۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

Google Cloud Anthos چیست؟ Kubernetes را در همه جا مدیریت کرد

Anthos گوگل یک روش منفرد و ثابت برای مدیریت بارهای کاری Kubernetes در محیط های ابری اولیه و عمومی را وعده می دهد.

Anthos گوگل یک روش منفرد و ثابت برای مدیریت بارهای کاری Kubernetes در محیط های ابری اولیه و عمومی را وعده می دهد.

Google Cloud پلتفرم Anthos را در آوریل ۲۰۱۹ راه‌اندازی کرد و به مشتریان قول می‌دهد که راهی برای اجرای بارهای کاری Kubernetes در محل، در Google Cloud و مهم‌تر از همه، در دیگر ابرهای عمومی بزرگ از جمله خدمات وب آمازون (AWS) و Microsoft Azure.

ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل، در سخنرانی در Google Cloud Next در سانفرانسیسکو در سال ۲۰۱۹، گفت که ایده پشت Anthos این است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد “یک بار بنویسند و در هر جایی اجرا کنند” – وعده ای برای ساده سازی توسعه، استقرار و عملکرد برنامه های کاربردی کانتینری. در میان ابرهای عمومی ترکیبی و چندگانه با پل زدن معماری‌های ابری ناسازگار.

دستیابی به این پشتیبانی حیاتی چند ابری مدتی طول کشید. Google سرانجام پشتیبانی Anthos را برای AWS (از آوریل ۲۰۲۰) و پشتیبانی Anthos برای Azure (از دسامبر ۲۰۲۱)، با انتشار Anthos Multi-Cloud API، به وعده اولیه خود مبنی بر عملکرد ترکیبی و چند ابری واقعی عمل می کند.

کنسول Google Cloud Anthos

کنسول Google Cloud Anthos که دارایی‌های Azure و AWS را نشان می‌دهد

Google Cloud Anthos با ارائه یک پلتفرم واحد برای مدیریت همه بارهای کاری Kubernetes، به مشتریان این امکان را می‌دهد تا مهارت‌های خود را بر روی یک فناوری واحد متمرکز کنند، نه اینکه در بسیاری از فناوری‌های ابری اختصاصی به کارشناسان خبره تکیه کنند.

به‌طور مشابه، Anthos یکپارچگی عملیاتی را در میان ابرهای ترکیبی و عمومی، با قابلیت اعمال پیکربندی‌های مشترک در میان زیرساخت‌ها، و همچنین سیاست‌های امنیتی سفارشی مرتبط با بارهای کاری و فضاهای نام خاص، بدون توجه به اینکه آن بارهای کاری در کجا اجرا می‌شوند، فراهم می‌کند. و اپراتورها می‌توانند تله‌متری خوشه‌ای را ردیابی کنند و اطلاعات را از یک کنسول ثبت کنند.

عرضه هوش مصنوعی بسیار جلوتر از تقاضای هوش مصنوعی است

اجزای Google Cloud Anthos

Anthos تکامل طبیعی پلتفرم خدمات ابری است که فروشنده قبل از سال ۲۰۱۹ می‌ساخت. Anthos خدمات مدیریت شده Google Cloud Google Kubernetes Engine (GKE)، GKE On-Prem، و کنسول مدیریت پیکربندی Anthos را برای مدیریت یکپارچه، خط‌مشی‌ها ترکیب می‌کند. و امنیت در سراسر استقرارهای ترکیبی و چند ابری Kubernetes.

Stackdriver را برای مشاهده، GCP Cloud Interconnect برای اتصال پرسرعت، Anthos Service Mesh (براساس پروژه منبع باز Istio Google) و سرویس استقرار بدون سرور Cloud Run (بر اساس باز) اضافه کنید منبع Knative) را وارد کنید، و Google Cloud به دنبال ارائه یک فروشگاه یک‌جا برای مدیریت بارهای کاری Kubernetes بدون توجه به محل اقامت آنها است.

Anthos با توجه به GKE، به‌روزرسانی‌ها و وصله‌های امنیتی Kubernetes را به‌طور خودکار به محض انتشار انجام می‌دهد.

نصب‌های Native GKE On-Prem روی VMware vSphere یا بر روی فلز خالی اجرا می‌شوند، با شرکای راه‌اندازی VMware، Dell EMC، HPE، Intel و Lenovo متعهد به ارائه Anthos در زیرساخت‌های ابرهمگرا هستند.

رقبای Google Cloud Anthos

ترس از قفل شدن فروشنده برای مشتریان سازمانی بسیار واقعی است. ارائه یک مسیر منعطف و باز برای حرکت به سمت ابر، امروزه برای فروشندگان ابر چیزی شبیه جام مقدس است. اما برخی می‌خواهند کیک خود را داشته باشند و آن را بخورند، با به دام انداختن آن مشتریان در اکوسیستم خود، زمانی که مشتریان تصمیم می‌گیرند حجم کاری را به ابر منتقل کنند.

سرویس‌های وب آمازون سرانجام با معرفی AWS Outposts برای کمک به مشتریان برای پل زدن بارهای کاری اولیه و ابری، از فضای ابری ترکیبی تسلیم شد. گسترش ابر AWS به مراکز داده داخلی، AWS Outposts سخت افزار پیکربندی شده AWS و سرویس ها و API های مدیریت شده توسط AWS را ترکیب می کند. سپس، در دسامبر ۲۰۲۰، AWS سرویس مدیریت شده Amazon Elastic Kubernetes (EKS) خود را به حجم‌های کاری که هم در محل و هم در فضای ابری AWS اجرا می‌شوند، گسترش داد.

نحوه بهبود عملکرد هوش مصنوعی مولد مبتنی بر ابر

Oracle Cloud در Customer و Microsoft Azure Stack ارائه‌های ابری هیبریدی مشابهی از دیگر بازیگران اصلی هستند، در حالی که Red Hat OpenShift و VMware Tanzu پیشنهادات پلتفرم به‌عنوان سرویس، که هر دو توسط Kubernetes پشتیبانی می‌شوند، به بارهای کاری سازمانی کانتینری اجازه می‌دهند تا در ابرهای ترکیبی و عمومی اجرا شوند.

در تلاش برای سرنگونی این رقبای بزرگ، Google Cloud در حال انجام یک شرط بندی بزرگ بر روی آینده زیرساخت سازمانی Kubernetes است. البته، رقبای Google نیز به شدت به دنیای مدیریت‌شده Kubernetes فشار می‌آورند، اما به‌عنوان پتری دیش که Kubernetes در آن رشد کرده است، Google ادعای قوی دارد که بهترین راه برای اجرای آن فناوری است.

نحوه مهاجرت به Google Cloud Anthos

برای کمک به مشتریان برای شروع، Google Migrate for Anthos را پس از خرید Velostrata در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی کرد، یک شرکت اسرائیلی متخصص در مهاجرت ابری با جدا کردن هوشمندانه فضای ذخیره‌سازی و محاسبه، و به شرکت‌ها اجازه می‌دهد فضای ذخیره‌سازی را ترک کنند و محاسبات را در آن اجرا کنند. ابر. مهاجرت برای Anthos اجازه می دهد تا بارهای کاری به طور مستقیم از سرورهای فیزیکی و ماشین های مجازی به کانتینرهایی برای Kubernetes تبدیل شوند.

Microsoft Azure Copilot به پیش نمایش عمومی منتقل می شود

چگونه کار می کند؟ Migrate for Anthos سیستم فایل سرور یا ماشین مجازی را تجزیه می کند و آن را به حجم دائمی Kubernetes تبدیل می کند. کانتینرهای برنامه، کانتینرهای سرویس، شبکه و حجم‌های پایدار در یک غلاف Kubernetes جمع می‌شوند، که گروهی از کانتینرها است که با هم در یک میزبان مستقر شده‌اند.

برای مشتریان Google Cloud Platform، شروع به کار با Anthos به سادگی ایجاد یک خوشه GKE جدید با مش خدمات Istio در کنسول است.

برای مشتریان on-prem، اولین گام برای اجرای Anthos شامل راه اندازی یک کلاستر GKE On-Prem و مهاجرت به یک برنامه موجود است. هنگامی که این خوشه با GCP ثبت شد، می‌توانید Istio را نصب کنید تا بار کار را در همه خوشه‌های خود مشاهده کنید. سپس، با فعال کردن مدیریت پیکربندی Anthos در کلاسترهای GKE، همه خط‌مشی‌های Kubernetes و Istio را می‌توان در یک مکان مدیریت کرد.

قیمت گذاری Google Cloud Anthos

Google Cloud Anthos به‌صورت پرداختی یا به‌صورت پرداخت در دسترس است اشتراک ماهانه، با تخفیف های مبتنی بر تعهد.

برای مشتریان ابری، Anthos 8 دلار به ازای هر vCPU خوشه‌ای در ماه به صورت پرداخت هزینه دارد، یا ۶ دلار اگر به صورت اشتراک پرداخت می‌کنید، صرف نظر از اینکه حجم کاری شما در کدام پلتفرم ابر عمومی اجرا می‌شود.

>

برای مشتریان داخلی، هزینه Anthos به ۲۴ دلار به ازای هر cluster vCPU برای مشتریانی که بر روی VMware یا فلز خالی کار می‌کنند، افزایش می‌یابد. یک دوره آزمایشی رایگان برای مشتریان جدید به شما امکان می دهد تا حداکثر ۳۰ روز تا ۸۰۰ دلار استفاده کنید.