۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

موارد جدید در TypeScript 5.0

آخرین ارتقا به جاوا اسکریپت قوی مایکروسافت که برای استفاده از ماژول‌های ECMAScript بازسازی شده است، وعده کوچک‌تر، سریع‌تر و ساده‌تر را می‌دهد.

آخرین ارتقا به جاوا اسکریپت قوی مایکروسافت که برای استفاده از ماژول‌های ECMAScript بازسازی شده است، وعده کوچک‌تر، سریع‌تر و ساده‌تر را می‌دهد.

TypeScript 5.0، به‌روزرسانی نوع جاوا اسکریپت قوی مایکروسافت، اکنون به عنوان نسخه تولیدی در دسترس است، مایکروسافت ۱۶ مارس معرفی شد. با ارتقاء، TypeScript برای استفاده از ماژول های ECMAScript بازسازی شده است. TypeScript 5.0 همچنین تزئینات را برای سفارشی سازی کلاس مدرن می کند.

ماژول های ECMAScript اندازه بسته را کاهش داده و عملکرد را افزایش می دهند. مایکروسافت در

همچنین در TypeScript 5.0، توسعه‌دهندگان اکنون می‌توانند یک اصلاح‌کننده const به یک اعلان پارامتر نوع اضافه کنند تا استنتاج‌های const مانند پیش‌فرض باشد. به‌روزرسانی همچنین اکنون به فیلد extends اجازه می‌دهد چندین ورودی را وارد کند، و با ایجاد یک نوع منحصر به فرد برای هر عضو محاسبه‌شده، همه enums را با هم متحد می‌کند. این بدان معناست که همه فهرست‌ها را می‌توان محدود کرد و اعضای آن‌ها را به عنوان نوع ارجاع داد.

TypeScript 5.0 تغییراتی را در ساختار کد، ساختارهای داده و برنامه‌های افزودنی الگوریتمی ارائه می‌کند که هدف آن افزایش سرعت کل تجربه استفاده از TypeScript، حتی نصب است. به طور کلی، TypeScript 5.0 برای کوچکتر، سریعتر و ساده تر کردن زبان در نظر گرفته شده است. تغییر دیگری از زمان بتا: گزینه وضوح ماژول جدید باندلر اکنون فقط زمانی قابل استفاده است که گزینه --module روی esnext تنظیم شده باشد. این تضمین می‌کند که عبارات import نوشته شده در فایل‌های ورودی به تماس‌های نیازمند تبدیل نمی‌شوند قبل از اینکه بسته‌کننده آنها را حل کند.

مایکروسافت از Fluid Framework 2.0 رونمایی کرد

با وجود اصلاحات برای پذیرش ماژول‌های ECMAScript، مایکروسافت گفت TypeScript 5.0 یک نسخه مخرب نیست و هر آنچه که توسعه‌دهندگان می‌دانند همچنان قابل اجرا هستند. از طریق NuGet یا با اجرای دستور زیر می توان به TypeScript 5.0 دسترسی پیدا کرد: >

npm install -D typescript

همچنین در TypeScript 5.0:

  • قابلیت –-verbatimModuleSyntax واردات و صادرات را ساده می‌کند، واردات یا صادرات را بدون اصلاح‌کننده type نگه می‌دارد در حالی که هر چیزی را با استفاده از اصلاح‌کننده type حذف می‌کند.
  • یک تگ جدید JSDoc، @satisfies، عدم تطابق نوع را در عین حفظ نوع اصلی یک عبارت مشاهده می‌کند و توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد تا از مقادیر با دقت بیشتری در کد استفاده کنند. بسیاری از توسعه دهندگان از TypeScript برای بررسی کد جاوا اسکریپت با استفاده از حاشیه نویسی JSDoc استفاده می کنند. همچنین، JSDoc اکنون می‌تواند اضافه بارها را با یک برچسب @overload جدید اعلام کند.
  • تغییرات صحت و منسوخ شدن پرچم‌های کمتر استفاده شده ارائه شده است.
  • TypeScript اکنون ECMAScript 2018 را هدف قرار می دهد. برای کاربران Node، این به معنای حداقل نسخه مورد نیاز حداقل Node.js 10 است.
با Visual Studio Code شروع کنید

TypeScript 5.0 به دنبال انتشار نوامبر TypeScript 4.9 است که دارای اپراتور راضی کننده برای تشخیص خطاها بود. TypeScript در اکتبر ۲۰۲۲ ۱۰ ساله شد. نسخه تولیدی TypeScript 5.0 پس از مراحل کاندید انتشار و نسخه بتا انجام می شود که نسخه بتا در ۲۶ ژانویه و RC در ۱ مارس ظاهر می شود.