۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

وظایف خود را با Microsoft To Do API مدیریت کنید

یک مدیر وظیفه دسکتاپ که در بالای Microsoft Graph ساخته شده است به شما امکان می دهد وظایف را با گروه ها به اشتراک بگذارید و وظایف را به طور یکپارچه به برنامه ها پیوند دهید.

یک مدیر وظیفه دسکتاپ که در بالای Microsoft Graph ساخته شده است به شما امکان می دهد وظایف را با گروه ها به اشتراک بگذارید و وظایف را به طور یکپارچه به برنامه ها پیوند دهید.

یکی از چالش های شرکت مدرن مدیریت وظایف است. چگونه سازمان‌ها می‌توانند در دنیایی از ریزکارهای مشترک که وظایف به زنجیره‌های ابزار و گردش‌های کاری با محصول بسیار کمی قابل مشاهده تقسیم می‌شوند، دیده شوند؟ برخی از وظایف در برنامه های پروژه قرار نمی گیرند و اغلب به صورت موقت و ناهمزمان ظاهر می شوند.

این امر مانع از آن نمی‌شود که افراد بخواهند وظایف خود را هر چند کوچک انجام دهند. آنچه مورد نیاز است راهی برای اضافه کردن وظایف به صورت برنامه‌ریزی شده به یک ردیاب آشنا و کم تأثیر است که می‌تواند وظایف را بررسی کرده و در صورت لزوم گزارش تکمیل را گزارش کند. می‌توانید برنامه‌های کاربردی خود را از ابتدا بسازید، و روی هر یک از بی‌شمار برنامه‌های توزیع شده «Hello, world» در آنجا تکرار کنید، یا می‌توانید با APIهای برنامه‌ای کار کنید که احتمالاً روی دسکتاپ هر کاربر و تلفن هر کاربر وجود دارد.

مدیریت وظایف با To Do در Microsoft Graph

Microsoft 365 شامل اشتراک To Do است، یک مدیر کار دسکتاپ که با Teams و Outlook و با کلاینت‌های iOS و Android یکپارچه می‌شود. این جانشین Wunderlist محبوب است و در بالای Microsoft Graph ساخته شده است تا فهرست وظایف را ذخیره و مدیریت کند. استفاده از این برنامه آسان است، با گزینه ای برای به اشتراک گذاری وظایف بین گروه ها و همچنین حفظ لیست وظایف خود، اما پشتیبانی از گراف و APIهای مرتبط ممکن است مهم‌ترین ویژگی آن باشد، زیرا به آن اجازه می‌دهد با برنامه‌ها و گردش‌های کاری دیگر تعامل داشته باشد. p>

اگر در حال ساخت کد برای کار با To Do API هستید< /a>، به آشنایی با گراف مایکروسافت و نحوه عملکرد آن کمک می کند، به عنوان مجموعه ای از API های REST که برای کارکرد موثر نیاز به احراز هویت دارند. می‌توانید از ابزار کاوشگر گراف برای آزمایش کوئری‌ها قبل از نوشتن کد استفاده کنید، قبل از استفاده از ابزارهایی مانند Postman برای تأیید تماس ها. اگر علاقه مند به کاوش در آینده هستید، نسخه آزمایشی نسخه بعدی To Do API در فضای نام بتای Microsoft Graph قرار دارد.

Windows Forms در دات نت 6 پیشرفت می کند اما هنوز نیاز به کار دارد

در قلب To Do API چهار عنصر کلیدی وجود دارد: لیست کار، کار، مورد چک لیست و منبع مرتبط. هر چهار به منابع To Do پیمایش کرده و فراخوانی ایجاد می کنند. یکی از ویژگی‌های کلیدی To Do API یک نوع موجودیت مهم در Microsoft Graph است: یک “منبع پیوندی.” ایده این است که داده‌ها باید بتوانند به برنامه‌ای که منبع آن هستند اشاره کنند. برای مثال، یک کار To Do که از یک ایمیل ایجاد می‌شود، باید حاوی اشاره‌گر به آن ایمیل اصلی باشد.

این جالب تر می شود: هر برنامه کاربردی منبع می تواند یک منبع پیوندی باشد. اگر یک برنامه سفارشی دارید که یک عملکرد کلیدی کسب و کار را اجرا می کند که یک کار To Do ایجاد می کند، آن کار حاوی پیوندی به برنامه شما خواهد بود تا کاربر بتواند مستقیماً از کار به برنامه برود.

این رویکرد پیچیدگی شناختی مرتبط با تغییر برنامه را کاهش می دهد. جریان کاربر با کار مرتبط باقی می ماند. افراد می‌توانند مستقیماً از یک تماس برای اقدام در یک کار اختصاص‌یافته به خود عمل در برنامه‌ای که کار را ارسال کرده است بروند. پس از تکمیل کار، کاربر می‌تواند کار را در To Do پاک کند، که هر گونه اعلان‌های مرتبط دیگر را در لیست وظایف دیگر کاربران پاک می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که نیازی به نظارت وجود ندارد. در عین حال، می‌تواند کارهای جدیدی را در سایر موارد To Do فعال کند، مانند اینکه تأییدکنندگان بدانند که باید یک اقدام را انجام دهند.

مدل داده To Do

لیست کار بالاترین سطح منبع است پس از ورود به سیستم و جستجوی داده‌های موجود. بهتر است به عنوان ظرفی برای مجموعه ای از وظایف در نظر گرفته شود. اگر به صورت پویا وظایف کاربر را با مسئولیت‌های خاصی پر می‌کنید، از فهرست وظایف برای گروه‌بندی وظایفی که توسط یک برنامه یا گردش کار خاص تنظیم شده‌اند استفاده کنید. وظایف، تکه‌های کاری جداگانه در یک فهرست کار هستند، که خود می‌توانند به عنوان مجموعه‌ای از موارد چک لیست در یک کار، به وظایف فرعی تقسیم شوند. سپس هر کار می تواند با یک منبع مرتبط مرتبط شود. یک گزینه مفید، کوئری‌های دلتا تنها با استفاده از یک کش محلی برای ذخیره داده‌ها، تغییرات را در یک مجموعه کار یا فهرست کار واکشی می‌کنند. این می‌تواند سرعت پاسخ‌ها را افزایش دهد، اما نیاز به پردازش بیشتری در برنامه شما برای مدیریت داده‌های حافظه پنهان دارد.

چگونه با GraphQL شروع کنیم

پس از احراز هویت و کار با وظایف کاربر از طریق Microsoft Graph، می‌توانید مانند هر منبع داده دیگری با داده‌های وظیفه کار کنید. می توانید قبل از دریافت جزئیات یک کار خاص، تمام لیست های موجود را برای یک کاربر نشان دهید. عملیات از الگوی آشنای CRUD (ایجاد، خواندن، به‌روزرسانی و حذف) پیروی می‌کند و داده‌ها به‌صورت JSON ارسال و دریافت می‌شوند.

لیست وظایف مجموعه‌ای از وظایف است ، با هر کار دوباره با استفاده از CRUD مدیریت می‌شود، در حالی که می‌توانید با هر چک لیست مرتبط یا منابع مرتبط با استفاده از تماس‌های API اضافی کار کنید. بیشتر کد شما باید با ویژگی های مرتبط با یک کار کار کند: ردیابی یا تغییر وضعیت آن و تنظیم یادآورها و الگوهای تکرار. می‌توانید خود را اضافه کنید در صورت داشتن مجوزهای صحیح برای منبعی که در حال گسترش آن هستید، ویژگی های یک کار را با استفاده از برنامه های افزودنی داشته باشید. مانند هر شی گراف، پسوندها به شناسه، بدنه و نام نیاز دارند.

داشتن یک مدل داده قابل توسعه مفید است، اما در عمل، بیشتر وظایف باید بدون نیاز به داده‌های اضافی فراتر از منابع مرتبط تعریف شوند. این‌ها به‌عنوان URL همراه با داده‌های نمایشی تحویل و ذخیره می‌شوند تا کاربران بتوانند ببینند چه برنامه‌ای را راه‌اندازی می‌کنند و چرا. این امکان وجود دارد که پیوندهای عمیق را در اینجا ارائه دهید تا برای کاری که نیاز به به روز رسانی رکورد مشتری در Dynamics 365 دارد، کاربر بتواند مستقیماً به رکورد پیوند داده شود تا زمانی را صرف پیمایش رابط کاربری دیگر نکند و زمینه خود را از دست ندهد و در نهایت جریان را قطع کند. و کاهش بهره وری.

لیست های ماستودون مهاجرت

اتصالات را به صورت خودکار برای انجام کار انجام دهید

اگرچه می‌توانید API را از روی کد خود استفاده کنید، اما مایکروسافت آن را از طریق یک Power افشا می‌کند. اتصال خودکار. افزودن To Do به اتوماسیون پردازش منطقی است، تبدیل سریع ایمیل‌ها به وظایف یا پیوند دادن به وظایف سایر اکوسیستم‌ها مانند Google یا ابزارهایی مانند Jira یا GitHub. مایکروسافت از مایکروسافت ۳۶۵ برای شکستن عملکرد شیرپوینت و سایر ابزارها استفاده کرده است و Power Automate یک چسب با کد پایین برای پیوند دادن آنها ارائه می دهد. این به شما امکان می دهد چیزهایی را از Planner یا Bookings اختصاص دهید و به شما امکان می دهد تا به سرعت To Do را به ابزاری برای مدیریت کارکنان خط مقدم تبدیل کنید.

اقدامات می‌توانند لیست‌های وظایف جدید ایجاد کنند و وظایفی را به لیست‌های موجود اضافه کنند. همچنین روش هایی برای اختصاص دادن تمام وظایف برجسته به یک کاربر وجود دارد، اگرچه ممکن است برای دریافت وضعیت یک کار خاص به منطق اضافی نیاز داشته باشید. این رابط محرک‌هایی را فراهم می‌کند که پیام‌های مبتنی بر رویداد را منبع می‌کنند که می‌توانند توسط جریان‌های دیگر یا برنامه‌های خارجی مصرف شوند، بنابراین می‌توانید زمان ایجاد وظایف جدید و تغییر وضعیت آنها را پیگیری کنید.

با ترکیبی از APIهای سنتی و رابط‌های کم‌کد، گراف مایکروسافت به روشی تبدیل شده است که برنامه‌های مایکروسافت ۳۶۵ عملکرد خود را در جهان گسترده‌تر نشان می‌دهند و برنامه‌های دسکتاپ و تلفن همراه آشنا را به یک لایه رابط کاربری مشترک تبدیل می‌کنند. برای سیستم های خط کسب و کار پیچیده تر. وقتی می‌توانید آن را به ابزارهایی مانند To Do یا Teams تزریق کنید، چرا یک UI برای عملکرد تجاری بسازید؟

ارزش: کاربران نه تنها برای مدیریت وظایف خود در یک زمینه برنامه می مانند، بلکه می توانید کد را سریعتر تحویل دهید زیرا نیازی به توسعه و آزمایش UI در مقیاس ندارید. شما می‌توانید با ابزارهایی کار کنید که قبلاً توسط هزاران، حتی میلیون‌ها کاربر تأیید شده‌اند.