۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

مایکروسافت برنامه های Entity Framework 7.0 را فاش کرد

مضامین نسخه بعدی نقشه‌بردار شی رابطه‌ای برای دات‌نت شامل پشتیبانی از ستون‌های JSON و جستارهای خام SQL برای انواع بدون نقشه است.

مضامین نسخه بعدی نقشه‌بردار شی رابطه‌ای برای دات‌نت شامل پشتیبانی از ستون‌های JSON و جستارهای خام SQL برای انواع بدون نقشه است.

Entity Framework Core 7.0، یک به‌روزرسانی برنامه‌ریزی‌شده برای نقشه‌بردار منبع باز، بین پلتفرمی، شی-رابطه‌ای مایکروسافت (ORM)، بر موضوعاتی مانند جستارهای JSON و SQL تمرکز خواهد کرد

این به‌روزرسانی که در نوامبر ۲۰۲۲ به‌عنوان EF Core 7 یا EF7 نیز شناخته می‌شود، نسخه بعدی پس از EF Core 6 است که ماه گذشته ارائه شد، طبق پست وبلاگ مایکروسافت در ۱۵ دسامبر منتشر شد. مایکروسافت گفت هیچ برنامه ای برای انتشار EF Core 6.1 وجود ندارد.

از جمله موضوعاتی که برای سرمایه گذاری در EF7 در نظر گرفته شده است، ستون های JSON هستند، با کاربرانی که می توانند اسناد مبتنی بر JSON ذخیره شده در ستون های پایگاه داده رابطه ای را ذخیره و پرس و جو کنند. این قابلیت قرار است مکانیزم و الگوهای مشترکی را برای پشتیبانی JSON معرفی کند که می تواند توسط هر ارائه دهنده پایگاه داده پیاده سازی شود. برنامه‌ها مستلزم همکاری با جامعه برای هماهنگ کردن پیاده‌سازی‌های موجود برای PostgreSQL و MySQL در حالی که پشتیبانی از SQL Server و SQL Server Lite را اضافه می کند.

نحوه استفاده از فشرده سازی پاسخ در ASP.NET Core

همچنین برای EF7 کوئری‌های خام SQL برای انواع بدون نقشه نیز مورد توجه قرار می‌گیرند. این ویژگی به برنامه‌ها اجازه می‌دهد تا انواع بیشتری از پرس‌و‌جوهای خام SQL را بدون انداختن به ADO.NET یا استفاده از کتابخانه‌های شخص ثالث اجرا کنند.

مایکروسافت گفت که بسیاری از کارهای برنامه ریزی شده برای EF7 شامل بهبود تجربه دسترسی به داده برای دات نت در بسترها و دامنه های مختلف است. این شامل کار در EF Core در صورت نیاز است، اما همچنین کار در زمینه های دیگر، با تمرکز بر پلتفرم هایی مانند NET MAUI، ASP.NET Core و Azure Synapse.

ساده سازی توسعه هوش مصنوعی با Azure AI Studio

EF7 در حال حاضر برای استفاده با .NET 6 در نظر گرفته شده است، اما ممکن است به نسخه برنامه ریزی شده NET 7 به روز شود. سایر موضوعات مورد توجه برای EF7 عبارتند از:

  • به‌روزرسانی‌های انبوه که به‌روزرسانی‌های کارآمد و مبتنی بر محمول را برای بسیاری از ردیف‌های پایگاه داده بدون بارگیری داده‌ها در حافظه ارائه می‌کنند.
  • قلاب‌های چرخه حیات که به برنامه‌های کاربردی اجازه می‌دهد در هنگام وقوع «چیزهای جالب» در کد EF واکنش نشان دهند. این قلاب‌ها اعلان یک برنامه یا کتابخانه را هنگامی که شرایط یا اقدامات خاصی برای موجودیت‌ها، ویژگی‌ها، روابط، کوئری‌ها، نمونه‌های زمینه و سایر ساختارهای EF رخ می‌دهند، فعال می‌کنند.
  • نقشه‌گذاری نهادها در یک سلسله مراتب برای جدا کردن جداول بدون در نظر گرفتن عملکرد نگاشت جدول به ازای هر نوع.
  • فعال کردن کد ایجاد شده توسط پایگاه داده dotnet ef scaffold برای سفارشی‌سازی کامل.
  • نگاشت درج‌ها، به‌روزرسانی‌ها و حذف‌ها (عملیات CUD) به رویه‌های ذخیره‌شده.
  • پشتیبانی از تولید ارزش هنگام استفاده از مبدل‌های ارزش.
کاربران زنگ زده نگران پیچیدگی، استفاده کم هستند