۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

مایکروسافت پلتفرم اپلیکیشن بومی ابری را معرفی کرد

پلت فرم منبع باز Radius به توسعه دهندگان و اپراتورها اجازه می دهد تا در ارائه و مدیریت برنامه های بومی ابری در ابرهای عمومی و زیرساخت های خصوصی با یکدیگر همکاری کنند.

پلت فرم منبع باز Radius به توسعه دهندگان و اپراتورها اجازه می دهد تا در ارائه و مدیریت برنامه های بومی ابری در ابرهای عمومی و زیرساخت های خصوصی با یکدیگر همکاری کنند.

مایکروسافت Radius را پرده برداری کرده است، یک پلتفرم برنامه کاربردی منبع باز و بومی ابری که به توسعه دهندگان، تیم های فناوری اطلاعات و مهندسان پلتفرم امکان می دهد در ارائه و مدیریت برنامه ها در سراسر ابرهای عمومی و زیرساخت های اولیه همکاری کنند.

Radius در ۱۸ اکتبر توسط تیم مایکروسافت Azure Incubations معرفی شد. این پلتفرم از استقرار برنامه‌ها در فضای ابری خصوصی و ابرهای Microsoft Azure و Amazon Web Services پشتیبانی می‌کند، با پشتیبانی از ارائه‌دهندگان ابری بیشتر در آینده.

GitHub عرضه 2FA را آغاز می کند

Radius برای ارائه مزایای زیر در نسخه اولیه خود در نظر گرفته شده است:

  • تجربه توسعه ساده و منسجم، با همان تعریف برنامه که برای استقرار در هر ارائه‌دهنده ابری یا در محل استفاده می‌شود.
  • استانداردسازی و مقیاس‌بندی استقرارها با تفکیک واضح نگرانی‌ها بین توسعه‌دهندگان و اپراتورها. الگوهای از پیش تعریف شده، ارائه تنظیمات زیرساخت و محیط را خودکار می کنند.
  • گراف برنامه ای که دید منابع و روابطی را که یک برنامه کاربردی را تشکیل می دهند، فراهم می کند.

Radius، قابل دسترسی در radapp.io، برای رسیدگی به وضعیتی طراحی شده است که در آن برنامه‌ها پیچیده‌تر شده‌اند، و مدیریت آنها در فضای ابری به طور فزاینده ای دشوار شده است. برنامه های کاربردی Cloud-Native از سرویس های به هم پیوسته تشکیل شده و در چندین ابر عمومی و زیرساخت خصوصی مستقر شده اند.

10 عادت بد برنامه نویسی که مخفیانه دوستشان داریم

مایکروسافت گفت، در حالی که Kubernetes یک فعال‌کننده کلیدی برنامه‌های بومی ابری است، بسیاری از کاربران انتزاعی‌هایی را روی Kubernetes ایجاد می‌کنند که معمولاً بر محاسبات متمرکز می‌شوند تا محدودیت‌های آن را دور بزنند. اما Kubernetes هیچ تعریف رسمی از یک برنامه کاربردی ندارد، مفاهیم برنامه و زیرساخت را در هم می آمیزد و پیچیده است. به گفته این شرکت، توسعه‌دهندگان اغلب متوجه می‌شوند که برنامه‌های کاربردی آن‌ها بیشتر از Kubernetes، از جمله پشتیبانی از وابستگی‌هایی مانند API، فرانت‌اندها، فروشگاه‌های ارزش کلیدی و حافظه پنهان، نیاز دارند.

علائم تجاری Node.js به بنیاد OpenJS منتقل می شود

Radius از Kubernetes و ابزارهای زیرساختی مانند Terraform و Bicep پشتیبانی می‌کند، با سیستم‌های CI/CD مانند GitHub Actions ادغام می‌شود و به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا همه اجزای برنامه‌های خود را ببینند و درک کنند. مایکروسافت گفت: هنگامی که اجزای جدید اضافه می شوند، Radius به طور خودکار آنها را متصل می کند و از مجوزها، رشته های اتصال و سایر مسائل مراقبت می کند.

به‌علاوه، Radius تضمین می‌کند که زیرساخت ابری مورد استفاده برنامه‌ها الزامات هزینه‌ها، عملیات و امنیت را برآورده می‌کند. این الزامات در «دستورالعمل‌ها» گنجانده شده است که توسط اپراتورهای فناوری اطلاعات، مهندسان پلتفرم یا مهندسین امنیت تعریف شده‌اند. اسناد پروژه Radius را می توان از GitHub دسترسی داشت.