۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

برنامه‌هایی که مانند کلاهک‌ها در فضای ابری اجرا می‌شوند؟ ۳ گزینه برای در نظر گرفتن

بسیاری از شرکت ها متوجه شده اند که برنامه هایی که به ارائه دهندگان ابر عمومی منتقل کرده اند می تواند مقرون به صرفه تر باشد... به بیان ملایم.

بسیاری از شرکت ها متوجه شده اند که برنامه هایی که به ارائه دهندگان ابر عمومی منتقل کرده اند می تواند مقرون به صرفه تر باشد… به بیان ملایم.

اگر برنامه‌های کاربردی شما که روی ابرهای عمومی اجرا می‌شوند، انتظارات را برآورده نمی‌کنند، شما تنها نیستید. اینها معمولاً برنامه‌هایی هستند که با نوسازی یا بازسازی کم یا بدون تغییر به ابر منتقل شدند. این بدان معناست که آنها از خدمات بومی ابری، مانند زیرساخت‌ها مانند کد، محاسبات بدون سرور، امنیت بومی ابری و خدمات عملیات بومی ابری استفاده نمی‌کنند.

در خلال فشار گسترده به ابر در سال‌های اخیر، به ویژه در طول همه‌گیری، تفکر و برنامه‌ریزی از پنجره بیرون رفت. حرکت سریع امری عادی بود، به طور کلی با این تصور که صرفاً تغییر برنامه‌ها به یک ارائه‌دهنده ابر عمومی باعث می‌شود بسیاری از مشکلات برنامه برطرف شود. برعکس، آنها بیشتر فقط مشکلاتی را که ما در محل داشتیم تقویت کردند.

بنابراین، ما اینجا هستیم. هزینه‌های برنامه‌های ما سه برابر بیشتر از آنچه انتظار می‌رود برای عملیاتی شدن هزینه دارند. عملکرد برای برخی مشکل است، امنیت و حاکمیت برای برخی دیگر مشکل است. بسیاری از این برنامه‌های ارتقا یافته و تغییر یافته در حال حاضر باید با ویژگی‌های امنیتی و حاکمیتی که مقررات نوظهور به زودی به آن نیاز دارند، مجهز شوند. بنابراین، گزینه های شما چیست؟

در مورد فیناپ های ابری چه می گذرد؟

هیچ کاری انجام ندهید. انجام هیچ کاری به این معنی است که ما قوطی را از بین می بریم زیرا انجام کاری در مورد این برنامه ها به معنای متحمل شدن هزینه و خطر اضافی است. پس چرا به تاخیر نیندازید؟

در حالی که بسیاری این مسیر را انتخاب می کنند، این مسئول نیست. وضعیت نهایی میلیون‌ها دلار خواهد بود که باید خرج کنید، بدون اینکه هیچ ارزشی در این مدت به کسب‌وکار برگردانده شود.

مدرن‌سازی جزئی. این بدان معناست که ما فقط برخی از قابلیت‌های برنامه‌ها را ارتقا داده و به‌روزرسانی می‌کنیم تا از خدمات موجود در یک ابر عمومی بسیار بهتر از آنچه اکنون انجام می‌دهند، استفاده کنیم. برای مثال، می‌توانیم برخی از سیستم‌ها را به رویکردهای معماری بومی ابری، مانند کانتینرها و ارکستراسیون کانتینر (Kubernetes) تبدیل کنیم.

مزایا در اینجا بسیار زیاد است، زیرا می‌توانید روی رفع آزاردهنده‌ترین و گران‌ترین مشکلات، مانند استفاده بیش از حد از منابع ابری، سیستم‌های ورودی/خروجی ناکافی، و رفتارهای بد برنامه‌ای که سال‌هاست وجود داشته‌اند، تمرکز کنید.

به قفل شدن فروشنده ابری عادت کنید

معایب آن هزینه و ریسک است. برای اینکه بفهمید چگونه این کار را به درستی انجام دهید به منابع انسانی گران قیمت نیاز دارید. هر برنامه دارای مشکلات منحصر به فردی خواهد بود که باید به طور متفاوت به آن پرداخته شود. هیچ رویکردی برای رفع همه چیز در اینجا وجود ندارد.

با این حال، دریافته‌ام که مدرن‌سازی جزئی اغلب بهترین رویکرد است، با توجه به اینکه ما همچنان در تلاش برای «ارزان‌گذاری» هستیم، اما این کار را با حداکثر تأثیر مثبت انجام می‌دهیم. ما داریم پول خرج می کنیم اما در ازای پولی که خرج می کنیم مبلغ زیادی را پس می گیریم.

مدرن‌سازی کامل. این راه‌اندازی دفاتر راه دور برای مجموعه بزرگی از توسعه‌دهندگان است که در خارج از سایت کار می‌کنند، بهترین معماران ابری را استخدام می‌کنند و روی انجام مجدد برنامه‌ها از فریم به بالا کار می‌کنند. البته، هر گروه از برنامه‌ها متفاوت است، اما این معمولاً به معنای بازسازی با استفاده از کانتینرها و هماهنگ‌سازی کانتینرها و بهره‌گیری از خدمات بدون سرور، امنیت ابری، خدمات عملیات بومی ابری و غیره است. به عبارت دیگر، استفاده از پلتفرم ابری به یک اثر بهینه و انجام کارهای مورد نیاز برای انجام این امر.

معماری ابری بیشتر از GPU ها وجود دارد

البته نکته منفی هزینه است. این بزرگه. در واقع، می‌توانم بگویم که ممکن است به برخی از شرکت‌ها توصیه کنم که این مسیر را طی نکنند، با توجه به اینکه ارزش بازگشتی به کسب‌وکار از این سرمایه‌گذاری احتمالاً نسبت به بسیاری از پروژه‌های نوسازی جزئی سود کمتری خواهد داشت. اما، مجدداً، ممکن است اهداف یا الزامات منحصر به فردی داشته باشید که نوسازی کامل را بهینه تر می کند.

همه این گزینه ها دارای معایب بزرگی هستند که باید همراه با نکات مثبت در نظر گرفته شوند. اما هر روز که به برنامه‌های بهینه‌سازی شده اجازه می‌دهید روی پلتفرمی اجرا شوند که برای منابعی که هدر می‌دهند هزینه دریافت می‌کنند، روزی است که آنطور که باید به کسب‌وکار خدمات نمی‌دهید. با انجام این کار مدت زیادی در تجارت نخواهید بود.

چهارم جولای مبارک!