۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

آی‌بی‌ام شرکت داده‌بندی Databand.ai را خریداری کرد

پلت فرم مشاهده پذیری داده باند به مهندسان داده اجازه می دهد تا با چالش های مرتبط با داده های بد در منبع مقابله کنند.

پلت فرم مشاهده پذیری داده باند به مهندسان داده اجازه می دهد تا با چالش های مرتبط با داده های بد در منبع مقابله کنند.

با توجه به تکثیر و اهمیت فزاینده داده‌ها، آی‌بی‌ام روز چهارشنبه گفت که شرکت خدمات مشاهده‌پذیری داده Databand.ai را به‌عنوان بخشی از استراتژی برای تقویت خدمات ابری ترکیبی و هوش مصنوعی خود.

طبق گفته Big Blue، این خرید به آن کمک می‌کند تا بخشی از بازار رو به رشد مشاهده‌پذیری داده‌ها را که توسط IDC در سال ۲۰۲۰ حدود ۵ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، ایجاد کند که سالانه به طور قابل توجهی گسترش می‌یابد.

>

قابلیت مشاهده داده چیست؟

نباید با مشاهده پذیری تمام پشته و مدیریت عملکرد برنامه (APM) اشتباه گرفته شود، مشاهده پذیری داده زیرمجموعه ای از مشاهده پذیری تمام پشته است که به درک علت مجموعه داده یا خط لوله داده آنطور که می خواهید عمل نمی کند. یک پلت فرم مشاهده پذیری داده، ابزارهای لازم را برای مهندسین داده فراهم می کند تا به سرعت بفهمند آیا محصولات داده مانند داشبوردهای تجزیه و تحلیل یا مدل‌های آموزش ماشینی به درستی کار می‌کنند و در صورت بروز مشکل، منشأ مشکل را ردیابی می‌کنند. شکست.

بازیابی بلایا در فضای ابری

مشاهده پذیری، به طور کلی، یک اصطلاح نسبتاً جدید در فناوری اطلاعات است که برای توصیف وظیفه نظارت بر برنامه های کاربردی سازمانی، جریان داده ها و زیرساخت های توزیع شده استفاده می شود.

سیستم‌هایی که قابلیت مشاهده را ارائه می‌دهند، فراتر از برنامه‌های نظارت بر عملکرد برنامه قبلی (APM) هستند و یک نمای کلی سطح بالایی از زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و همچنین معیارهای ریز ارائه می‌دهند تا امکان مدیریت کارآمد برنامه، شبکه، داده و امنیت را فراهم کنند.

خرید 1.3 میلیارد دلاری MosaicML Databricks برای تقویت پیشنهادات هوش مصنوعی مولد

شرکت‌هایی از جمله Datadog، New Relic، Dynatrace، Honeycomb، Sumo Logic، Cisco AppDynamics، AWS، Oracle و Microsoft ابزارها و خدمات قابل مشاهده کامل پشته را ارائه می‌کنند.

یک طیف کامل از ابزارهای مشاهده‌پذیری

این اولین خرید مرتبط با قابلیت مشاهده IBM نیست. این شرکت Instana را در نوامبر ۲۰۲۰ خریداری کرد تا بازار نظارت بر عملکرد برنامه را از دیدگاه ابر ترکیبی هدف قرار دهد.

Rust در شاخص محبوبیت زبان به جلو می رود

Datamind.ai، از سوی دیگر، تنها بر روی مشاهده پذیری داده ها متمرکز است. به عنوان یک استارتاپ، Accel Partners، Blumberg Capital، Ubiquity Ventures، Differential Ventures، F2، و Bessemer Venture Partners،

پشتیبانی می‌شود.

IBM قصد دارد از Databand.ai در ترکیب با IBM Observability توسط Instana APM و IBM Watson Studio استفاده کند تا طیف کاملی از ابزارهای مشاهده پذیری را در سراسر عملیات IT ارائه دهد.

Databand.ai، که مقر آن در تل آویو، اسرائیل است، توسط اوگنی شولمن، جاش بنامرام و ویکتور شافران در سال ۲۰۱۸ تاسیس شد.