۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

نحوه بهبود جلسات چابک

چه توسعه‌دهندگان نرم‌افزار در سایت باشند و چه از راه دور، این روش‌ها و ابزارها کارایی جلساتی را که نمی‌توانند یک ایمیل باشند، افزایش می‌دهند.

چه توسعه‌دهندگان نرم‌افزار در سایت باشند و چه از راه دور، این روش‌ها و ابزارها کارایی جلساتی را که نمی‌توانند یک ایمیل باشند، افزایش می‌دهند.

توسعه‌دهندگان از حضور در تیم‌های چابک خودسازمانده و ایجاد راه‌حل‌های نوآورانه لذت می‌برند. آنها نیاز به بحث در مورد مشکلات، حل بلوک ها، برگزاری جلسات گذشته نگر و به اشتراک گذاشتن نتایج در بررسی های سرعتی را تشخیص می دهند.

اما توسعه دهندگان از شرکت در جلسات زیاد یا اتلاف وقت در جلساتی که مدیریت ضعیفی ندارند متنفرند. انبوه ایمیل‌های فوری، جلسات زوم بداهه، یا پیام‌های مکرر Slack می‌توانند بهره‌وری را کاهش دهند. کدنویسی نیاز به تمرکز دارد و حواس پرتی می تواند منجر به نقص نرم افزار و مشکلات کیفیت شود.

روش ها و رفتارهای جلسه را ارزیابی کنید

ما از تخته‌های سفید و یادداشت‌های چسبنده برای مدیریت بک لاگ‌ها در سال‌های اولیه چابک و اسکرام استفاده می‌کردیم، اما اکثر تیم‌ها این شیوه‌های آنالوگ را با Jira Software، Digital.ai، Azure DevOps یا سایر ابزارهای چابک جایگزین کردند. بسیاری از تمرین‌کنندگان چابک ترجیح می‌دهند تیم‌های مشترکی داشته باشند که در فضاهای باز کار می‌کنند، اما بهترین روش‌ها برای حمایت از چابک در تیم های پراکنده جغرافیایی.

شاید زمان آن رسیده است که در شیوه های ملاقات برای تجربیات ترکیبی تجدید نظر کنید.

سابری توزین، معاون مهندسی بهره‌وری در لینکدین، می‌گوید: «در جامعه مهندسی و توسعه‌دهندگان، توانایی استفاده از بهترین ابزارها مهم است و مستقیماً با خوشحالی توسعه‌دهندگان مرتبط است. “آنها دوست دارند کار را بدون وقفه انجام دهند، و در یک محیط ترکیبی، سازمان ها باید روی ابزارهایی برای جذب و حفظ استعدادها سرمایه گذاری کنند و در عین حال تجربه کاری ترکیبی یکپارچه تر را فراهم کنند.”

راوی دودوکورو، مدیر ارشد محصول در DevGraph، موافق است و می‌گوید مدیران توسعه، صاحبان محصول و مدیران اسکرام باید نحوه مدیریت جلسات را تنظیم کنند و مدیریت زمان و دستور کار از اهمیت بیشتری برخوردار است. او می‌گوید: «زمانی که همه ما در دفاتر کار می‌کردیم، جلسات ایستاده کارآمدی جلسات را تضمین می‌کرد. این رویکرد باید در جلسات برنامه‌نویس چابک و برنامه‌نویس از راه دور اعمال شود. هدف و دستور کار باید مشخص باشد، همه باید بدانند دقیقاً چه چیزی را گزارش کنند، و سپس جلسه باید پایان یابد.”

غلبه بر محدودیت های هوش مصنوعی

دودوکورو این توصیه را اضافه می‌کند، «جلسات هفتگی باید به‌عنوان یک مکان‌نما در تقویم قرار داده شوند، اما آنها باید فقط در صورت لزوم برگزار شوند و به توسعه واقعی زمان برگردند».

در مقاله قبلی، چندین توصیه برای تیم‌های چابک و توسعه‌دهنده در یک مدل کاری ترکیبی ارائه کردم، از جمله نکاتی در مورد مدیریت جلسات. برای مثال، تیم‌های پیشرفته می‌توانند استندآپ‌های روزانه را در تیم‌های Slack یا Microsoft انجام دهند، به‌ویژه زمانی که مرتباً تخته‌های سرعت فعال خود را با کار در حال انجام به‌روزرسانی می‌کنند. همچنین پیشنهاد می‌کنم دوره‌های بدون جلسه را مسدود کنید تا توسعه‌دهندگان زمان مناسبی برای تمرکز بر برنامه‌نویسی و سایر فعالیت‌های توسعه داشته باشند.

برخی از بهترین شیوه های دیگر برای مدیریت جلسات ترکیبی:

  • مطمئن شوید که رهبر جلسه هنگام برنامه ریزی جلسات، دستور کار را مشخص می کند.
  • فقط از همکاران اصلی و تصمیم گیرندگان دعوت کنید.
  • هر زمان ممکن است ویدیو را روشن کنید.
  • از مجریان جلسه بخواهید که از همه بخواهند نظرات و ایده های خود را ارائه دهند.
  • جلسات را ضبط کنید، رونوشت ایجاد کنید، و دسترسی را متمرکز کنید تا دیگران بتوانند بررسی کنند.
  • تصمیمات جلسه و پیگیری‌ها را ضبط کنید.

اهمیت ابزارها و نحوه استفاده از آنها

گاهی اوقات، این انتخاب ابزارها برای کارهای ترکیبی است که می تواند همکاری از راه دور را ساده کند. گاهی اوقات نحوه استفاده سازمان‌ها، تیم‌ها و افراد از آنها مربوط می‌شود.

به عنوان مثال، در پانزدهمین گزارش سالانه وضعیت چابک< /a> توسط Digital.ai، ۸۱٪ از پاسخ دهندگان گفتند که از نرم افزار Jira استفاده می کنند، و بسیاری از آنها پروژه ها، تابلوها و بک لاگ ها را برای مدیریت اسکرام خود ایجاد می کنند. این ابزارهای اساسی به تیم‌های چابک کمک می‌کنند اولویت‌ها، نیازمندی‌ها و وضعیت خود را برای تکمیل اسپرینت و انتشار مدیریت کنند. همچنین فرصت هایی برای بهبود همکاری با صاحبان محصول و سهامداران با استفاده از نقشه های راه پیشرفته< وجود دارد. /a> و اشتراک‌گذاری نماهای مشکلات Jira در صفحات Confluence.

بهترین کتابخانه های پایتون برای پردازش موازی

یک گزینه دیگر کاهش پیچیدگی در توسعه برنامه‌ها، داشبوردها و ادغام داده‌ها با ابزارهای کم‌کد و بدون کد است. این ابزارها می‌توانند زمان و همکاری مورد نیاز برای نمونه‌سازی، توسعه، آزمایش و استقرار قابلیت‌ها را کاهش دهند و روش‌های برنامه‌نویسی بصری آنها اغلب نیاز به ایجاد اسناد پیاده‌سازی دقیق را کاهش می‌دهد.

روزاریا سیلیپو، دکترا، دانشمند اصلی داده و رئیس بشارت در KNIME، موافق است و می‌گوید: «ابزارهای کم‌کد به طور فزاینده‌ای محبوب می‌شوند و آزادی نمونه‌سازی را به سرعت ارائه می‌کنند. آنها همکاری برنامه نویسان ساده تا پیچیده را در یک پلت فرم یکپارچه، که در آن مراحل توسط ذینفعان فنی و غیر فنی قابل مصرف است، امکان پذیر می کنند.»

ابزارهای دیگری که می‌توانند همکاری را بهبود بخشند و نیاز به جلسات طولانی یا مکرر را کاهش دهند:

به روز رسانی های ویژوال استودیو در C++، Git، Wasm و DX می درخشد

تجهیزات همچنین برای پشتیبانی از توسعه دهندگان راه دور و همکاری مهم هستند. رهبران باید اطمینان حاصل کنند که توسعه دهندگان از سرعت اینترنت کافی، اتصالات امن، منابع محاسباتی برتر و تجهیزات ویدئویی و صوتی کافی برخوردار هستند. وقتی حتی یک نفر در یک جلسه به دلیل چالش های فناوری یا اتصال با مشکل مواجه می شود، باعث می شود همه بازده کمتری داشته باشند.

هدف باید بهبود استانداردهای نحوه استفاده تیم‌ها از ابزارها، اطمینان از ثبات در جمع‌آوری داده‌ها و خودکارسازی ادغام بیشتر بین پلتفرم‌ها باشد. وقتی تیم‌های توسعه استفاده از ابزارها را به روش‌های ثابتی ترجیح می‌دهند، نیاز به جلسات و بحث‌های طولانی درباره اطلاعات از دست رفته یا کیفیت پایین داده را کاهش می‌دهد.

از آنجایی که شرایط بهداشتی اجازه فعالیت‌های حضوری بیشتری را می‌دهد، رهبران باید در نظر داشته باشند که کدام جلسات از حضور افراد بیشتر در محل سود می‌برند. جلسات طوفان فکری در مورد نوآوری ها، تغییرات عمده گردش کار، یا تریاژ مشکل اغلب زمانی بهتر است که افراد بیشتری در یک اتاق باشند. اما تسهیل‌گران جلسه همچنان باید تجهیزات، ابزارها و شیوه‌ها را در نظر بگیرند، زیرا همه جلسات احتمالاً شرکت‌کنندگان از راه دور خواهند داشت.

یک بهترین روش نهایی: تیم های چابک باید از گذشته نگرها برای بحث در مورد چگونگی بهبود همکاری، کاهش زمان جلسه و بهبود استفاده از ابزارهای گردش کار استفاده کنند. تیم هایی که آماده به چالش کشیدن وضعیت موجود خود هستند، احتمال بیشتری دارد که بهره وری را افزایش دهند و شادی توسعه دهندگان را افزایش دهند.