۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

۳ ویژگی کلیدی در EDB PostgreSQL 15

ابزارهای جدید EDB که به طور کامل روی PostgreSQL 15.1 آزمایش شده اند، عملکرد، مقیاس پذیری، قابلیت اطمینان و عملکرد را بهینه می کنند. در اینجا نکات برجسته است.

ابزارهای جدید EDB که به طور کامل روی PostgreSQL 15.1 آزمایش شده اند، عملکرد، مقیاس پذیری، قابلیت اطمینان و عملکرد را بهینه می کنند. در اینجا نکات برجسته است.

EnterpriseDB (EDB) نرم‌افزار و خدمات کلاس سازمانی را ارائه می‌کند که سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا از قدرت کامل Postgres استفاده کنند، پایگاه داده منبع باز محبوب مشارکت های EDB در نسخه اخیر Postgres 15، به ویژه معرفی MERGE SQL، نشان دهنده تعهد مستمر شرکت به جامعه Postgres و نوآوری در Postgres است.

نسخه جدید EDB، انتشار ابزارهای EDB و افزونه‌ها برای PostgreSQL 15.1 (EDB PG 15)، استقرار Postgres را به عنوان استاندارد پایگاه داده سازمانی برای شرکت‌ها آسان‌تر از همیشه می‌کند. این نسخه با بیشترین تعداد افزونه‌ها و ابزارهای جدید، به شرکت‌ها کمک می‌کند تا با استفاده از آخرین نسخه PostgreSQL، برنامه‌های جدید و مدرن بسازند.

با EDB PG 15، EDB از PostgreSQL 15.1 در هر جایی که شرکت‌ها می‌خواهند مستقر کنند، چه در محل و چه در فضای ابری، خود مدیریت یا به طور کامل با EDB BigAnimal، پشتیبانی می‌کند. نسخه EDB PG 15 همچنین از EDB Postgres برای Kubernetes پشتیبانی می کند که از CloudNativePG برای سرعت، کارایی و حفاظت از زیرساخت ها استفاده می کند. مدرنیزاسیون.

سه ویژگی قابل توجه در EDB PG 15 پایگاه داده منبع باز Postgres را بیشتر گسترش می دهد. اینها EDB Advanced Storage Pack، EDB Postgres Tuner و EDB LDAP Sync هستند. بیا یک نگاهی بیندازیم.

بسته ذخیره سازی پیشرفته EDB

متشکل از بهینه‌سازی ذخیره‌سازی داده‌های مرجع و بهینه‌سازی ذخیره‌سازی خوشه‌بندی خودکار، بسته ذخیره‌سازی پیشرفته EDB دسترسی سریع‌تری به داده‌های خوشه‌ای و همچنین افزایش عملکرد و مقیاس‌پذیری برای روابط کلید خارجی ارائه می‌دهد.

EDB اولین دو موتور ذخیره‌سازی مبتنی بر پلتفرم یا روش‌های دسترسی به جدول (TAM) را در اسپیکر PostgreSQL منتشر می‌کند. موتورهای ذخیره سازی برای بهینه سازی نحوه ذخیره و دسترسی به داده ها بر روی دیسک بسته به موارد استفاده مختلف طراحی شده اند. هیچ سخت افزار تخصصی مورد نیاز نیست و بهینه سازی ها چه سرورهای خود را اجرا کنید و چه در ابر عمومی، کار می کنند. TAM ها به عنوان پسوند به پایگاه داده تحویل داده می شوند و مشتریان EDB می توانند از مزیت آنها در هر دو سرور PostgreSQL و EDB Postgres Advanced استفاده کنند.

EDB Auto Cluster و EDB Ref Data دو TAM اول منتشر شده هستند که به ترتیب دسترسی به داده های خوشه ای را سرعت می بخشند و روابط کلید خارجی را بهینه می کنند. EDB در حال توسعه TAM های بیشتری برای بهینه سازی جذب و ذخیره سازی برای اینترنت اشیا، حسابرسی، ثبت داده ها، و بارهای کاری داده ها و رویدادها و پردازش است. مانند EDB Auto Cluster و EDB Ref Data، این افزونه‌های آینده به سخت‌افزار خاص یا ارائه‌دهنده ابر خاصی نیاز ندارند.

Cloudflare Workers for Platforms به دنبال وب قابل برنامه ریزی بیشتر است

EDB Auto Cluster TAM آخرین ردیف درج شده را برای هر مقدار در جدول کناری ردیابی می کند. این اجازه می دهد تا ردیف های جدید به بلوک های داده مشابه ردیف های قبلی اضافه شوند، بنابراین داده ها به صورت خوشه ای باقی می مانند و زمان دسترسی به داده های مرتبط کاهش می یابد.

یک مثال استفاده از جدول معاملاتی است که در آن الگوی دسترسی برنامه برای بازیابی همه معاملات برای یک نماد سهام معین بود. در اینجا می توان از Auto Cluster TAM استفاده کرد تا درج ها ردیف های نماد سهام داده شده را در همان مکان پایگاه داده ذخیره کنند. این امر مستلزم دسترسی به صفحات کمتر برای بازیابی همه معاملات است که در نتیجه استفاده کارآمدتر از حافظه پنهان صفحه پایگاه داده و ارائه سریعتر نتایج از پایگاه داده به برنامه است.

در زیر طرح اجرای عبارت است که توسط تیم مهندسی عملکرد مستقل در EDB، با و بدون استفاده از Auto Cluster TAM (حافظه پنهان سیستم قبل از اجرا پاک شد) برجسته شده است.

با خوشه خودکار:

 
Limit  (cost=27058.18..27058.43 rows=100 width=49) (actual time=67.934..67.952 rows=100 loops=1)
   Buffers: shared hit=6 read=77
   ->  Sort  (cost=27058.18..27115.67 rows=22996 width=49) (actual time=67.932..67.942 rows=100 loops=1)
         Sort Key: size DESC
         Sort Method: top-N heapsort  Memory: 48kB
         Buffers: shared hit=6 read=77
         ->  Index Scan using i_file_user on file  (cost=0.57..26179.28 rows=22996 width=49) (actual time=3.384..67.095 rows=5884 loops=1)
               Index Cond: ("user" = 667)
               Buffers: shared hit=3 read=۷۷
 Planning:
   Buffers: shared hit=103 read=19
 Planning Time: 10.887 ms
 Execution Time: 68.836 ms

بدون خودکار خوشه:

 
Limit  (cost=7216.82..7217.07 rows=100 width=49) (actual time=3071.083..3071.104 rows=100 loops=1)
   Buffers: shared hit=7 read=6059
   ->  Sort  (cost=7216.82..7232.15 rows=6134 width=49) (actual time=3071.081..3071.094 rows=100 loops=1)
         Sort Key: size DESC
         Sort Method: top-N heapsort  Memory: 49kB
         Buffers: shared hit=7 read=6059
         ->  Index Scan using i_file_user on file  (cost=0.57..6982.38 rows=6134 width=49) (actual time=3.800..3068.449 rows=5988 loops=1)
               Index Cond: ("user" = 667)
               Buffers: shared hit=4 read=۶۰۵۹
 Planning:
   Buffers: shared hit=110 read=17
 Planning Time: 8.473 ms
 Execution Time: 3071.149 ms

هر دو طرح اجرا یکسان هستند. تفاوت جزئی در تعداد ردیف‌های برگردانده شده توسط اسکن نمایه وجود دارد (~۱.۷۴%)، اما می‌توانیم تفاوت زیادی در بافرهای خوانده شده مشاهده کنیم: ۷۷ در مقابل ۶۰۵۹. زمان اجرا ۹۷.۷% کاهش یافته است. em> هنگام استفاده از Auto Cluster.

در اینجا مثالی از نحوه عملکرد EDB Ref Data در عمل آورده شده است.

 
CREATE TABLE department (
            department_id SERIAL PRIMARY KEY,
            department_name       TEXT
) USING refdata;
CREATE TABLE employee (
            ...
            department_id NOT NULL REFERENCES department(department_id)
);

میز کارمند فقط یک جدول پشته استاندارد است. فقط جدول بخش از Ref Data TAM استفاده می کند. درج‌ها و به‌روزرسانی‌های جدول کارکنان، قفل‌های سطح ردیف را در جدول بخش حذف نمی‌کنند، در نتیجه در زمان پرس‌وجو صرفه‌جویی می‌شود، از نیاز به به‌روزرسانی ردیف‌ها در جدول بخش اجتناب می‌شود و نیازی به نوشتن بخش ارجاع‌شده نیست. ردیف‌های جدول به دیسک و گزارش پیش‌نویس نوشتن. 

تیونر EDB Postgres

تیونر EDB Postgres با استفاده از بیش از ۱۵ سال تخصص تنظیم EDB Postgres برای توصیه‌های خودکار، عملکرد را برای کاربران افزایش می‌دهد.

برای بیش از ۱۵ سال، EDB از مشتریانی که Postgres را در محیط‌های حیاتی ماموریت اجرا می‌کنند، پشتیبانی می‌کند. تیم مهندسی عملکرد EDB طیف گسترده‌ای از تست‌های عملکرد در دنیای واقعی را اجرا می‌کند که به توصیه‌هایی که پشتیبانی EDB به مشتریان ارائه می‌دهد، ایده‌هایی برای بهبود سرور پایگاه داده اصلی، و عملکرد عمیق مانند استفاده از بافرهای مشترک (و بهره گیری از مزایای عملکرد) به عنوان یک مثال.

با تیونر EDB Postgres، EDB بیشتر آن تجربه، پشتیبانی و تحقیقات عملکرد را می گیرد و آن را به عنوان یک برنامه افزودنی به مشتریان EDB تحویل می دهد. Postgres نزدیک به ۳۵۰ پارامتر پیکربندی دارد، و در حالی که اغلب به ندرت نیاز به تنظیم دارند، برخی از آنها مستقیماً بر عملکرد پایگاه داده و توانایی اجرای بهینه پایگاه داده پس از سال ها تغییر داده تأثیر می گذارد. این برنامه افزودنی به طور چشمگیری هزینه های سربار DBA را برای تنظیم PostgreSQL کاهش می دهد.

EDB کلاس‌های مجزایی از پارامترهای پیکربندی را از هم جدا کرده است، مانند پارامترهای استاتیک که تنها در صورت تغییر سخت‌افزار سیستم تغییر می‌کنند، و پارامترهای پیکربندی پویا که بر اساس فعالیت در پایگاه داده با استفاده از الگوریتم‌های توسعه‌یافته در EDB تغییر می‌کنند.

تیونر EDB Postgres شما را قادر می‌سازد تا توصیه‌های تنظیم را به صورت خودکار اعمال کنید یا توصیه‌های تنظیم را مشاهده کرده و به صورت انتخابی آنها را اعمال کنید. پیشنهادات بهتری احتمالاً در طول زمان در یک سیستم شلوغ با تغییرات حجم کاری ارائه خواهد شد. به عنوان مثال، یک پارامتر Postgres مانند checkpoint_completion_target همیشه توصیه یکسانی برای اطمینان از I/O ثابت دارد. در مقابل، پارامتری مانند max_wal_size زمان بندی نقاط بازرسی را در حالی که فضای دیسک تمام نمی شود، متعادل می کند. این دو عامل مستلزم دانستن آخرین شرایط سرور پایگاه داده است که به طور مفصل در مقاله EDB در مورد تنظیم توضیح داده شده است. max_wal_size.

همانطور که در مقاله ذکر شد، max_wal_size می‌تواند تأثیر عمیقی بر عملکرد داشته باشد. با EDB Postgres Tuner، اکنون می‌توانید فشرده‌ترین حجم‌های کاری را در مقابل Postgres اجرا کنید بدون اینکه نیازی به دانستن جزئیات پارامترهای مؤثر بر عملکرد مانند max_wal_size داشته باشید.

EDB LDAP Sync

EDB LDAP Sync با حذف نیاز به مدیریت کاربران در دو مکان، پشتیبانی LDAP را برای شرکت ها ساده می کند: پایگاه داده و LDAP.

EDB با بسیاری از مشتریانی کار می کند که کاربران پایگاه داده را با اعتبارنامه های LDAP یا Active Directory احراز هویت می کنند. برای اینکه احراز هویت Postgres در برابر LDAP اتفاق بیفتد، کاربر باید به صورت دستی به پایگاه داده Postgres اضافه شود. این بدان معناست که اگرچه احراز هویت در برابر یک منبع واحد انجام می‌شود، کاربران همچنان باید در Postgres و LDAP مدیریت شوند.

EDB LDAP Sync مجموعه‌ای از ابزارهایی است که بار مدیریت کاربران در پایگاه داده Postgres را با زمان‌بندی کارها در پایگاه داده و فراخوانی منبع باز محبوب ldap2pg برای ایجاد نقش‌ها یا کاربران از LDAP بر اساس نتایج جستجوی LDAP. این قابلیت همچنین پاسخ سریع را تضمین می‌کند اگر کاربر با حذف آن کاربر از پایگاه داده در اجرای برنامه‌ریزی‌شده بعدی، زمانی که حسابش دیگر در LDAP نیست، که اغلب منبع حقیقت برای کارمندان یک شرکت است، از سازمان شما حذف شود.< /p>

به زودی از EDB

بعد از EDB PG 15، نسخه اصلی بعدی EDB در اوایل سال ۲۰۲۳ با سرور پیشرفته EDB Postgres (EPAS) و EDB Postgres Distributed عرضه می‌شود. این نسخه شامل رمزگذاری داده های شفاف (TDE)، یک ویژگی امنیتی بسیار درخواستی است که داده ها را در سطح پایگاه داده رمزگذاری می کند و کنترل کامل را به DBA ها می دهد. TDE می‌تواند به محافظت از داده‌های محرمانه و سایر دارایی‌های داده ابری در برابر قرار گرفتن در معرض تصادفی و دسترسی غیرمجاز توسط عوامل تهدید که کلیدهای رمزگشایی لازم را ندارند، کمک کند. این ویژگی امنیتی به ویژه برای کسب و کارهای بزرگی که سفر ابری خود را تسریع کرده اند مفید خواهد بود.

به عنوان یکی از مشارکت کنندگان پیشرو در Postgres و جامعه Postgres، EDB متعهد به هدایت نوآوری در فناوری است. با EDB PG 15، محصولات و قابلیت‌های جدید که پایگاه داده را گسترش می‌دهند، شرکت‌ها را در هر جایی که بخواهند از Postgres استفاده کنند، پشتیبانی می‌کنند.

آدام رایت مدیر محصول پایگاه داده اصلی، برنامه‌های افزودنی و پشتیبان‌گیری است/ در EDB بازیابی کنید.

New Tech Forum مکانی برای کاوش و بحث در مورد فناوری سازمانی نوظهور در عمق و وسعت بی سابقه ای فراهم می کند. انتخاب ذهنی است، بر اساس انتخاب ما از فناوری هایی که معتقدیم مهم هستند و برای خوانندگان InfoWorld بیشترین علاقه را دارند. InfoWorld وثیقه بازاریابی را برای انتشار نمی پذیرد و حق ویرایش تمام محتوای ارائه شده را برای خود محفوظ می دارد. همه سوالات را به newtechforum@infoworld.com ارسال کنید.