استودیو کار با پایگاه های داده، به ویژه مایکروسافت SQL Server و نزدیکان آن را به خوبی انجام می دهد، اما Visual Studio Code پسوندهای پایگاه داده زیادی دارد. Visual Studio از refactoring فوق العاده پشتیبانی می کند، اما Visual Studio Code عملیات اصلی refactoring را برای نیم دوجین زبان اجرا می کند.

چند مورد واضح وجود دارد که یک محیط توسعه را بر دیگری ترجیح می دهد. به عنوان مثال، اگر شما یک معمار نرم افزار هستید و به Visual Studio Enterprise دسترسی دارید، باید از آن برای نمودارهای معماری استفاده کنید. اگر نیاز به همکاری با اعضای تیم در توسعه یا اشکال زدایی دارید، ویژوال استودیو انتخاب بهتری است. اگر نیاز به تجزیه و تحلیل جدی کد یا نمایه عملکرد یا اشکال زدایی از یک عکس فوری دارید، Visual Studio Enterprise به شما کمک خواهد کرد.

کد ویژوال استودیو در جامعه علم داده محبوبیت دارد. با این وجود، ویژوال استودیو دارای حجم کاری علم داده است که ویژگی‌های زیادی را ارائه می‌دهد.

Visual Studio روی لینوکس اجرا نمی شود. Visual Studio Code انجام می دهد. از سوی دیگر، ویژوال استودیو برای ویندوز دارای بار کاری Linux/C++ و پشتیبانی از Azure است.

برای چرخه‌های روزانه توسعه/تست/اشکال‌زدایی در زبان‌های برنامه‌نویسی پشتیبانی‌شده در Visual Studio و Visual Studio Code، ابزاری که انتخاب می‌کنید واقعاً به ترجیحات شخصی خلاصه می‌شود. اگر تمایل دارید ساعت‌ها روی یک پروژه توسعه کار کنید، ویژوال استودیو ممکن است مناسب‌تر باشد. اگر تمایل دارید برای دوره‌های کوتاهی در توسعه غوطه‌ور شوید و بین وظایف دیگر بچرخید، Visual Studio Code ممکن است شما را خوشحال‌تر کند.